וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם מחכה לכם: טיולי הבוטיק שאתם חייבים להכיר

בשיתוף סטודיו 6B, בשיתוף סטודיו 6B

13.2.2019 / 7:32

ארכיטקטורה משובחת, עיצוב מרהיב ואווירה מעוררת השראה: טיולי DETOUR של סטודיו 6B לוקחים את חובבי האדריכלות לטיולי בוטיק בערים שונות בעולם. מטוקיו דרך קיוטו ועד איי נאושימה - הכירו את החוויה שתעצב לכם את יפן מחדש

רחוב Omotesando טוקיו, יפן. ShutterStock
כניסת בניין ברחוב Omotesando בטוקיו/ShutterStock

נופש או טיול בחו"ל הם הרבה יותר מאשר שבירת שגרה מבורכת. זאת הזדמנות להכיר מקומות חדשים, לנסות טעמים אחרים, להתוודע מקרוב לתרבות אחרת וליהנות מחוויות חדשות. אנחנו טסים יותר, בין אם לחופשה ובין אם לנסיעת עבודה, והשינויים בענף התיירות הפכו את הנסיעות לנגישות יותר ובעלות תוכן שלא הכרנו בעבר. מדובר בטיולי קונספט שמאפשרים לנו לשלב בין תחביב או עניין מסוים שלנו לבין היעד התיירותי. המגוון אדיר: טיולי יוגה שבהם מתרגלים במשך שבוע בכפר בהרי האלפים ומשלבים את האימונים בטיולים בסביבה עוצרת נשימה; טיולים קולינריים אשר פותחים בפנינו פתח למטבחים שלא הכרנו, כולל סדנאות בישול ולמידת טכניקות חדשות; טיולי ספורט שבהם צופים במשחק או שניים של קבוצת כדורגל אהודה ומשלבים בין המשחקים ביקורים באתרים ואטרקציות תיירותיות בערים השונות שבהן היא משחקת ועוד.

המשותף לכל אלה הוא שמדובר בטיול עם ערך מוסף עבורנו. החוויה יוצרת זיכרון בלתי נשכח אבל מספקת לנו עוד משהו - ידע, הבנה וזווית ראייה אחרת לגבי המקום שבו היינו. אנחנו חוזרים לארץ עם מצברים טעונים וגם עם מיומנות, סיפור וידע שלא היו איתנו כשהמראנו מנתב"ג.

כשאתם הולכים בעיר זרה בחו"ל מה אתם רואים? בניינים, כבישים, עמודי תאורת רחוב, מדרכות, פסלים או מונומנטים שונים, שלטים ועוד פריטים שמרכיבים את הרחוב באותו מקום. אפשר לקרוא על ההיסטוריה של כנסייה מסוימת או לנסות להבין את ההיגיון מאחורי צורת החלונות של בניין מסוים, אבל אלה שאוהבים ארכיטקטורה ועיצוב לא יסתפקו בזה. כדי להבין את האדריכלות המקומית ודרכה את התרבות, המסורת וההיסטוריה יש צורך ביותר מספר הדרכה וגישה באינטרנט לוויקיפדיה. סטודיו 6B, בית הספר למקצועות העיצוב, יצר את תכנית DETOUR הייחודית - סיורי עיצוב בערים שונות ברחבי העולם, שבהם תוכלו להתרשם מקרוב מארכיטקטורה משובחת, עיצוב עוצר נשימה, אוכל מצוין ואווירה מעוררת השראה, עם קומץ אנשים עם אותו תחום עניין כשלכם.

DETOUR, מעקף בתרגום חופשי (וגם קיצור של Design tour), הוא מותג ייחודי שיצר סטודיו 6B מתוך ההבנה שמי שמבין ומתעניין בעיצוב יכול להרוויח הרבה מסיור בחו"ל עם אנשים שעיצוב וארכיטקטורה מעניינת אותם והטיולים במסגרת התכנית יצרו קשרים וחברויות בין המשתתפים ואף יהוו מקור השראה לאורך זמן.

מקדש בעיר קיוטו, יפן. ShutterStock
מקדש בעיר קיוטו/ShutterStock

השדרה המדהימה בטוקיו והמוזיאון הפתוח המרשים בעולם

את הסיורים מובילים אדריכלים ומעצבי פנים מובילים בישראל, המתמחים ביעדי הסיור, שעד כה כללו את קופנהגן, מדריד, ניו יורק וברלין. ה-DETOUR הבא יצא ב-21 במאי 2019 לטוקיו ותוביל אותו האדריכלית ומעצבת הפנים אורלי פלדמן, זוכת פרס אות העיצוב, שמרצה בסטודיו 6B כשבע שנים.

"הדרכתי טיולים בעבר ויש הרבה בניינים שחלמתי לראות וכאלה שרצתי כדי לראות אותם בחו"ל ושיתוף הפעולה הזה מגשים לי חלומות", מספרת פלדמן על האופן שבו השתלבה ב-DETOUR, "אני חוקרת, יוצרת קשר עם אדריכלים ואנשי מקצוע ובוחרת את המסלול ואת תכניו".

מדובר בטיול בוטיק המאורגן מאל"ף ועד ת"ו ואורך כ-10 ימים. סטודיו 6B מפיק את הטיול ודואג להזמנת המלונות, טיסות, כניסות לאתרים, תחבורה ואוטובוס שיסיע את חברי הקבוצה הקטנה.

"בנינו את הטיול סביב טוקיו, שבה נשהה חמישה ימים ונבקר במקומות שהם חגיגה עיצובית", מספרת פלדמן, "נלך בשדרת Omotesando שהיא שדרה מרכזית בה כמעט כל בניין תוכנן על ידי אדריכל בינלאומי אחר ועיצבו את בנייניה שמות כגון טדאו אנדו (Tadao Ando), הרצוג ודה מרון (Herzog de meuron) וקנגו קומה (Kengo Kuma). זו חוויה מטורפת. בנוסף, נגיע לשכונות יותר היפסטריות ופחות מתוירות בעיר ונקבל הדרכה ממומחית אופנה ואמנות מקומית. אדריכל מקומי יסייר איתנו ברובע ההיסטורי של טוקיו, דוקטורנט ישראלי יספר לנו על המחקר שלו בנושא גני הזן היפניים, ונבקר בתערוכות ובמשרדי האדריכל החשוב Kengo Kuma".

בהמשך הטיול תבקר הקבוצה ב-Hakone, עיר קטנה וקסומה השוכנת בהרים המיוערים שדרומית-מערבית לבירת יפן. "מדובר במקום שהוא ההפך המוחלט של טוקיו", אומרת פלדמן, "ובה המוזיאון הפתוח לאמנות המרשים בעולם. שם נישן באכסניה מסורתית שכוללת בית מרחץ והחוויה בה היא יותר אותנטית".

איי נאושימה, יפן. פוטו ליה,
איי נאושימה/פוטו ליה

מסלול הטיול כולל גם את Kyoto, בירתה העתיקה של יפן, שבה מקדשים מפוארים ומבנים היסטוריים והקבוצה תבקר בפרויקט של Tadao Ando, האדריכל יפני, זוכה פרס פריצקר לאדריכלות 1995, שעבודותיו מאופיינות לרוב בבטון חשוף וצורות גיאומטריות מעניינות. בהמשך כוללת הנסיעה ביקור בן יומיים בשלושה מאיי האמנות Naoshima. "זה ההיילייט של הטיול והביקור בהם הוא חלום שהתגשם עבורי", אומרת פלדמן, "נבקר במוזיאונים מיוחדים מאוד מבחינה מבנית ואמנותית. טיול שכזה הוא חוויה מיוחדת מאוד".

הטיול ליפן הוא סיור בוטיק ל-18 איש בלבד וההרשמה עומדת להיסגר, אז אם ברצונכם לשלב טיול לבלתי נשכח עם אדריכלות ועיצוב מרהיבים ומרתקים, זה הזמן להירשם.

לפרטים: 050-9447819

בשיתוף סטודיו 6B, בשיתוף סטודיו 6B

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully