וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך לישון על זה: עצות לתכנון חדר שינה מושלם

וואלה!NEWS בשיתוף בית חדש, וואלה!NEWS בשיתוף בית חדש

25.9.2018 / 8:38

אין דבר שמשפיע על איכות חיינו יותר משינה, אך חדר שינה הוא הרבה יותר ממזרן איכותי. איך דואגים לזרימה נכונה בחלל ומייצרים את האווירה הנכונה, התאורה, והאם אנחנו נותנים את תשומת הלב הראויה למיטה עצמה? כך תעזרו לחדר השינה החדש שלכם להיות התגשמות של חלום

שליש מהחיים. זהו פרק הזמן שהאדם הממוצע מבלה בשינה. ועדיין, בבתים רבים חדר השינה איכשהו זוכה בגורל המר של זה שמקבל הכי מעט יחס אוהב מדייריו. לפעמים, עם המעבר לבית, את העיצוב של חדר השינה שומרים לסוף ומתחילים דווקא עם האזורים הפומביים יותר, אלה שיראו האורחים. לפעמים, לאורך השנים, חדר השינה הופך ל"חדר ההוא" שסופג את הכל - את הכביסה מקפלים דווקא על המיטה (ואם סל הכביסה נשאר באזור גם לאחר מכן, אז לא נורא), ואת התכניות גדולות שהיו עבור החדר פשוט שוכחים. כך או כך, לחדר החשוב הזה מגיע יותר.

ישנה סיבה מדוע לא תמיד קל לגשת לעיצוב של חדר השינה, והיא באופן פרדוקסלי - מלכת החדר עצמה, המיטה. מיטות זוגיות הן גדולות, וגם היפות והמעוצבות שבהן מייצרות היררכיה בחדר, כשהן, בשל גודלן, מכתיבות את מיקומם של כל יתר החפצים. אבל אם התמזל מזלכם ואתם מתכננים מאפס את חדר השינה או משפצים אחד קיים, יש לכם את השליטה בכל הפרמטרים וזהו המתכון ליצירת חדר שהוא גם פרקטי, גם יפה ופשוט "מרגיש נכון". ובמרבית המקרים הסיבה להרגשה הנכונה הוא העיצוב הפשוט שמתפקד בצורה מדויקת.

אבל, גדולי המעצבים כבר אמרו לא פעם - "פשוט" זה הכי קשה. לכן, עבודה לפי תכנית רצפה מתוכננת כהלכה, שכוללת את כל מה שאתם רוצים מהחלל הזה בו אתם מבלים כל כך הרבה שעות מהיממה, תאפשר את הפיכת החלום למציאות (או ליתר דיוק, לחלום מתוק במיוחד).

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם למקסם את עיצוב חדר השינה:

תערוכת בית חדש - חדרי שינה. יח"צ,
שליש מהחיים מבלים בו, אז כדאי שייראה טוב. רדווד ארונות הזזה/יח"צ

מיקום הרהיטים: כאמור, המיטה תופסת את מרבית החלל ולה יש את הקיר הדומיננטי שנמצא מאחורי ראש המיטה. אבל מה עם שידות המיטה, שידת הטואלט, הכיסאות והארון? והאם יש צורך ברהיט מיוחד עבור הטלוויזיה (והאם יש בה צורך בכלל) או שאפשר לתלות אותה על הקיר ובכך לתת לחדר מרווח נשימה? אתם מכירים את הצרכים שלכם. דאגו ליצור התאמה ביניהם לבין האובייקטים בחדר והקפידו על גישה קלה אל המזרן משלושה כיוונים שונים, מבלי להדחק בין אובייקטים מיותרים.

תערוכת בית חדש - חדרי שינה. יהודה סוליקרו,
מכסים טפח, מגלים טפחיים. מחיצות דקורטיביות בחדר השינה. דקובריק/יהודה סוליקרו

פרטיות: אל תזניחו את הפרטיות שלכם. תמיד נעים יותר כשאפשר להשאיר את דלת חדר השינה פתוחה, מבלי לזנוח את כל הפרטיות ולחשוף את המקום האישי שלכם באופן מידי בפני אחרים. נסו להימנע מתכנון חדר שבו מתאפשר מבט ישיר אל חדר השינה והמיטה בפרט, מאזור ציבורי יותר בבית, כמו סלון, מטבח או חדר המשפחה.

תערוכת בית חדש - חדרי שינה. עדי גלעד,
שכבות של טקסטיל למראה עשיר ורך. אור סאן/עדי גלעד

טקסטיל: יצירת שכבות של טקסטילים ומצעים מושקעים הוא מתכון מידי לקבלת מיטה יפיפייה. המראה העשיר שמתקבל תוך רגע מספק שדרוג זוהר לחדר כולו, והנעימות הזו תשליך על התחושה של כל החדר. תעזו לחקור טקסטורות שונות של בדים, שמיכות וכיסויי מיטה וכמובן אל תשכחו להשקיע בכיסוי המיטה ובכריות דקורטיביות רכות ומפנקות.

תערוכת בית חדש - חדרי שינה. יח"צ,
גוונים בהירים לבהירות מחשבה וחלום. דיבאני סנטר/יח"צ

פלטת צבעים: אתם רוצים שכל דבר בחדר השינה שלכם ישדר נוחות, וכך גם סקלת הצבעים שתבחר עבור החלל. בין אם אתם חסידי הגוונים החמים או הקרים, בחרו בצבע שכלפיו יש לכם נטייה טבעית, אחד שמספק לכם תחושת רוגע. זוהי הבועה האישית שלכם, וכל אלמנט בה צריך לעטוף אתכם בשלווה. במידה ואותגרתם בחלל קטן, דבקות בצבע בהיר אחד היא הדרך היעילה והפשוטה לגרום לחדר שינה קטן להרגיש גדול יותר.

תערוכת בית חדש - חדרי שינה. אלעד גונן,
עושר של חומרים לצד פריטי טקסטיל, למראה הרמוני ומלא רבדים. Rugs and co/אלעד גונן

תאורה: אין דבר מתסכל יותר מחדר שינה שבו יש רק מקור תאורה אחד ראשי. תיצרו לעצמכם הזדמנויות לשחק עם התאורה בחדר, על ידי הוספת דימר לגוף התאורה הראשי והוספה של מקורות תאורה משניים נוספים. תאורה נעימה ומרגיעה תעשה פלאים לשעות הערות שלכם בחדר.

תערוכת בית חדש - חדרי שינה. יח"צ,
מסגרת לאמירה עיצובית בחלל. הגלריה המקסיקנית/יח"צ

מסגרת המיטה: נצלו את הדומיננטיות של המיטה על מנת לייצר דרך נראות המסגרת שלה אמירה עיצובית בחלל החדר. ממשטח עם מזרן ועד למסגרת עם ארבעה עמודים או כילה - האפשרויות למיטה שיקית הן אינסופיות. הכנסת צבע לחדר דרך מסגרת המיטה היא עוד אופציה - זכרו שעץ ומתכת הן לא האפשרויות היחידות.

תערוכת "בית חדש" - בנייה עיצוב וריהוטים 2019 תיערך בחול המועד סוכות במרכז הירידים והכניסה לתערוכה תהיה חינם! לקבלת קופונים, הטבות ומידע נוסף לחצו כאן

וואלה!NEWS בשיתוף בית חדש, וואלה!NEWS בשיתוף בית חדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully