וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרתי ויפהפה: לרהט את הבית שלכם בפרקט מהתעלות של ונציה

וואלה! NEWS בשיתוף פרקט בשרון, וואלה! NEWS בשיתוף פרקט השרון

17.9.2018 / 7:57

עץ עם אילן יוחסין, עיבוד בעבודת יד ואיכות שאין דומה לה. עץ המפורק מבתים באירופה הופך לפרקטי עץ יוקרתיים בישראל - איך זה קורה ומה היתרונות הגדולים של פרקט מסוג זה? ביררנו עם ניר זיו מ"פרקט בשרון" לגבי התהליך וקיבלנו גם כמה טיפים עבורכם

סלון מורצף בפרקט עץ אלון עתיק. פרקט בשרון,
פרקט עץ אלון עתיק/פרקט בשרון

אין ספק שיש משהו באווירה ובקסם שרק פרקט יכול להעניק. בשנים האחרונות יותר ויותר בתים בישראל מרוצפים בפרקט וזוהי כבר מזמן אינה מגמה או טרנד, אלא חלק אינטגרלי מעיצוב הבית. חלק מהפרקטים הם מחומרים סינטטיים, אולם אם ניחנתם בטעם טוב ואתם רוצים להעניק לבית שלכם טאץ' יוקרתי ויפה במיוחד, סביר להניח שתעדיפו לדרוך על פרקט מעץ בעבודת יד.

"האיטלקים הם המומחים הכי גדולים לזה והם עושים גוונים וביקועים", מספר ניר זיו מ"פרקט בשרון", אשר מייבא ומשווק פרקטים מעץ בעבודת יד. "הפרקטים שעשויים מעץ מקורי המגיע מפירוק מקבלים תעודה מאוניברסיטת רומא עם אילן יוחסין - מאיפה העץ, בן כמה הוא ועוד פרטים. זה חשוב מאוד ללקוחות האירופאים". העץ, שבגלגולו הקודם הוא היה קורה או דלת של בית או וילה באיטליה, הופכים לאחר פירוקם והובלתם לארבעה מפעלים בחבל ונטו שבצפון ארץ המגף, ללוחות פרקט איכותיים במיוחד. אפילו כפיסי העץ אליהם קושרים את סירות הגונדולה בוונציה הופכים לפרקטים מעולים בבתים בישראל.

יצירת פרקט בעבודת יד במפעל באיטליה. פרקט בשרון,
"הפרקטים שעשויים מעץ מקורי המגיע מפירוק מקבלים תעודה מאוניברסיטת רומא". עיבוד העץ במפעלים באיטליה/פרקט בשרון

"העצים מפורקים בדרך כלל מבתים באיטליה או בלגיה, נלקחים אל מפעלים פרטיים בארבע עיירות שונות ושם בעלי המלאכה המומחים בתחומם מעבדים את העץ", מספר ניר זיו על התהליך, "הם נעזרים במכשור מיוחד ומתאימים אותו לרצפת פרקט. הכול בעבודת יד. אחרי שהם הופכים את העץ ללוחות ומשייפים אותו, הם מעבדים כל לוח בגודל שונה ואז צובעים אותו ואורזים. באחד מביקוריי במפעלים ראיתי כיצד לוקחים את העץ מביתו של טנור האופרה המפורסם לוצ'אנו פברוטי ועשו תיקונים לפרקט שפירקו מביתו. יש לציין שפרקט מפירוק הוא הכי יקר ומיוחד בתחום הפרקטים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הפרקטים מפירוק הם פרקטים בהזמנה אישית בלבד, ואלו שמייבא זיו עומדים בתקנים המחמירים ביותר. "אני נותן למפעלים מידות של שטח, סוג ודגם והם עובדים", מסביר ניר, "תוך כשלושה חודשים הפרקט אצלי. אין מלאי זמין כי הם יקרים. המחיר הוא ממאה יורו ומעלה למטר, מחיר פרקט מפירוקים מתחיל מ-200 יורו למטר. כל הפרקטים הם מעץ אלון - העץ שמסתדר הכי טוב עם האקלים הישראלי, והם מגיעים בשלל עיבודים וגוונים".

חלק מהפרקטים בבתים בישראל הם פרקטי למינציה, כלומר פרקטים מחומרים סינטטיים שעובדו מחומר טבעי. מייצרים HDF ועליו מדביקים תמונה או ציור של עץ ומורחים חומר אקרילי שמגן על הפרקט", אומר זיו, "פרקט למינציה הוא פרקט מאוד חזק ועמיד לשריטות, מאוד פרקטי לחדרי ילדים, סלון ומטבח".

אבל מי שרוצה יותר מזה - עמידות עם ניחוח יוקרתי ועץ שמעניק לבית עיצוב מיוחד, הרי שהבחירה בפרקט מעץ היא הבחירה הטבעית. "הפרקט הטבעי עשוי מעץ 100 אחוז, שמגיע בשלוש שכבות כששכבת המדרך שאותה רואים ועליה דורכים היא בעובי של כ-4 מ"מ. שתי השכבות התחתונות זהות בהתאמה", אומר זיו. קיימים שני סוגי גמר עבור פרקט עץ: גמר שמן, שמגן על הפרקט ומעניק לו מראה טבעי וגמר לכה, שאוטם את הפרקט ומגן עליו מפני כתמים. "פרקט טבעי יכול להישרט יותר בקלות, אבל צריך להתאמץ כדי לשרוט אותו, קל וחומר אם קנית מפירוק ובעבודת יד. למעשה, הפרקט הזה יגיע מראש שרוט וזה כל העניין - ההזדקנות מוסיפה לו חן וטעם וכל שריטה רק תייפה אותו יותר".

לאתר פרקט בשרון

יצירת פרקט בעבודת יד במפעל באיטליה. פרקט בשרון,
עמידות עם ניחוח יוקרתי ועץ שמעניק לבית עיצוב מיוחד/פרקט בשרון
סוגים שונים של פרקט. פרקט בשרון,
100% איטליה. מגוון פרקטים/פרקט בשרון
רצפת פרקט בצבע בהיר. שירן ולק, פרקט בשרון,
פרקט בהיר בעבודת יד/שירן ולק, פרקט בשרון
וואלה! NEWS בשיתוף פרקט בשרון, וואלה! NEWS בשיתוף פרקט השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully