וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שאתם לא מצליחים להגיד במילים היא הופכת לבניינים יפהפיים

בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

5.3.2019 / 7:42

האדריכלית ומתכננת הערים ססיליה קידר עלתה לישראל מארגנטינה ואחרי שהופתעה מהבלגן הארכיטקטוני בארץ היא ידעה מה הייעוד שלה. "אני חושבת קדימה, כיצד הבית יגדל עם המשפחה. אף פעם לא חיפשתי את המעטפת או את הקונסטרוקציה שתראה טוב בז'ורנלים"

תמ"א 38 ברמת גן, פרויקט של ססיליה קידר. ססיליה קידר,
פרויקט תמ"א 38 ברמת גן בעיצובה של ססיליה קידר/ססיליה קידר

"אחרי שנים ארוכות של פרויקטים בהתחדשות עירונית, תב"עות, מבני ציבור ומוסדות חינוך, אני רוצה לחזור ולרקום חלומות לאנשים", אומרת האדריכלית ססיליה קידר. "עבדתי עם כל כך הרבה יזמים בקנה מידה מאוד גדול, שבשנים הקרובות אני כמהה לשוב לחיק המגע האנושי הקרוב ולתרגם את החלומות של אנשים למרחב המתאים להם בקונטקסט התכנוני הנכון ולפי הצרכים האישיים שלהם".
קידר היא אדריכלית ומתכננת ערים, בוגרת הטכניון, שמזה 40 שנה עוסקת בתכנון רחב היקף.

בארבעת העשורים האחרונים היא ניצחה על שלל פרויקטים מגוונים בארץ ובעולם מבתים פרטיים דרך בניינים משותפים ועד מבני תרבות ודת בארץ ובחו"ל, מבני מסחר ומשרדים. בין הפרויקטים הבולטים: בתים פרטיים רבים, גני ילדים בגני תקווה, הגנים הירוקים, תכניות בניין ערים לשינוי ופיתוח העיר כולה, תכנון מוזיאון בצ'ילה, בית ספר אריאל בגני תקווה, פרויקט של פינוי בינוי בקרית אונו פרויקטים רבים של תמ"א 38 בערים שונות רמת גן, בת ים, חולון ועוד, ופרויקטים בתכנון של התחדשות עירונית

משרדה של קידר סיפק שירותי ייזום לפרויקטים רבים של תמ"א 38 ופינוי בינוי כמו שלושה בניינים ברחוב המרי היוקרתי בגבעתיים, מגדל בבת ים, פינוי בינוי ברחוב לוי אשכול בקרית אונו, בניינים ברמת גן והרשימה ארוכה.

שכונת מרמורק פרויקט של ססיליה קידר. ססיליה קידר,
הדמיה של פרויקט ברחובות בעיצובה של ססיליה קידר/ססיליה קידר

ססיליה מסבירה את אהבתה לתכנון מחודש על שטח קיים. "כאשר עליתי לארץ מארגנטינה, מעיר מתוכננת בצורה מאוד רציונאלית, הופתעתי מחוסר התכנון הארכיטקטוני של הערים שפגשתי בימיי הראשונים במדינת ישראל. כבר אז החלטתי מה אלמד בארץ. עבורי זו הייתה הגשמת חלום להיות שותפה במיזמים של תמ"א 38, אשר מבחינתי מאפשרת לאוכלוסייה לשדרג את סביבת המחיה מבלי לבצע הגירה לעיר או שכונה אחרת ( ג'נטריפיקציה).

"בפרויקטים הראשונים היה זה אתגר גדול להבין כיצד ניתן לפצח את הנושא מהבחינה האנושית, מבלי לפגוע באוכלוסיות אשר מחזיקות בנכס המהווה ביתם היחידי, הכלכלית והביורוקרטית, אבל ככל שהתחום צבר תאוצה הצלחנו לקדם בניינים ואף שכונות שלמות בתכנון וגם כפרויקטים ירוקים. היה לנו חשוב לשמור על המרקם העירוני, להימנע מצפיפות ולשפר את איכות החיים בפרויקטים המתוכננים האלה לפרטי פרטים גם אם זה אומר לגשת ליועץ המשפטי ולמהנדס העיר כדי להשיג את האישורים לבניית בניינים שלא יהיו צפופים מדי וישמרו על סביבה מטופחת במרחב".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

המתחם הרפואי שעוצב מחדש ונראה כמו מלון טרנדי ויוקרתי

בשיתוף ARCDB
בית במשמר השבעה בעיצוב האדריכלית ססיליה קידר. ססיליה קידר,
בית במשחר השבעה בעיצובה של ססיליה קידר/ססיליה קידר

במקביל לעבודתה כאדריכלית המעניקה שירותי תכנון לפרויקטים גדולים, היא תכננה נבחרת מרשימה של בתים פרטיים צמודי קרקע, כל אחד מהם הוא עולם ומלואו. גם נתנה שרות לרוכשי ובעלי דירות בבניינים להתאמת הנרכש לצרכי החיים של כל לקוח. ססיליה מאמינה שהאדם הוא שקובע את ביתו והיא רואה את תפקידה כאדריכלית כשליחה שמשרתת את הרצון שלו.

"עם הזמן למדתי להפעיל סוג של סדנה בתקשורת עם הלקוח מתוך אמונה שפרויקט מוצלח מתחיל באפיון מדויק, ציפיות של הדייר הפוטנציאלי והשיח המשותף שנוצר ביננו הוא שמאפשר את התוצאה הסופית, שהחומרים והתכנון לא בהכרח יציגו את המחשבה העיצובית שלי אלא יתאימו לקיום שלהם. פעמים רבות אמרו לי לקוחות שהבית שלהם היה טוב מדי והם לא רצו לעזוב אותו. אני חושבת קדימה, כיצד הבית יגדל עם המשפחה ויתאים לה גם כשהילדים ייוולדו ויגדלו. אף פעם לא חיפשתי את המעטפת או את הקונסטרוקציה שתראה טוב בז'ורנלים אלא מקום שיהפוך לבית וייתן להם חיים טובים".

אנו נעזרים מזה שנים רבות בתכנות מתקדמות שנותנות מענה טכנולוגי חדשני לכל צרכי הלקוח. בעבודה מהירה, מדויקת וכוללת . אנו עובדים רק בבניית מודלים תלת ממדיים, בשיטות BIM של תאום כל מערכות התכנון, אשר בסופו של דבר מביאות את הלקוח להבנה, הכרות מוחלטת עם הפרויקט וחיסכון של זמן וכספים רבים בביצוע.

בשנים האחרונות קידר מעניקה שירותי ייעוץ second opinion. "המטרה היא לעבור שוב על התוכנית ולראות דברים שלא תמיד ראה האדריכל לפניי או הקבלן המבצע או מי שאינו מתעמק בפרטים ובתמונה המלאה ולכוון נכון בין אם אלה פרויקטים של בניינים משותפים או בתים פרטיים, או שינוי דירות, לראות את הקשר של המבנה בסביבה שלו, את השאיפות והמאפיינים האינדיווידואליים של הדיירים ולדעת כיצד לטפל כך שהפרויקט יתקדם ויהפוך מחזון למציאות".

ססיליה מסכמת ואומרת שכאדריכלית היא מרגישה שהיא הופכת לחלל את מה שאנשים לא תמיד יודעים להגדיר במילים, בין אם צריך להרוס בית קיים כדי לבנות חדש או לתכנן על מגרש קיים על פי עקרונות תכנון אוניברסליים אבל שהמהות תבטא את מה שחשוב למי שיגורו בבית.

לעבודות נוספות של האדריכלית ססיליה קידר

בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully