וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעוף בחלל: העיצוב המדהים של הסטודיו לעיצוב

בשיתוף אתר ARCDB, בשיתוף אתר ARCDB

30.1.2019 / 7:57

ברזומה של מעצבת הפנים עינת קליין שורת פרויקטים מרשימים - מעיצוב קניונים ומשרדים, ועד מלונות ומסעדות. כשהחליטה להעביר את הסטודיו למקום חדש והיא עיצבה אותו בססגוניות מפתיעה ובפונקציונליות מושלמת. " היה לי חשוב ליצור סטודיו שמייצר חוויה תעסוקתית נעימה"

הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין. שי אפשטיין,
הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין/שי אפשטיין

הסטודיו של עינת קליין בקריית התקשורת בנווה אילן ממחיש היטב את תפיסת העולם ושיטות העבודה של המעצבת. עינת קליין בעלת תואר ראשון בעיצוב פנים ותואר שני בעיצוב יזמות וחדשנות חולקת את החלל הפתוח המשתרע על פני 150 מ"ר עם שמונה עובדות הסטודיו - מעצבות, שרטטות ואדמיניסטרציה.

זה 19 שנה שהיא נמצאת בעשייה מתמדת ומאחוריה שורת פרויקטים מרשימים - עיצוב קניונים, חנויות, משרדים, מסעדות, בתי מלון ואולמות תצוגה ובשנה האחרונה התעוררה התשוקה להעביר את הסטודיו ולמצוא לו בית חדש.

המרחב המקורי עבר שיפוץ כללי, אותו מדמה קליין לניתוח כירורגי והוא כלל פירוק הקיים והתאמתו ל"אני המאמין" של בעלת הסטודיו.

הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין. שי אפשטיין,
הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין/שי אפשטיין

"היום כבר ברור לכל שסביבת העבודה משפיעה על התפוקה ועל תחושת הביטחון וחדוות היצירה והיות ואני והעובדות מבלות כאן את רוב שעות היום, היה לי חשוב ליצור סטודיו שמייצר חוויה תעסוקתית נעימה. שברגע שנכנסים אליו הכול גלוי לעין ,היה לי חשוב לשמור על קשר עין ומצד שני, לשמור על פרטיות באמצעות מחיצות שקופות אך אקוסטיות. כל עמדה גם זכתה בטוויסט פרסונלי של כל אחת מהעובדות. היה לי חשוב לייצר כאן תחושת שייכות רגשית, בדמות מסך שמקרין את הפרויקטים שלנו כתזכורת לעשייה ומטבח מאובזר ושלל סגנונות ישיבה אלטרנטיביים, כדי להתרענן במהלך היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין. שי אפשטיין,
הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין/שי אפשטיין

המרחב עצמו מרגיש פתוח ואוורירי הודות לתקרה חשופה צבועה בלבן וסקיילייט המחדיר תאורה טבעית, ישנה הארה טבעית של הסטודיו. יחד עם הפתחים הנדיבים ומשחקי התאורה המכוונים נוצר שינויי אווירה לפי עונות השנה, מזג האוויר, יום ולילה.

קליין השתמשה בשלל אובייקטים ורטיקאליים וטפטים עם אלמנטים גרפיים וכן השתמשה בקיר שלם המחופה במראה ממוסגרת עץ כל הללו מייצרים אשליה אופטית של גודל, הססגוניות המפתיעה מורגשת במקומות בלתי צפויים כמו הטפט הוורוד הטרופי בשירותים.

הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין. שי אפשטיין,
הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין/שי אפשטיין

הסטודיו עוצב בשיתוף פעולה של המעצבות ולפי קליין הוא אומנם מקום עבודה, אבל מייצר תחושת ביתיות חמה ומזמינה. "יש לנו מרפסת בכניסה לסטודיו עשירה בצמחייה ותבלינים ששתלנו לסלט והפסקות תה ,המבקרים עוברים ונכנסים דרכה וזה מרגיש כמו כניסה לבית. הפרקט מעץ מלא הממזג את החוץ אל הפנים ומכניס את הטבע לתוך הסטודיו, הוא סופג את הרעשים כך שהוא גם בעל ממד אקוסטי.

כמי שדוגלת בשיתופיות ובסיעור מוחות ובהפריה מקצועית הדדית, היה חשוב למעצבת לתכנן את הסטודיו המרחב פתוח פיזית וקונספטואלית. "מעבר לחציצה של הוויטרינות השקופות, הרי שניתן לראות שחדר הישיבות פתוח אל תוך מרחב הסטודיו דבר האפשר תקשורת ואינטראקציה, כך כולן שותפות לפגישות ופרזנטציות המקיימות במרחב הנ"ל. בחרנו באלמנטים לחציצה חלקית, בין אם זו קונסטרוקציית ברזל המפרידה בין חדר הישיבות לטרקלין ומהווה האלמנט הקונסטרוקטיבי לתמיכת הבר, או עמודי הבטון המגדירים את אזור העבודה ומחיצת עץ שחובקת את עמדת הקבלה".

הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין. שי אפשטיין,
הסטודיו של מעצבת הפנים עינת קליין/שי אפשטיין

הנגיעות האותנטיות מדגישות את טביעת החותם של המעצבת ורוקחות אווירה חברתית ונעימה יותר. בין אם בדמות נדנדה בעבודת יד שנקנתה כחלק מפרויקט שהכנסותיו נרתמו למען קידום אוכלוסיות מוחלשות בחברה ובין אם הספרייה הנוסטלגית עם ספרי עיצוב בניחוח של פעם ולוגו מואר שמכניס את הפן הטכנולוגי והמיתוגי לסטודיו.

"אנחנו מציעים פתרונות חווייתיים ומעצבים חללים דינמיים והחדשנות הזו מורגשת בבחירות שלנו יש גם דגש על הפונקציונאליות שבאה לידי ביטוי בכל פריט שנבחר בחלל וזו גם הדרך שבה אנחנו עובדים עם הלקוח ומעצבים חללים מסחריים ומשרדים - מחפשים כיצד ליצור חיבור לערכי המותג ועם זאת, ליצור חוויה רגשית שהיא מעבר למקום פיזי".

לעבודות נוספות של מעצבת הפנים עינת קליין

צלם: שי אפשטיין

בשיתוף אתר ARCDB, בשיתוף אתר ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully