וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשראת איקאה: את הבקתה הזו תוכלו להרכיב בעצמכם

30.11.2018 / 9:47

הנופים בתמונות אמנם לא מכאן, אך אנחנו חשבנו על הגליל: חברה קנדית שמייצרת קיטים שטוחים של בתים קטנים להרכבה עצמית במינימום מאמץ מגשימה חלומות לאלו שמחפשים צורת חיים אלטרנטיבית בטבע

בקתות באריזות שטוחות. leckie studio,
דמיינו לעצמכם להתעורר בטבע כל בוקר/leckie studio

יותר ויותר אנשים מאמצים אופציות דיור אלטרנטיביות ומוצאים בהן שיטה לא רק להוזיל עלויות ולחיות בצורה פשוטה יותר, אלא גם דרך לשים את הדגש על מה שמחוץ לבית לעומת על מה שבתוכו. שני הרעיונות הללו מתמזגים ומשתלבים היטב יחד בז'אנר הבתים הקטנים בחיק הטבע: בבקתות מודרניות וידידותיות לסביבה, שהדבר היחיד המשותף להן ולבקתות הציידים או הקיט הקלאסיות זה המיקום בסביבת הטבע הפראית. אפשר להבין למה הז'אנר מעורר הקנאה הזה הפופולארי במיוחד באינסטגרם ובטאמבלר: השילוב הויזואלי של ארכיטקטורה מוקפדת וטבע יפיפיה תמיד היה כזה שקשה לעמוד בפניו.

בקתות באריזות שטוחות. leckie studio,
את ההשראה לבקתות שלה, המגיעות באריזות שטוחות קיבלה חברת Backcountry Hut Company מלא אחרת אשר איקאה/leckie studio

אחת החברות הבולטות בתחום הנישה הזה היא החברה הקנדית באק קאנטרי הוט קומפני (Backcountry Hut Company), שמתגאה במוניטין של "החברה שתאפשר לך להקים בקתה בכל מקום בעולם". החברה שנוסדה בשנת 2015 בוונקובר, בקולומביה הבריטית שבקנדה החלה את פעילותה בסיוע ליחידים ולארגונים בתכנון ובנייה של מבנים חוץ עירוניים בקנה מידה קטן, אולם עד מהרה החלו אנשיה להתמקצע בשינוע של חומרי בניין לאזורים מבודדים ובהקמה יעילה של מבנים קטנים בריחוק מכל סוג של תשתית. כיום היא מתכננת בקתות שניתנות להתאמה אישית בהתאם לסגנון החיים ולמטרות, מודולריות, אפשר להקים אותן בפשטות ומהירות יחסית, והמבנים שלה ידידותיים במיוחד לסביבה ועשויים מחומרים שניתנים למחזור.

עוד באותו נושא

הקראוון שהפך לבית משפחתי מושלם

לכתבה המלאה
בקתות באריזות שטוחות. leckie studio,
62 מ"ר עם סיפון ישיבה חיצוני. עכשיו נשאר רק למצוא אגם/leckie studio

הפרויקט האחרון של החברה והמוצר החדש בקטלוג שלה - "בקתת האגם הגדול" - הושק לאחרונה בקנדה. כמי שנולדה בהרים הירוקים של קולומביה הבריטית, הבקתה הזו מותאמת לתנאי מזג אוויר קשים במיוחד והאסתטיקה, כמו גם החומרים מהם היא עשויה, הם מחווה לאזורים הכפריים של קנדה ולאזור האגמים הגדולים של יבשת צפון אמריקה. הגודל: 62 מ"ר, כולל סיפון ישיבה חיצוני מקורה. פנים הבקתה מחולק לשני חללים עם פונקציות נפרדות: לופט שינה וחלל מרכזי פתוח של מטבח פתוח למגורים, עם קיר כמעט שקוף שמכניס את החוץ אל הפנים. החומרים הדומיננטיים של עץ, זכוכית וקירות חיצוניים מזוגגים יוצרים חיבור חזותי חזק עם הטבע שמסביב, מוטיב חוזר במודלים של החברה.

בקתות באריזות שטוחות. leckie studio,
את הבקתה אפשר להקים עם כלי עבודה בסיסיים בלבד באמצעות שימוש בטכניקות מסורתיות/leckie studio

כל רכיבי הדגם החדש מתאימים אחד לשני בקלות ומגיעים עם חיבורים מהונדסים מראש. לא סתם זה נשמע לכם מוכר, והם מודים בגאווה שאיקאה השבדית היא זו שהיוותה להם השראה בתחום הזה. חלקי המבנה כולם מגיעים בתוך קונטיינר נייד בגודל של 12 מ"ר, והם מתוכננים בגודל כזה ששני אנשים יכולים להרים אותם ולהרכיב אותם ממש כמו לגו. הבקתה אפשרית להקמה על ידי קבוצה קטנה של מתנדבים עם כלי עבודה בסיסיים בלבד באמצעות שימוש בטכניקות מסורתיות וללא צורך בידע מקצועי. או במילים אחרות: כדי להקים את הבקתה שלכם ביער או בהרים, לא תצטרכו בנאים או מכונות והעבודה המינימלית בשטח מקטינה את ההשפעה המזיקה על הטבע - ואלו הן שתי דאגות שנעים להסיר מהלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully