וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה שתקבע אם הבית הפרטי שלכם יהיה ארמון או אסון

וואלה! NEWS בשיתוף ARCDB, וואלה! NEWS בשיתוף ARCDB

1.11.2018 / 13:47

לגור בבית פרטי זה חלום של רבים, אבל הוא יכול להפוך לסיוט אם לא תתנהלו נכון. אדריכלים ומומחים בענף הבנייה, מסבירים באולפן וואלה! NEWS איך בוחרים את האדריכל הנכון, כיצד העידן הדיגיטלי מסייע ומה יש לדעת כדי לעבור את התהליך בשלום. צפו

צילום מסך

לגור בבית פרטי זו התגשמות החלום עבור לא מעט מאיתנו. הפרטיות, הגודל, הגינה והאפשרות לעצב אותו מבחוץ ומבפנים בהתאם לסגנון שאנחנו אוהבים, הופכים את הבית הפרטי למשאלת לב שרבים רוצים לממש. בניית בית פרטי נחשבת לאחת המשימות המורכבות עבור אלה שהחליטו לעשות זאת. איתור המגרש או הבית, המימון הדרוש וההתגייסות לפרויקט תובעים מאיתנו הרבה זמן וכסף. אבל הקדמה והעידן הדיגיטלי, יכולים לסייע להליך המורכב, ולהשפיע על קבלת ההחלטות בתהליך התכנון הבנייה והרכש.

אירחנו באולפן וואלה! NEWS אדריכלים ומומחים בענף הבנייה כדי שיסבירו איך משלבים אדריכלות ועיצוב פנים עוד בשלב התכנון, מהם הטרנדים החדשים לשנת 2019 ומה אתם צריכים לדעת בשביל לעבור את התהליך בשלום?

"תהליך הבנייה הוא מורכב, מדובר בעסקה יזמית הנחלקת לשניים, יש את העסקה הראשונה שהיא שלב רכישת המגרש והתהליך השני הוא הייזום - בחירת האדריכל, שדרת היועצים ותהליך הבנייה", אומר אלעד גרגיר, מייסד arcdb ומומחה לשיווק ודיגיטל בענף הבנייה. בניית בית פרטי היא לרוב העסקה הכספית הגדולה ביותר של משפחה ממוצעת ולפיכך כבר משלב מוקדם יש להחליט החלטה שתשפיע מהותית על הפרויקט: בחירת האדריכל הנכון.

אדריכל מתכנן בניית בית פרטי. ShutterStock
"לבחור את האדריכל לפי החיבור הבין אישי. אדריכל טוב חוסך זמן, כסף ותקלות למשפחות בהמשך הדרך"/ShutterStock

"בעידן הדיגיטלי מנועי החיפוש והאתרים המובילים, ביניהם ARCDB בישראל, חושפים כבר בשלב התכנון עשרות אדריכלים מובילים בפריסה ארצית ומעניקים מקור השראה ראשוני לתהליך הבנייה", אומר גרגיר. "השלב השני הוא לבחור את האדריכל לפי החיבור הבין אישי. אדריכל טוב חוסך זמן, כסף ותקלות למשפחות בהמשך הדרך".

"מומלץ לבחור אדריכל כבר בשלב חיפוש הנכס והמגרש, כדי לקבל חוות דעת מקצועית הן מבחינת אילוצים תכנוניים, זכויות בנייה ועוד", אומר האדריכל ליאור רוזנפלד האדריכל ממשרד אדריכלים שחר רוזנפלד. "בחירת אדריכל היא ההחלטה המהותית והראשונית שהלקוח מחליט. חשוב שיהיה חיבור לסגנון העיצובי של האדריכל, והכימיה האישית בין הלקוחות לאדריכל יתוו את המשך הדרך. חשוב שהבית יהיה מותאם לצרכי המשפחה".

"הסוד הוא בשילוב בין האדריכל ללקוח. כל פרויקט מתחיל בכך שאני מקשיב ללקוח כי אנחנו מספקים את המעטפת שהוא יגור בה", מוסיף האדריכל אילן גרגיר ממשרד אדריכלים לב גרגיר. "בוודאי שיש להכניס לזה את המקצועיות והידע שלנו, אבל בסופו של דבר הלקוח הוא שחי בבית. חייב להיות חיבור אישי בין האדריכל ללקוח כי אנחנו נחשפים במהלך שלוש השנים לפרטים הכי אינטימיים של הלקוח והוא לשלנו, מעורב בזה זמן, כסף, לחצים, פנטזיות והחיבור קריטי לתהליך מוצלח. דבר שני, המורכבות של פרויקט היא גדולה והאדריכל צריך להוביל את התהליך. הניסיון והמקצועיות של האדריכל חשובים. טעות קטנה בתכנון תעלה יותר מאשר בשלב הבנייה, לכן רמת התכניות והפתרונות הוא קריטי".

"רצוי לתת את הקרדיט לאדריכל ולניסיון שלו להוביל את התהליך", מתייחס האדריכל מנו שלם לתקופה שאחרי בחירת האדריכל. "זה תהליך מורכב ומדובר בו הרבה כסף והקרדיט לאדריכל הרבה פעמים נותן לתהליך להיות קל, נעים ובריא יותר".

העידן הדיגיטלי מאפשר לנו לאתר את אותם אדריכלים מקצועיים בעזרת אתרים דוגמת ARCDB ולמצוא איתם שפה עיצובית משותפת וחיבור אישי. "אחד הדגשים שלנו ב-ARCDB לשנת 2019 הוא חיזוק הקהילות", אומר אלעד גרגיר, "יש לנו כבר יותר מ-700 לקוחות מקצועיים עם סביבה אינטרנטית מתקדמת. העולם של הבונים והמשפצים הופך להיות דיגיטלי ביכולת לייצר קשרים עם כל החברים וביכולת לנהל את פרויקט הבנייה. זו תהיה שנה דיגיטלית מעניינת. כשבוחרים אדריכל ומבקשים המלצות, לכו לאתרים שיש להם ניסיון ויש בהם מומחים בתחום".

מחפשים אדריכל לתכנון בית פרטי? מיטב האדריכלים בישראל ממתינים לכם לפגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
וואלה! NEWS בשיתוף ARCDB, וואלה! NEWS בשיתוף ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully