וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה זה כשיש שתיים: דירת שותפות שכורה בתל אביב

14.2.2019 / 10:47

כששתי אדריכליות הופכות לשותפות, התוצאה היא סביבת מגורים נעימה ומזמינה בסימן נשי. השבוע הן פתחו בפני המדור את דלת ביתן והסבירו כיצד משלבים כוחות לטובת עיצוב חלל משותף

שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
השותפות איחדו כוחות ועיצבו סביבת מגורים מזמינה. מבט לסלון/ראובן קסטרו

לאן הגענו
רחוב בן יהודה פינת ארלוזורוב בתל אביב, לדירת 3 חדרים, בגודל 75 מ"ר.

כאן גרים
שיר משה (29) ועפרי מטק (29), חברות ושותפות לדירה. הן הכירו במהלך לימודי אדריכלות ב"ויצ"ו" חיפה וכשעברו לתל אביב חברו למציאת דירה משותפת. בימים אלה עובדת שיר כדיילת אוויר ב"אל על" במקביל לעבודתה בסטודיו "נחשון" לעיצוב רהיטים. "זו עבודה שיורדת לעומקם של הפרטים, עד לרמת הבורג וזה מאוד מעניין אותי". גם עפרי עוסקת בתחום העיצוב ועובדת כאדריכלית במשרדה של רוני אלרואי. "אני חושבת שהכל מתחיל מהדברים הקטנים שמשפיעים על המרחב, החלל והאווירה. שמחה שיש לי יכולת לעשות מה שאני אוהבת". כשהן לא עובדות תוכלו למצוא את שיר בים על גלשן או על סאפ ואת עפרי בטיול מחוץ לעיר.

שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
הגלשן והסאפ הפכו לאלמנטים דקורטיביים בסלון/ראובן קסטרו

יגעת ומצאת
חודשיים בלבד חלפו מאז שצמד השותפות מצא את הדירה, דרך תיוג של חברים בפייסבוק. "אני הייתי אז בטירוף של טיסות, אז הקרדיט הולך לעפרי שראתה המון דירות וידעה לבחור את הטוב ביותר עבור שתינו", שיר נזכרת. מה שכבש את לב הבנות היה החלל המרווח, התאורה הטבעית, הרצפה המצוירת והקרבה לים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
שותפות למקצוע, לדירה וגם לחיים החברתיים. עפרי/ראובן קסטרו

הום סטיילינג
בניגוד להנחה המתבקשת שתהיה התנגשות סגנונות בין שתי האדריכליות, לדבריהן הן השלימו אחת את השנייה. "נכון, בהתחלה היתה פה אינפלציה של רהיטים", הן צוחקות, "אבל די בקלות דיללנו והגענו לתוצאה ששתינו אוהבות". במראה הבוהו-שיק ובאווירה הנינוחה שיצרו, אפשר לחוש כבר בכניסה לדירה, שם מיקמו הדיירות ספסל ומעליו מבחר כובעי קש. שטיחים אתניים, עציצים ושימוש בחומרים טבעיים, מחזקים את המראה הבלתי מתאמץ ונוכחים גם בשאר חלקי הבית.

שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
ממלכתה של שיר. המטבח/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
דלתות ארון המטבח הוסרו כדי לאפשר תצוגה פתוחה/ראובן קסטרו

בתהליך עיצוב הדירה היה חשוב לבנות לשלב את תחומי העניין שלהן בבית. כך למשל בסלון, בולטים לעין הגלשן והסאפ של שיר שמעבר לסידור הפונקציונאלי, הפכו לאלמנט עיצובי והכתיבו את פלטת הצבעים בחלל. בצדו השני של החדר הוקדש מדף למודלים שלהן מהלימודים ולעציצים שהן נהנות לטפח. בגזרת הריהוט, נבחרו פריטים שיוצרים מראה עדכני, וביניהם כורסה צהובה בניחוח וינטג', שטיח קש אוורירי ושולחן קפה המשלב עץ ומתכת. גם במטבח הסמוך שולבו פריטים מעולמן המקצועי כמו קרשי עץ אלון שהכינו בסטודיו וכיום משמשים כקרשי הגשה. את ארון המטבח שעל הקיר המרכזי הן פתחו בחלקו האמצעי על מנת לאפשר תצוגה פתוחה של כלי המטבח הרבים שברשותן.

שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
בחדר השינה של שיר- אלמנטים עיצוביים ברוח בוהמיינית/ראובן קסטרו

בחדרה של שיר, ביקשה הדיירת לנצל את התאורה הטבעית שהחלל שופע בה והציבה את שולחן העבודה שלה מתחת לחלון הפונה אל הרחוב. "יש קצת רעש זה נכון, אבל גם אור מדהים ואני אוהבת להסתכל על העוברים והשבים ברחוב". כמו בסלון גם כאן שולבו אלמנטים מעולם הבוהו, ביניהם אפשר למצוא סלי קש, שטיח בצבעים דומיננטיים ושלל עציצים. כחלק מחיבתה של הדיירת לחפצי וינטג', היא בחרה בשידת מיטה שמצאה ושיפצה, כיסא שנצבע בירוק ומשמש כיום כתחליף לשידת טואלט ושולחן כתיבה משוק הפשפשים. את מבחר הפרינטים הממוסגרים התלויים על הקירות היא רכשה בתערוכות גמר של בוגרי אמנות בויצ"ו, במהלך לימודיה שם.

שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
עציצים, אביזרי קש ורהיטי וינטג'. החדר של שיר/ראובן קסטרו

חדרה של עפרי אף הוא הולבש ברהיטים מעולם הווינטג'. "רוב הפריטים כאן זה דברים שאספתי, או אימצתי מהבית של סבתא או מההורים שלי. אני מאוד אוהבת רהיטים עם סיפור ואופי". בשל הרצפה המצוירת בחרה הדיירת בעיקר בפריטים לבנים כשאת הצבע מכניסים אקססוריז בדמות כריות, קולאז' פרינטים ותאורה חמימה. כחלק מאהבתה הגדולה לאופנה, קיר שלם בחדר הוקדש לטובת 2 ארונות ויחידת תלייה, המאחסנים את הגרדרובה המפוארת. מראה פונקציונאלית והדום קטיפתי משלימים את המראה.

שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
כיסא ומגש מתפקדים על תקן שידת הטואלט המסורתית/ראובן קסטרו

מוציאים חוזה
שכ"ד- 5,500 שקלים בחודש. ארנונה- 430 שקלים לחודשיים. חשמל- 400 שקלים לחודשיים.

פאנלים
לפי הסכם בלתי כתוב, מטלות הבית נחלקות בצורה ברורה בין שתי הדיירות, כך ששיר אמונה על הצד הקולינארי ועפרי היא אחראית ניקיון. "הדירה הזו היא הכי בית מבחינתנו אז חשוב לי לשמור עליה נקיה ונעימה. חוץ מזה ששיר מפזרת אחריה תמיד שובל של חול, היא יכולה לחזור מטיסה בניו יורק ועדיין יהיה חול", עפרי צוחקת.

שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
פרטי טקסטיל ורהיטים לבנים משתלבים עם הרצפה המצוירת. מבט לחדר השינה של עפרי/ראובן קסטרו

דו"ח מקרר
בתגובה ליכולות הניקיון של עפרי, שיר מפגינה את כישוריה במטבח. "כל שישי אנחנו עושות פה ארוחה לחברים. הולכות בבוקר לשוק, מביאות חומרי גלם ואז אני מבשלת", מספרת שיר. "גם באמצע השבוע יש כאן בישולים ואז אנחנו לוקחות איתנו קופסאות לעבודה". יתרון קולינארי נוסף בבית הבנות הוא מוצרים מפנקים ששיר מביאה איתה מטיסות בחו"ל, כמו גבינות מיוחדות או חטיפים שהשתיים אוהבות.

עתידות
לצערן של הדיירות, התחזית הנוכחית היא שהבניין צפוי להיהרס תוך שנתיים ובמקומו ייבנה בניין חדש. "עד אז די סביר שנישאר כאן. הפכנו את הדירה לבית ואנחנו מאוד נהנות ממנה. אלא אם כן אנחנו מוצאות חתן, לא זזות ממנה בזמן הקרוב".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
שלושה ארונות בחדרה של הדיירת חובבת האפנה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
שידת וינטג' משמשת כשולחן האיפור של עפרי/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
צהוב נבחר כצבע הדומיננטי בסלון/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
מראה גיאומטרית, פרחים ואקססוריז במבואת הכניסה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות שיר ועפרי. ראובן קסטרו
מזנון העץ שבסלון משמש לתצוגה של עציצים ומודלים מתקופת הלימודים/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully