וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעיצוב גרפי לעיצוב מוצר: כך תהפכו למעצבי UX/UI מובילים ומרוויחים

בשיתוף סטודיו 6B, בשיתוף סטודיו 6B

10.3.2012 / 14:56

בעידן שבו טכנולוגיה מכתיבה מציאות, עיצוב מוצר הוא אחד המקצועות החמים והנחשקים בשוק. איך מגיעים אל התחום, מצליחים בו ומייצרים השפעה? שגיא שרייבר וסער גיל, מובילי הקורס לעיצוב UX/UI בסטודיו 6B, חושפים את כל השלבים בדרך להצלחה

תלמיד בקורס UI UX בסטודיו 6B. נמרוד ארונוב,
נקודת המוצא היא להוציא אל השוק דור של מעצבים שיעבדו בחברות המוצר המובילות בעולם/נמרוד ארונוב

בשנת 2008 הוציא לאור העיתונאי הקנדי מלקולם גלדוול רב מכר הבוחן את הגורמים המובילים להצלחה ובראשם 'כלל 10,000 השעות', לפיו המפתח להצלחה בכל תחום הוא תרגול משימה ספציפית בסך כולל של כ-10,000 שעות. במרחק אלפי קילומטרים מקנדה ו-11 שנים מאוחר יותר, מעמיד שגיא שרייבר, מייסד המגזין 'פיקסל פרפקט' ומוביל הקורס לעיצוב UX/UI בבית הספר לעיצוב סטודיו 6B, את האקסיומה של גלדוול בסימן שאלה. "אני לחלוטין בעד עבודה קשה ולמידה יסודית, אבל אין ספק ש-10,000 זה מספר קיצוני. בכל תחום אפשר להתמקצע ולהתברג בשוק בזמן קצר יותר, ותחום עיצוב המוצרים הדיגיטליים הוא דוגמה מצוינת לכך".

עם רזומה של שנים בתחום, כשמאחוריו עבודה בחברות הסטרטאפ המובילות בשוק, בנה שגיא שרייבר קורס מתקדם לעיצוב UX/UI שמטרתו לאפשר למעצבים גרפיים, קפיצת מדרגה משמעותית בקריירה. הקורס, אותו הוא מוביל יחד עם מעצב המוצר והמרצה הבכיר סער גיל, מקנה שיפור ביכולות טכניות והבנה עמוקה של איפיון ועיצוב UX/UI, כשנקודת המוצא היא להוציא אל השוק דור של מעצבים שיעבדו בחברות המוצר המובילות בעולם. השניים מאמינים שהדרך להצלחה אמנם עוברת בפחות מ-10,000 שעות תרגול, אבל כרוכה בגורמים משמעותיים אחרים. את ה'אני מאמין' שלהם להצלחה בתחום עיצוב המוצר הם פורטים למספר עקרונות.

שגיא שרייבר מרצה בקורס UI UX בסטודיו 6B. שרית אלישע,
"אחד השיעורים החשובים בקורס הוא על תמחור ומכירה, בו אנחנו לומדים איך לדרוש את מה שמגיע לנו". שגיא שרייבר מייסד המגזין פיקסל פרפקט/שרית אלישע

לא חייבים ניסיון רב כדי להתחיל לעבוד בתחום, מקצועיות היא שם המשחק
אחד החששות ששרייבר נתקל בהם בקרב סטודנטים הוא החשש מחוסר ניסיון. "ניסיון זה חלק קטן מהצלחה, או מהדלת הבאה שתפתח לנו בתחום. יש אנשים שנמצאים שנים בתעשייה אבל נרדמו על ההגה, הגורמים המשמעותיים הם עבודה קשה ולמידה בלתי פוסקת". בהתאם לאג'נדה, מובילים שרייבר וגיל את קורס עיצוב המוצרים הדיגיטליים (UI/UX) בסטודיו 6B. ב-20 מפגשים שבועיים נלמדים עקרונות עיצוב UX/UI מהבסיס, בשילוב התנסות מעשית עם ממשקים ומתודות עבודה כמו Fibo Design System, Google Design Sprint ועוד. "מעבר לכלים הטכניים אנחנו לומדים איך לקחת כל פרויקט, להבין מי המשתמש, מה הסיטואציה בה הוא נמצא ואיך לפרק אותה לשלבים כדי ליצור רצף מסכים שירכיבו את האפליקציה".

תרגול והתנסות בתוכנות עיצוב
בהתאם למציאות הטכנולוגית הדינמית, תוכנות עיצוב צצות כמו פטריות אחרי הגשם, אך נכון לכתיבת שורות אלה מצביע גיל על,Figma, Invision Studio ,Sketch ו- Adobe XD ככלי העיצוב המובילים בשוק. "אנחנו צריכים ללמוד את התוכנות ולצבור בהן ביטחון. אחד מהתרגילים שאנחנו נותנים בקורס זה לעשות צילום מסך של אפליקציות מובילות כמו פייסבוק או אינסטגרם, לשים אותו בתוכנה ולשרטט על גביו את כל העיצוב מחדש. זה נקרא tracing וככה נתקלים בזמן אמת באתגרים הטכניים הכרוכים בשימוש בתוכנה. בנוסף זה מאפשר לנו להתחבר כמו אינפוזיה לראש של מעצב המוצר ולמחשבות שעברו בו בזמן שעיצב את המוצר".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

מעצבי פנים: כך תישארו עם האצבע על הדופק

בשיתוף סטודיו 6B
סער גיל מרצה בקורס UI UX בסטודיו 6B. נטלי שור,
"הבוגרים שלנו מגיעים למקומות שהם לא חשבו עליהם בכלל". סער גיל/נטלי שור

להיות עם אצבע על הדופק: על עדכונים, טרנדים והשראה
אחד מהאלמנטים החשובים ביותר בשוק טכנולוגי שמשתנה מרגע לרגע, הוא להיות עם אצבע על הדופק. "אני עשיתי לעצמי מנהג שהולך איתי מתחילת הדרך", שרייבר חולק, "שבו אני מייעד כל שבוע 6 שעות לקריאה והתעדכנות, בין אם זה בבלוגים, מגזינים, או ניוזלטרים. זה חלק אקוטי מהמקצוע". כדי לאפשר לתלמידים וקולגות להתעדכן באופן שוטף, הוא ייסד את מגזין 'פיקסל פרקפט' המספק תוכן רלוונטי ולינקים חמים מהתעשייה, אחת לשבוע. לצד העדכונים הטכניים, חשוב לטענת צמד מובילי הקורס, להבין את הטרנדים הקיימים בשוק ולספוג השראה מתמדת מעיצובים של אחרים. בין האתרים המומלצים לקבלת השראה הם מצביעים על Dribble ו- Muzli.

מי מפחד מטכנולוגיה ואוטודידקטיות?
כשמו של תחום עיצוב המוצרים הטכנולוגיים, כן הוא: מדובר בשוק שבלבו ניצבת הטכנולוגיה ולכן מעצב טוב חייב להצטייד בתעוזה טכנולוגית. "הרעיון הוא להישאר תמיד מעודכן וזה דורש ללמוד כל פרויקט מחדש ולבוא במגע עם פלטפורמות טכנולוגיות ובעיקר עם google". כחלק מתהליך הלמידה ששרייבר וגיל מדברים עליו, הם מזכירים את הנושא של אוטודידקטיות. "חייבת להיות היכולת ללמוד ולתרגל לבד. היום מעצב מוצר יודע לעשות רשימה ארוכה של דברים כמו מרקטינג, ברנדינג, איפיון ועיצוב. זה דור חדש של מעצבים שהם מאוד ורסטיליים ורבי פעלים, צריכים להיות טובים בכל אחד מהנושאים האלה וזה מצריך למידה מתמדת. בקורס אנחנו מקנים צורת חשיבה ושיטות העבודה שיאפשרו לבוגרים לעשות זאת בקלות".

תכוון גבוה, תגיע רחוק: יכולת שיווק ומכירה
מעצבים רבים מעדיפים להתחבא מאחורי המסך כשזה מגיע לשלב של מכירה ושיווק עצמי. "כשאני אומר את המילה מכירה, מעצבים משקשקים", שרייבר מחייך. "ולכן אחד השיעורים החשובים בקורס הוא על תמחור ומכירה, בו אנחנו לומדים איך לדרוש את מה שמגיע לנו, איך בונים pitch שמחבר אותנו למי שמולנו ברמה האמוציונלית ואיך מתרגלים את יכולת ה- storytelling שמאפשרת לנו לספר את הסיפור שלנו בצורה הטובה ביותר".

עבודות בוגרים בקורס UI/UX של סטודיו 6B. סטודיו 6B,
לומדים איך לקחת כל פרויקט, להבין מי המשתמש, מה הסיטואציה בה הוא נמצא ואיך לפרק אותה לשלבים. עבודות בוגרים בקורס UX/UI/סטודיו 6B

לדברי שרייבר וגיל, בעקבות הקורס רבים מהבוגרים התברגו בחברות מובילות בתעשייה והתחילו להרוויח משכורות שלא שיערו שירוויחו. "מה שמיוחד בקורס שלנו זה השילוב של ידע מקצועי, תרגילים מעשיים וקואצ'ינג עסקי - מה שנותן לסטודנטים את הביטחון ועוזר להם לבנות את עצמם בתעשייה", מסביר גיל. "הבוגרים שלנו מגיעים למקומות שהם לא חשבו עליהם בכלל. אנחנו מאוד מרוצים מהרמה ומתהליך החשיבה שהם מפתחים תוך כדי הקורס".

בניית נוכחות דומיננטית והשפעה בעזרת נטוורקינג ויצירת תוכן
הדרך להצלחה בתחום על פי צמד הגורואים לעיצוב מוצר, עוברת דרך המושג הישראלי המוכר "חברמניות" והם ממליצים לייצר כמה שיותר קשרים בתעשייה. "ללכת למפגשים וכנסים זה חלק בלתי נפרד מהמקצוע, קשרים מביאים הזדמנויות ועבודה. מלבד נטוורקינג אופליין יש את האונליין נטוורקינג שכולל פעילות בקבוצות פייסבוק: לענות על שאלות של אנשים, לשתף מאמרים". כחלק מנוכחות פעילה בקהילות וירטואליות, הם מסבירים שיצירת תוכן היא שם המשחק כשרוצים לייצר נראות והשפעה. "פוסטים, פודקאסטים ויכולת הבעת דעה בפומבי מבססים את מעמדך בתעשייה ואנשים תופסים מזה. רבים מבוגרי הקורס כבר מיישמים את זה וכותבים במגזינים מובילים כמו "מדיום". מבחינתנו זו הצלחה גדולה".

בשיתוף סטודיו 6B, בשיתוף סטודיו 6B

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully