וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מהמילה "סלון": כך תיתנו טאצ' חדש לאזור הכי חשוב בבית

וואלה! NEWS בשיתוף בית חדש, וואלה! NEWS בשיתוף בית חדש

8.9.2018 / 11:58

מערכת הישיבה היא אובייקט הריהוט המרכזי והמשמעותי ביותר בחלל המגורים, הן מבחינת הגודל והנפח שהיא תופסת בחלל, והן מעצם השימוש בה - אם לאירוח ואם לפנאי. מסוג הבדים ועד לסוג השולחנות: הטיפים שיעזרו לכם לחדש את חלל המגורים

מערכת ישיבה מבית קולומביני איטליה, להשיג בלעדית ברשת רהיטי אולטימה.
מודולארי ומתאים לצרכים מגוונים ככל האפשר. מערכת ישיבה מבית קולומביני איטליה, להשיג בלעדית ברשת רהיטי אולטימה

נסו ללכת במנהרת הזמן ולהיזכר איך נראו חדרי האורחים/סלונים בבית ההורים או הסבים. השימוש בהם נועד לאירוח בלבד, והעיצוב היה רשמי וקבוע למדי: מערכת ישיבה 3+2+1, שולחן קפה באמצע, אולי גם איזו ויטרינה שהציגה לראווה כלי פורצלן וחפצי נוי. סגנון החיים העכשווי ש"פתח" את המטבח ואיחד אותו עם הסלון ופינת האוכל, שינה את ההתייחסות. בדומה לפתיחת המטבח, כך גם אורחות החיים 'נפתחו' והפכו הרבה פחות פורמליים: מה שהיה חדר האורחים כבר אינו בבחינת "פיל לבן" שמשרת רק צרכי אירוח, אלא לבו הפועם של הבית. סוג של מדורת שבט והמקום בו מתרכזת מרבית הפעילות של המשפחה, כך שלא בכדי הוא מכונה היום חלל מגורים. עיצובו השתחרר מתבניות נוקשות וממודלים מסורתיים, וברוח הזמן השורה התחתונה מדברת על גמישות, על התאמה נוחה לצרכי בני הבית והאורחים כאחד, וכמובן גם להעדפות הטעם, יהיו אשר יהיו.

ספה של מגה סליפ. סטודיו טאצ',
במרכז הסלון. מערכת ישיבה של מגה סליפ/סטודיו טאצ'

מערכות ישיבה

פיזור כריות או שמיכות נוי יכול לשרת תוספת של צבעוניות, וככלל, עיצוב פינת הישיבה בסלון יכול להיות הזדמנות לאמירה אישית

מערכת הישיבה היא אובייקט הריהוט המרכזי והמשמעותי ביותר בחלל המגורים, הן מבחינת הגודל והנפח שהיא תופסת בחלל, והן מעצם השימוש בה - אם לאירוח ואם לפנאי משפחתי, צפייה בטלוויזיה ועוד. המערך המסורתי שכלל, כאמור, ספה תלת מושבית, ספה דו מושבית וכורסה בעיצוב זהה אמנם קיים גם היום, אך הרבה פחות מבעבר, והנטייה היא לכיוון שילובים גמישים המאפשרים התאמה לאורח חיים דינמי ולצרכים משתנים. למשל, ספה ארוכה עם צמד כורסאות ותוספת של הדומים, או שתי ספות זהות שניצבות זו מול זו, ובעת הצורך ניתן לצרף אליהן כורסה, הדום כפול (ארוך מהמקובל), פוף מעוצב וכדומה. בעוד מיקומן של הספות הוא קבוע בדרך כלל בשל גודלן, משקלן ונתוני החלל, את פריטי הישיבה האחרים, דוגמת כורסאות לא גדולות/כבדות מדי, הדומים, פופים וכדומה, אפשר לנייד בקלות, ומעבר לערכם העיצובי שילובם הוא תמיד פרקטי.

הספות מוצעות במגוון רחב של הרכבים ושילובים מודולאריים: ספות פינתיות-מעוגלות או "ישרות"; כאלה שמשלבות שזלונג; בעיצובים שכוללים הדומים ו/או משטחי הנחה נוחים המשתלבים בין המושבים; ועוד. הספות עצמן מאופיינות היום בממדים שמזמינים התרווחות נינוחה, ויש מהן המשולבות עם מיני מנגנונים מתקדמים המבטיחים נוחות מיטבית, כמו מנגנון להטיית משענת הראש או הגב לזווית הרצויה. הכורסאות המשתלבות עם הספות יכולות להיות בעיצוב תואם, ולחלופין שונה לגמרי לתוספת עניין. אם כך ואם אחרת, בעת בחירת פריטי מערכת ישיבה חשוב להביא בחשבון את נתוני החלל ולהקפיד על פרופורציות מתאימות. שכן מערכת ישיבה "גדולה" מדי עלולה לגזול נפח רב מחלל קטן ולהכביד עליו, ובמקרה כזה עדיף לבחור בפריטים שעיצובם קליל ומעודן יותר.

במישור האסתטי של סגנונות עיצוב נראה שהשמיים הם כמעט הגבול. כאן נכנסות לתמונה העדפות הטעם האישיות ורוח העיצוב של החלל כולו. הטווח נע ממערכות במראה קלאסי-אלגנטי, דרך כאלה שמגלמות ניקיון מינימליסטי, ועד מערכות בעיצוב א-פורמלי ואפילו "זרוק" משהו. בדומה לכך אף החומרים נעים מסוגי עצים שונים, ובכלל זה עצים ממוחזרים, דרך מתכות כברזל, אלומיניום או ניקל, ועד מערכות שמעוצבות על טהרת הריפוד - עור או בדים (כותנה, קטיפה, פשתן וכיו"ב) - כעין כריות ענק ללא קונסטרוקציה חיצונית הנראית לעין.

בהיבט הצבעוניות, ספות בגוונים ניטראליים שחוצים זמנים ואופנות הן לעולם בחירה בטוחה. אחרי הכול מדובר באובייקט גדול יחסית שנוכחותו בחלל משמעותית, וגוונים עזים מדי עלולים להשתלט או "להימאס" עם הזמן. לפריטי הישיבה הנלווים לספה, דוגמת כורסאות או הדומים, אפשר לבחור גוונים שונים- אם משלימים ואם כאלה שמייצרים ניגוד מעניין, תוך שמירה על מראה הרמוני, מזמין ונעים לעין. פיזור כריות או שמיכות נוי יכול לשרת תוספת של צבעוניות, וככלל, עיצוב פינת הישיבה בסלון יכול להיות הזדמנות לאמירה אישית, ולמבקשים להימנע ממראה מחויט מידי של מערכת אחידה, עיצוב אקלקטי שנשען על עירוב פריטים בסגנונות שונים לעולם ייצר את העניין האחר והמקורי יותר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מערכת ישיבה וסלון של מגה סליפ. סטודיו טאצ',
פנים אל מול פנים. יותר אטרקטיבי מאשר ישיבה מסורתית מול הטלוויזיה. מגה סליפ/סטודיו טאצ'

שולחנות קפה

כמו מערכות הישיבה שעוטות היום עיצוב גמיש מבעבר, כך גם שולחן הקפה המסורתי שעמד במרכז מערכת הישיבה המוכרת של 3+2+1, שינה את פניו ומתאים עצמו לגמישות העכשווית. אחת המגמות הרווחות היום היא לשלב מספר שולחנות קטנים המאפשרים פיזור נוח שמקל על ההגשה בזמן אירוח, וניתן גם להצבה משתנה בהתאם לצרכים. השולחנות הקטנים יכולים להיות מעוצבים בגבהים שונים, בצורניות משתנה ולעתים גם עם משטחים מחומרים שונים/בגוונים שונים, כאשר הצבתם כסוג של מקבץ יוצרת מראה מסוגנן ומעניין.

אופציות עיצוביות אחרות הן שילוב של שני שולחנות זהים וצרים יחסית, שאף אותם ניצב להציב בצורות שונות בהתאמה לנדרש: זה לצד זה תוך יצירת מראה של שולחן אחד; זה בניצב לזה או בהזחה קלה זה כלפי זה, וכן בגבהים שונים שהנמוך יותר משתלב מתחת לגבוה, כך שניתן לשלוף אותו בעת הצורך. שולחן קפה יכול לשרת גם צרכי אחסון כשהוא מעוצב עם מדף תחתון נוח וזמין לאחסון אובייקטים המצויים בשימוש תדיר, כשלטים, מגזינים, ספרים או אלבומים משפחתיים שמזמינים לעלעל בהם שוב ושוב.

מערכות ישיבה יוקרתיות מבית SAPORINI. יח"צ,
ספה פינתית טובה גם בהגדרת חללים בשטח הפתוח. מערכת ישיבה יוקרתית מבית SAPORINI/יח"צ

יחידות אחסון ובידור

את מקום הויטרינות שכיכבו בעבר בכל סלון שכיבד את עצמו, תפסו יחידות ריהוט/אחסון המספקות מענה לצרכים שהוליד הזמן, כמו הציוד שנלווה מערך האודיו-וידאו ודורש הצנעה. מנעד הפתרונות המוצע לצרכים כאלה רחב, ובדרך כלל מבוסס על יחידות בגדלים שונים ובעיצובים משתנים בהתאם לדרישות: יש שתופסות את כל שטחו של הקיר ומשלבות תאים סגורים לצד חללים פתוחים המשמשים לתצוגת פריטי נוי, אחסון ספרים, בקבוקי משקה וכיו"ב, ויש שמופיעות כיחידות נמוכות שייעודן העיקרי הוא הצנעת תשתיות, כאשר את המשטח העליון אפשר לנצל להנחת חפצי חן או אמנות. בדומה לפריטי הריהוט האחרים, כך גם יחידות מסוג זה מוצעות בשילובים שונים של חומרים וצבעים, וככל שמדייקים את ייעוד השימוש בהן, כך אפשר ליהנות מפרקטיות ומראה מעוצב כאחד.

תערוכת "בית חדש"- בנייה עיצוב וריהוטים 2019 תערך בחול המועד סוכות במרכז הירידים והכניסה לתערוכה תהיה חינם!
לקבלת קופונים, הטבות ומידע נוסף לחצו כאן

מערכות ישיבה יוקרתיות מבית SAPORINI. יח"צ,
פשוט לשבת וליהנות מחלל עשיר ומלא השראה. מערכת ישיבה מבית SAPORINI/יח"צ
וואלה! NEWS בשיתוף בית חדש, וואלה! NEWS בשיתוף בית חדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully