וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו לצלול: 2019 תחבר אתכם עם גוון האלמוגים

אור רוזנשטיין

8.12.2018 / 10:18

כמדי שנה חברת פנטון הכריזה על בחירת הצבע שלה. "קורל חי" חוזר אל הטבע, עוטף בחום ומגונן כפי שעושה שונית האלמוגים ובו זמנית מפיץ אנרגיה כתמתמה עדכנית של שמחה, אופטימיות וקלילות

קורל חי - צבע השנה של פנטון ל-2019. יח"צ פנטון,
"קורל חי" - בשנת 2019 חברת פנטון בוחרת להתחבר מחדש אל הטבע/יח"צ פנטון

הוא מעניק זריקת חיים לכל מקום בו הוא נמצא ואנחנו די בטוחים שכבר ראינו אותו בסביבה. צבע השנה של חברת הצבעים פנטון, גוון מספר 16-1548 הידוע בשם "קורל חי", יוצא לדרך ועולם העיצוב נשטף בכתום-הוורדרד בעל הנימה הזהובה. "הטבע," מוסרת ענקית הצבעים, "מעניק לנו אנרגיה. שוניות האלמוגים הן מקור של קיימות שמעניק חיים ומקלט ליצורי הים, והצבע שלהן מלא חיים ומרגיע בו-זמנית".

עלייתו של הצבע הכתמתם-ורדרד, אומרת פנטון, מגיעה כתגובה להשתלטות המדיה החברתית והעולם הדיגיטלי על האופן שבו אנחנו מתקשרים אחד עם השני. בחברה רוצים לחזור לתקשורת אותנטית ולקשרים משמעותיים המאפשרים לאדם להיות נוכח ברגע. צבע האלמוג מסמל את הצורך באופטימיות, באנרגיה, בשעשוע ובקלילות שכל כך חסרים לנו כיום. "צבע הוא דבר מעצים, הוא משפיע על האופן בו אנחנו חווים את החיים," אומרת לורי פרסמן, סגנית נשיא מכון הצבע של פנטון. "צבע הקורל החי מאשש את האופן בו צבע מסוגל לבטא את החוויה הקולקטיבית שלנו ולשקף את מה שמתרחש בתרבות הגלובלית ברגע הנתון."

קורל חי - צבע השנה של פנטון ל-2019. באדיבות קמחי תאורה,
גוןן שיזכה ליישומים רבים בעולם עיצוב הפנים/באדיבות קמחי תאורה

זוהי איננה הפעם הראשונה שהצבע הכתום משתלט על לוחות הצבעים שלנו - בשנת 2012 בחרה החברה את הצבע טנג'רין טנגו, שנראית כמו גרסה יותר רוויה ואגרסיבית ופחות ורדרדה של הגוון הנוכחי.

על פניו, מסתמן כי ההחלטה לחזור לטבע נכונה: אחרי ששנת 2018 הוכרזה כשנת האולטרה-סגול - מהלך שכנראה פחות הצליח, לפי העדויות בשטח - פנטון נוטלת השראה מהטבע ובוחרת להאיר זרקור על סכנת ההכחדה בה נמצאות שוניות האלמוגים. הבחירה בנושא זה דו-משמעית, משום שהיא אמנם מאזכרת את הנחמה והחום שאנו שואבים והטבע, אבל גם מזכירה לנו את שבריריותו ואת הנזק העצום שאנו גורמים לו (הדוגמה המיידית היא שונית המחסום הגדולה באוסטרליה, אשר לאחרונה התברר כי היא מתה ברובה לאחר אירוע הלבנת אלמוגים משמעותי). הצבע הנבחר מזכיר לנו את המגוון העצום שניתן למצוא בטבע ואת החיים שהוא מעניק לאדם ולסביבה.

עוד באותו נושא

מוכנים? 2018 תשטוף לכם את הבית באולטרה סגול

לכתבה המלאה
קורל חי - צבע השנה של פנטון ל-2019. דניאל לילה,
חברת FOX HOME מותאמת לגוון האלמוגים/דניאל לילה

בעולם עיצוב הפנים, יתבטא הקורל החי כנקודות אור ומיקוד בחלל או כהצהרה צבעונית משמעותית. נוכל לראות אותו במרחבים אינטראקטיביים ובאירועי פופ-אפ, שם האופי המשחקי של הצבע יקבל הזדמנות לבלוט. בחברת פנטון מקווים לראות את הצבע גם בפריטים המעודדים קשר בינאישי, כגון שמיכות ושטיחים. הוא ישתלב היטב בפלטות הצבעוניות השולטות בשנים האחרונות, שם נפוצים גווני האפור, הכחול, הירוק, הוורוד והזהב, להן שימוש נכון בקורל חי יעניק מגע של דרמה ותעוזה.

קורל חי - צבע השנה של פנטון ל-2019. אילה מלינקוב,
שכטר בוטיק/אילה מלינקוב
קורל חי - צבע השנה של פנטון ל-2019. יח"צ פנטון,
הכתום הוורדרד ששבה את ליבם של פנטון/יח"צ פנטון
  • עוד באותו נושא:
  • צבע
  • פנטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully