וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה בא גל גדול: מתחם בניינים בצורת גל נבנה בדנמרק

23.12.2018 / 10:14

לקח 11 שנה להשלים את בנייתו, אבל היה שווה: מתחם בניינים בצורת גל רציף נבנה על קו המים בעיר דנית. עם השראה שמגיעה מהטבע של הפיורדים הצמודים, הפרויקט מושך תשומת לב רבה הן מהתושבים והן מהקהילה המקצועית

משרד האדריכלים "Henning Larsen" הממוקם בקופנהגן השלים לאחרונה את בניית קומפלקס המגורים המכונה "The wave" (הגל) בוייל, דנמרק. בנייתו של המתחם שחולש על פני 14,000 מ"ר החלה בשנת 2006, אך בשל המשבר הכלכלי העולמי של שנת 2008 השלמתו של הפרויקט קרטעה ונמשכה 11 שנים. כשההשראה מאחוריו הוא הנוף של האזור, "הגל" הפך למוקד עניין פיסולי חדש של העיר בה הוקם. הצורניות המובהקת של המבנה קושרת את הקומפלקס עם הים, הנוף של הטבע והעיר. במהלך היום משתקפת צורת הגלים הלבנים במים ואילו בלילה פרופיל המתחם מזכיר הרים מוארים.

המבנה מאופיין על ידי חמישה גלים רציפים לאורך הפיורד של וייל. בשנת 2008 נקטעה הבנייה בשל המיתון הבינלאומי לאחר השלמת שני מגדלים בלבד. עם זאת, גם במצבו הגמור חלקית בלבד, זכה ה"גל" לתשומת לב רחבה. המגדלים זכו לתואר "בניין המגורים של השנה" על ידי מגזינים דניים מובילים, ואף זכו בפרס ה- abb leaf לארכיטקטורה חדשנית ב-2012, ובפרס ה- civic trust award היוקרתי ב-2013, מה שהיווה את הפעם הראשונה בה משרד אדריכלים דני זכה בו ב-51 שנים .

מאמצי הבנייה חודשו בשנת 2015 ושלושת המגדלים האחרונים הושלמו כעת, כשהגשמת החזון המקורי של האדריכלים הפכה למחווה אדריכלית למורשת המקומית ולגיאוגרפיה של האיזור. סורן אולגארד, שותף ומנהל עיצוב ב"האנינג לארסן" סיפר על הפרויקט - "עיצבנו את הגל כאלמנט נוכח ובולט בקו הרקיע של העיר, אשר משקף ומגלם את האיזור שמסביב. אנו מרגישים שהעיצוב שלנו של הבניינים ממזג בין הקו העיצובי העכשווי של משרדנו עם תחושה חזקה של זהות דנית מקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully