וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת האפלה מאחורי הנרות הריחניים

2.12.2018 / 9:53

אנחנו אוהבים אותם כל השנה ובמיוחד בימי החורף הקרים. הנרות הריחניים פופולריים מתמיד, הם עושים לנו נעים בעין וגם באף ומותגי עיצוב רבים אפילו משיקים סדרות משלהם. אך כעת יש לנו בשורות פחות נעימות וכדאי לכם לקרוא אותן

נרות ריחניים. ShutterStock
נרות ריחניים/ShutterStock

הימים קצרים וקרים, החורף כבר כאן, חנוכה בפתח לכל זה יש משמעות אחת - זוהי באופן רשמי עונת הנרות. הם מוסיפים לעיצוב ולאווירה בבית, מרגיעים, מריחים טוב ואפילו משדרגים כל ערב רומנטי. נשמע נפלא, אך הנרות האהובים עליכם יכולים לגרום לנזק הרבה יותר גדול ממה שאתם מדמיינים.

בעידן הנוכחי, רשתות לייף סטייל רבות וגם מותגי יוקרה למיניהם משווקים נרות עם ה"ניחוח הייחודי" שלהם. וכשהכל מקודם בצורה כל כך יפה ופוטוגנית ברשתות החברתיות, אין זה פלא שמכירת הנרות נמצאת בנסיקה. אך מאחורי הלהבה החמימה והארומה המשכרת מסתתרת אמת אפלה עליה לא מדברים - ההרגל המפנק הזה מחביא בתוכו מחלות וזיהום.

רוב הנרות מיוצרים משעוות פרפין, שהיא תוצר לוואי בשרשרת זיקוק הנפט. במובן מסוים, זו התחתית של התחתית בשאריות שנותרות בתהליך הזה. כאשר נרות מסוימים נשרפים, הם משחררים לאוויר טולואן ובנזין, ששניהם ידועים כחומרים מסרטנים.

במחקר שנערך על ידי אוניברסיטת דרום קרוליינה, החוקרים השוו בין נרות המבוססים על נפט ועל מקורות צמחיים, על מנת להגדיר את השפעת פליטתם. החוקרים הניחו לנרות לדלוק עד שש שעות בתיבה קטנה, ולאחר מכן ניתחו את איכות האוויר בתיבה. המחקר הגיע למסקנה כי נרות המבוססים על פרפין (הסוג הנפוץ ביותר) פולטים לחלל כימיקלים רעילים, כגון טולואן ובנזין וזה כמו שכבר הבנו - לא טוב לנו.

נרות ריחניים. ShutterStock
נרות ריחניים/ShutterStock

גם הניחוחות המלאכותיים שמוסיפים לנרות הם מסוכנים, משום שלטענת החוקרים "במהלך 50 השנים האחרונות, 80 עד 90 אחוזים של ניחוחות מסונתזים מנפט וחלק מהכימיקלים הנפוצים במוצרים הריחניים כוללים אצטון, פנול, טולואן ובנזיל אצטט".

אז מה עושים, אחרי שלמדנו על עוד תחום נוסף בחיים, שהוא למעשה מזיק לנו? אם אתם חייבים נר או שניים אצלכם בבית, רצוי ללכת על האפשרות הבטוחה ולרכוש נרות אורגניים ואולי גם להוסיף לחלל מפזרי שמנים טבעיים שיגרמו לבית שלכם להריח טוב כל הזמן. ובחנוכה - הדליקו נרות, תחגגו, רק אולי גם תדאגו לפתוח חלון מדי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully