וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומי רחפן חשפו בטורקיה שכונת יוקרה נטושה של מאות בתים דמויי טירות עתיקות

לא מדובר בסט של סרט קולנוע תקופתי או צילום של עיירה בת מאות שנים שנותרה שוממת. למעלה מ-500 בתים דמויי טירות צרפתיות עתיקות ננטשו בשכונת יוקרה שעתידה היתה לקום בטורקיה, במיצג עצוב וסוריאליסטי של משבר כלכלי

שכונת היוקרה הנטושה בטורקיה Burj Al Babas. GettyImages
שכונת Burj Al Babas - לא, זה לא סט של סרט תקופתי/GettyImages

צילומי רחפן שמגיעים מצפון טורקיה חושפים מחזה סוריאליסטי של מאות טירות זהות ונטושות. לא, אין מדובר בסט של סרט או סדרת טלוויזיה, זו עיירת הנופש המתוכננת "בורג' אל-באבאס" שנמצאת בין איסטנבול ואנקרה והיא עומדת כיום שוממת לגמרי, מהדהדת את המשבר הכלכלי שחוותה טורקיה בשנה החולפת ואת בועת הנדל"ן במדינה.

מדובר בפרוייקט מגורי יוקרה הכולל 732 מיני-טירות זהות לחלוטין שהושק במטרה לקרוץ לתושבי חוץ אמידים, שהוזמנו לעצב את פנים המבנה והחלוקה שלו בהתאמה אישית. הפרוייקט יצא לדרך בשנת 2014 אולם המשבר הכלכלי שפקד את המדינה הביא את יזם הפרוייקט "קבוצת סארופ" להכריז לאחרונה על פשיטת רגל. על פי דיווח בבלומברג, הקבוצה הותירה אחריה חובות של למעלה מ-27 מיליון דולר - ואת מאות הטירות הנטושות בין ההרים והגבעות של צפון טורקיה.

המיני-טירות של " בורג' אל-באבאס " נבנו בסגנון צרפתי, וכל אחת מהן כוללת שלוש קומות גבוהות ושני צריחים בסגון גותי, אחד מרובע ואחד עגול, מחופים ברעפים אפורים ותחומים במרפסות בסגנון אירופאי קלאסי. הטירות, שנראות כאילו יצאו מסט של סרט, סודרו בקפידה על מגרשים בגודל של 324 מ"ר באזור כפרי ליד העיירה מודורנו באזור בולו. במרכז הפרוייקט הוקם מבנה כיפה ענק שנועד להיות המרכז הקהילתי של המתחם ולכלול חנויות, בתי קולנוע, מסעדות, אולמות כנסים, חדרי ישיבות וגן ילדים. התכניות כוללות גם חדרי כושר ומרכזי חמאם טורקיים, סאונות, חדרי אדים ופארק מים, ובסמוך לאזור הוקצו שטחים למגרשי כדורסל, טניס וכדורגל.

שכונת היוקרה הנטושה בטורקיה Burj Al Babas. ShutterStock
היזמים מקווים שמה שכרגע נראה כמו עיירת רפאים עוד תקום לחיים/ShutterStock

עד לפשיטת הרגל הושלמה הקמתן של 587 טירות כאשר היתר ננטשו בשלבי הקמה שונים. למעלה מ-100 מיליון דולר הושקעו בפרוייקט בו 350 טירות כבר נמכרו, בעיקר לרוכשים ממדינות המפרץ הערבי. אולם הירידה במחירי הנפט גרמה לרבים מהם לבטל את הרכישות, ויחד עם חוסר היציבות בענף הבנייה בטורקיה נקלע היזם לקשיים. במקביל, הלירה הטורקית איבדה למעלה מרבע מערכה אל מול הדולר, והכלכלה הטורקית רחוקה מלהתאושש.

על אף שהבנייה הוקפאה ולמרות המצב הכלכלי הקשה בטורקיה, סגן יו"ר קבוצת סארופ אמר כי הוא מקווה שהפיתוח יימשך ושהעיירה תקום לחיים. "הפרויקט מוערך ב-200 מיליון דולר", אמר. "אנחנו רק צריכים למכור 100 בניינים כדי לשלם את החוב שלנו, ואני מאמין שאנחנו יכולים להתגבר על המשבר הזה תוך ארבעה עד חמישה חודשים ולחנוך את הפרויקט באופן חלקי בשנת 2019."

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully