וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הרכב פורד דואגת לכלבים ומפתחת מלונה מנטרלת רעשים

21.12.2018 / 9:17

מישהו בפורד ממש אוהב כלבים: זו עובדה ידועה שרעשי זיקוקים מכניסים את ידידיהם הטובים של האדם לחרדה איומה. כעת, בעזרת טכנולוגיה אותה אימצו מהרכבים שלהם, נולדה בפורד מלונה ששמה סוף לפחדים מהימים החגיגיים. אנחנו התמוגגנו

חגיגות השנה האזרחית החדשה מתקרבות ואיתן, כמיטב המסורת, אינספור מופעי זיקוקים מרהיבים וחגיגיים שאי אפשר שלא לאהוב - אלא אם אתם כלבים. פסקול חגיגות השנה החדשה הכולל שריקות, פיצוצים ורעמים הוא סיוט של ממש עבור חיות המחמד. מחקר שנערך בבריטניה מצא שלפחות 45% מהכלבים במדינה מראים סימני פחד ומצוקה כאשר הם שומעים זיקוקים, מה שמעיב בהחלט גם על השמחה של בעליהם. אבל הפתרון נראה באופק, והוא מגיע דווקא מכיוונה של יצרנית המכוניות פורד.

החברה האמריקאית הציגה לאחרונה מלונה מבטלת רעשים מתוחכמת שעושה שימוש בטכנולוגיה דומה למדי לזו שנעשה בה שימוש במכוניות ובאוזניות, זאת על מנת להגן על האוזניים הרגישות של הכלבים ולהבטיח לילות נטולי חרדות עבורם - ונטולי דאגות לבעליהם. והעיצוב? כל כך מודרני, נקי ומינימליסטי, שהמילה "מלונה" כמעט ועושה למוצר הזה עוול. "זיקוקים הם עניין מפחיד עבור בעלי חיים רבים. לעומת בני אדם, כלבים יכולים לשמוע דברים שנמצאים פי ארבע רחוק יותר ועל פני טווח רחב הרבה יותר של תדרים", אומר מאמן הכלבים הבריטי גראהם הול.

בבלוג של פורד נכתב כי הרעיון נולד בהשראת טכנולוגיית ביטול רעשים שהותקנה לאחרונה באחד מדגמי הקרוסאובר SUV של החברה, טכנולוגיה שעושה שימוש במערכת הסאונד של הרכב על מנת להבטיח נסיעה שקטה לנוסעי המכונית. בתוך המלונה, שנמצאת כיום בשלב האבטיפוס, הותקנה מערכת אודיו עם מיקרופונים חכמים. כאשר אלה מזהים צלילים של פיצוצים מיד פולטים הרמקולים תדרי קול מנוגדים - אפקט שמבטל את הרעש לחלוטין או לכל הפחות מפחית אותו באופן משמעותי. בעיצוב המלונה עשתה פורד שימוש בעץ שעם בעל צפיפות גבוהה, אידיאלי לספיגת רעשים, ויחד עם המערכת החכמה המלונה הזו מבטיחה אפס סטרס בלילות רועשים גם לכלבים החרדתיים ביותר.

עוד באותו נושא

יפה, מוכר ומפחיד: התמכרות הסמארטפון הפכה לפסל בפסטיבל האור באמסטרדם

לכתבה המלאה
פורד מעצבת מלונת כלבים מנטרלת רעשים. צילום מסך, אתר רשמי
עיצוב מוצר מודרני ומינימליסטי, שהמילה "מלונה" כמעט ועושה לו עוול/אתר רשמי, צילום מסך

"תהינו איך הטכנולוגיה שאנחנו עושים בה שימוש במכוניות שלנו יכולה לעזור לאנשים במצבים אחרים", אומר לין ווסט, מנהל התוכן ותקשורת השיווקית של פורד באירופה. "לוודא שהכלבים והבעלים שלהם יכולים להינות מערב נטול מתחים בחגיגות השנה החדשה ערב נראה כמו יישום מושלם של מערכת בקרת הרעשים הפעילה שלנו". הוא הוסיף כי האבטיפוס של המלונה החכמה הוא רק רעיון ראשון בסדרה של מיזמים עליהם עובדת החברה, שמטרתם להשתמש בטכנולוגיה של פורד לטובת שימושים ביתיים יום יומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully