וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבות מסלול מחדש: 4 נשים שעזבו קריירות מצליחות והפכו למעצבות פנים

עורכת דין, מסעדנית, הייטקיסטית ובכירה בענף הפארמה עזבו קריירות משגשגות והלכו בעקבות הלב. לרגל יום האישה הבינלאומי, 4 נשים מספרות איך יום אחד באמצע החיים החליטו לחשב מסלול מחדש ולהפוך למעצבות פנים

סנדרה חליבה מעצבת פנים. דניאל אלסטר,
"לקפוץ למים ולא לפחד". סנדרה חליבה/דניאל אלסטר

החברה המערבית עוברת לא מעט תהפוכות בעשורים האחרונים. היום, ויותר מאי פעם, אחוז לא מבוטל בקרב בני ה-40 קמים בוקר אחד ומחליטים על שינוי גורף באורח החיים ובתוך כך בוחרים לשנות נתיב מקצועי. מחקרים בינלאומיים מראים שאחוז הנשים מבינהם הוא גבוה במיוחד ולא בכדי - הן אמיצות, פוחדות פחות משינויים ופונות לרוב למקצועות העוסקים בתקומה, בריאה והתחדשות. ואחד המקצועות הבולטים מסוג זה הוא עיצוב פנים.

לדברי מעצבת הפנים ברברה ברזין, בעלת סטודיו להכשרת מעצבי פנים, נשים עושות שינוי כן הן יכולות: "המבנה הפיזיולוגי והנפשי של נשים בנוי לשינויים הרבה יותר מזה של הגבר", היא אומרת. "שינויים לא מפחידים או מצמיתים אותן מתוך הבנה עמוקה ששינוי מייצר הקלה, שיפור ומוביל לחוויה טובה ואופטימית. עיצוב פנים הוא מקצוע משנה חיים ומייצר תפיסה שונה של העולם, המשפחה ותפיסת המרחב בו אנו חיים. אני פוגשת הרבה נשים באמצע החיים שחשבו שכבר ראו וחוו הכל שמגלות תוך כדי תנועה תחושות ורגשות שלא הכירו. וכשמדובר במקצוע שיש בו גדילה, צמיחה וגם שפע כלכלי, אין פלא שלא מעט נשים אמיצות ומוכשרות בוחרות בו כדרך חיים".

עיצוב של סנדרה חליבה מתוך ספרה של אורלי רובינזון. שי אדם,
"התחלתי עם מעט פרויקטים אבל עם דרייב אדיר להצליח". פרוייקט בעיצובה של חליבה מתוך ספרה של אורלי רובינזון/שי אדם

סנדרה חליבה

בשמונה השנים האחרונות סנדרה חליבה התמקצעה והתמחתה בתכנון ועיצוב פרויקטי בוטיק בסגנון אירופאי-פריזאי ובקרוב אף ייצא ספר חדש עליו עמלה יחד עם אורלי רובינזון ובהוצאתה, SENSE שמו, המרכז פרויקטים נבחרים שתכננה ועיצבה. הרבה לפני שהחלה לעסוק בתחום היתה חליבה יזמית מצליחה בתחום המסעדנות והקמעונאות: "למרות שאת החיבה לתחום התחלתי לפתח בגיל מאוד צעיר, עברתי לא מעט גלגולים ותהפוכות עד שהתחלתי לעסוק בו באופן מקצועי", היא מספרת.

חליבה היא בת למשפחה ישראלית-צרפתית שרבים מבניה עוסקים במקצועות התכנון, האמנות והעיצוב וניכר כי התרבות הצרפתית מלווה אותה כמעט בכל שלב בחייה, ובמיוחד בחייה המקצועיים. את דרכה בעולם המסעדנות החלה כשרכשה את מסעדת לאנטריקוט התל-אביבית שנחשבה בזמנו למוסד גסטרונומי מוביל. "המסעדה היתה עבורי לא רק עסק אלא גם תשוקה" היא מסבירה. "מעבר לעניינים הפיננסיים והניהוליים דאגתי מאוד לנראות המסעדה,השקעתי בצילחות ובסידור השולחנות וזה רק משך אותי יותר לשלב בין העולמות. בד בבד תכננתי ועיצבתי אירועי בוטיק, למדתי לימודי תדמיתנות בשנקר ומאור יותר פתחתי גם חנות פרחים ב'גן העיר' בתל-אביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עיצוב של סנדרה חליבה מתוך ספרה של אורלי רובינזון. שי אדם,
פרוייקט בעיצובה של חליבה מתוך ספרה של אורלי רובינזון/שי אדם

תוך כדי תנועה, כשהיא מלהטטת בין פרויקטים יזמיים, לימודים וגידול שלושה ילדים החלה חליבה לעצב בתים עבור מכרים שהתרשמו מיכולותיה. "בחרתי שלא לחשוש, לפתוח משרד ולעבוד על פרויקטים מורכבים עוד לפני שהתחלתי למעשה למוד את התחום", היא מסבירה. "יש במקצוע הזה כל כך הרבה חלקים שאני מאוד מתחברת אליהם החל מתכנון וניהול פרויקטים, דרך שפת ביצוע מדוייקת וקפדנית והטמעת ערכים וויזואליים באופן מאוזן וייחודי. התחלתי עם מעט פרויקטים אבל עם דרייב אדיר להצליח. ממש כמו שניהלתי את העסקים הקודמים גם כאן התחלתי ליצור יש מאין, לקפוץ למים ולא לפחד".

נורית גפן

נורית גפן מעצבת פנים. אורית אלפסי,
"משהו התעורר בי ופרץ ממני כאילו חיכה שם תמיד". נורית גפן/אורית אלפסי

לפני שהחליטה על תפנית של 180 מעלות בחייה המקצועיים, היתה נורית גפן עורכת דין, בעלת משרד משגשג משלה בתחום המשפט המסחרי. בזמן שבנתה את ביתה שלה התהפכה, כהגדרתה, הקערה על פיה: "תוך כדי תהליך התכנון משהו התעורר בי ופרץ ממני כאילו חיכה שם תמיד", היא משחזרת. "אחרי אחת הפגישות עם האדריכל שתכנן לנו את הבית הרגשתי שאני פשוט לא מסוגלת לחזור למשרד. כמה שעות לאחר מכן, ברגע של החלטה אמיצה, הקריירה שטיפחתי במשך שנים ומאוד אהבתי הסתיימה".

עיצוב פנים של נורית גפן. אורית אלפסי,
"תחום עיצוב הפנים הוא עולם עסקי קשוח שצריך להתנהל בו בבטחון". בית בעיצובה של נורית גפן/אורית אלפסי

לגפן לקח לא יותר משבועיים למכור את המשרד אך בשלב זה היא עוד נמנעה מלבצע את השינוי הדרסטי המיוחל. היא נרשמה ללימודי תואר שני במינהל עסקים במסגרת תכנית בינלאומית יוקרתית. "במשך שנתיים בחרתי שלא להחליט", היא מסבירה. "בתקופת הלימודים חילקתי את זמני בין שיקגו, הונג קונג וישראל אך גם בסיומם החיידק פשוט לא הרפה והחלטתי ללכת על כל הקופה - עזבתי לחלוטין את התחום העסקי-משפטי ובחרתי להתחיל את לימודי עיצוב הפנים בסטודיו של ברברה ברזין. השילוב בין יסודות תיאורטיים ופרקטיים וההתנסות בעבודה מול לקוחות ובעלי מקצוע היו חוויה מלמדת, מעצימה שנסחו בי המון בטחון. למרות התדמית המעודנת, תחום עיצוב הפנים הוא עולם עסקי קשוח שצריך להתנהל בו בבטחון".

קרן ניב טולדנו

קרן ניב טולדנו מעצבת פנים. גבריאל בהרליה,
החיבור עם עיצוב פנים התחיל כשבנתה את ביתה. קרן ניב טולדנו/גבריאל בהרליה

קשה להאמין ששלוש שנים בלבד אחרי שסיימה את לימודיה, חתומה מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו על פרויקטים מרשימים ומורכבים. לצד בתי יוקרה, דירות ופרויקטים מסחריים בארץ, היא אמונה גם על פרויקט נדל"ן בן חמישה בניינים המתגבש בימים אלה ממש במנהטן, ניו יורק.

בית בעיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
בית בעיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

עוד לפני שבראה לעצמה מציאות חדשה, נחשבה ניב טולדנו לאשת הייטק מצליחה. היא החלה כעתודאית ביחידת הפיתוח של חיל המודיעין ועשתה תואר משולב במנהל עסקים ויחסים בינלאומיים. "כיהנתי במשך יותר מעשור בתפקידים משמעותים מול משרד הבטחון וניהלתי פרויקטיים שיווקיים גדולים ומורכבים מול חברות ענק מחו"ל, אבל במקביל התפתחתי גם בתחומים הומניים ויצירתיים יותר", היא מספרת.

בית בעיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
בית בעיצובה של קרן ניר טולדנו/איתי בנית

"לצד הקריירה התובענית רקדתי באופן מקצועי, לימדתי מחול וגם איפור מקצועי לקולנוע ותיאטרון אבל החיבור שלי עם עיצוב הפנים התחיל בזמן שבניתי את ביתנו בישוב כפר אורנים. בזכותו החלטתי להפוך את התשוקה למקצוע, שמאגד תכנים הומניים, לצד טכנולוגיים ולוגיסטיים אותם הכרתי היטב מהתפקידים שמילאתי לאורך השנים".

שרון רואש

שרון רואש מעצבת פנים. אורי קאן,
בין פרץ של אומץ בלתי מוסבר לאי שפיות זמנית. שרון רואש/אורי קאן

מעצבת הפנים שרון רואש נמצאת כבר בסבב שלישי בחייה המקצועיים. רואש, בעלת תואר ראשון בניהול מערכות בריאות ותואר שני במנהל עסקים, הספיקה לעבוד במשך שבע שנים כאחות טיפול נמרץ ומיד אח"כ לעבור לחברת הפרמצבטיקה 'טבע' שם כיהנה לאורך שבע-עשרה שנה גם כמנהלת בכירה ביחידה העסקית של החברה וכן כחברת הנהלה. "ההחלטה לבצע מהפך נוסף היה קשה עבורי מאוד", מודה רואש. "בדיעבד, היה לי המון אומץ לעזוב תפקיד בכיר עם תנאי שכר חלומיים באחת החברות הגדולות במשק ולהתחיל הכל למעשה מאפס".

בית בעיצוב שרון רואש. תמר אלמוג,
מורידה נטל מהכתפיים של בעלי הבתים. בית בעיצובה של שרון רואש/תמר אלמוג

ההחלטה על שינוי כה דרסטי בסביבות גיל ארבעים נעה מבחינתה בין פרץ של אומץ בלתי מוסבר לאי שפיות זמנית. "החיים הם דינמיים ובתוך כך גם המאוויים והרצונות שלנו, אבל מהרגע שקיבלתי הפעם החלטה כל כך דרמטית ידעתי שאני שם במאת האחוזים", היא מספרת בהתרגשות.

"כיום, כשאני כבר עובדת חזק בתחום אני בהחלט יכולה לייחס חלק מההצלחה לתפקידים הניהוליים שמילאתי לאורך השנים וכן ליכולת המובנית שלי להוביל תהליכים ולתפעל מספר רב של אנשים ובעלי מקצוע בו זמנית. בפועל כל אלה מאפשרים לי להוריד נטל מהכתפיים של בעלי הבתים ומבחינתי זהו בהחלק אינטגרלי מהתפקיד שלנו כמעצבי פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully