וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים את האור: שיפוץ בית בכפר סבא

בשיתוף ARCDB

5.8.2018 / 13:58

השימוש בעץ לצד זכוכית בשיפוץ הבית המשפחתי הזה הפך את סביבת המגורים לנעימה וכזאת שמתגעגעים אליה בסוף היום. בנוסף ביקשו הדיירים אור והרבה ממנו - עכשיו, תחליטו אתם לגבי התוצאה

בית בכפר סבא. אביב קורט,
חרכים שדרכם נכנס אור יום/אביב קורט

דיירים: זוג בשנות ה-50 לחייהם + 2
מיקום: כפר סבא
שטח: 105 מ"ר
אדריכלות: עידו שלום
עיצוב פנים: שירי שלום

לאור הטבעי השפעה עצומה על איכות החיים, מוויסות מצב הרוח ועד העלאת מפלס האנרגיה. כבר בפגישה הראשונה שהתנהלה בין בני הזוג, שירי ועידו שלום, בעלי הסטודיו "Shalom Architecture & Interior Design" לבעלי בית פרטי ישן בכפר סבא, עלה לדיון מוטיב האור.

המשפחה שרכשה את הבית הישן והמתפורר, ביקשה להכניס יותר אור לחייה וכך, נבנה הקונספט של אלומות אור, סביבו נברא הבית במתכונתו החדשה. הזוג שלום חקר את השפעת האור לאורך כל שעות היום ותכנן את המבנה מחוץ לפנים על מנת שהדיירים, שמבלים זמן רב בביתם במיוחד בשעות האור הטבעי, יוכלו ליהנות ממנה גדושה של אור אך גם לחוש את תנועת האור הדינמית במשך היום. "הצעד הדרמטי הראשון בפרויקט היה להחליף את הגג כולו בגג חדש, את הקורות המחזקות מסתירים לוחות גבס, ובין לוחות הגבס, במרכז הגג, ישנו חריץ, א-סימטרי, שילובו עם גוף תאורה נסתר יוצר אשליה של כניסת אור טבעי. המטרה הייתה לנצל את הגובה ולייצר תחושה של מרחב תנועה המפצה על השטח הבנוי המצומצם. התכנון המחודש הוא אורכי והאורך משתלב עם ההארה הטבעית והמלאכותית של החלל", מספרת שירי שלום.

בית בכפר סבא. אביב קורט,
שפע של תאורה טבעית/אביב קורט

הזוג שלום תכנן את המרחב כך שמבפנים תהיה תחושה של תנועת קרני השמש, דרך החלונות הצרים והמוארכים בחרכים שנוצקו בקיר הסלון. בין החרכים הותקנו זכוכיות קבועות. הריצוף בבית הוא אריחי בטון לבן ,המעניקים נופך בהיר ומהווים קנבס לאלומות האור בבית. הריצוף ממשיך אל כל חלקי הבית ואף החוצה, בכדי לאחד ולייצר המשכיות המטבח בגמר לבן ובשילוב עץ אלון מבוקע, כשכל החומרים למעשה מאפשרים לאור לככב בכל אזור.

"הבית היה קטן יחסית לצרכי הדיירים והחלוקה המחודשת שנקבעה לפי הצרכים העדכניים, היא להרחיב את החלל המשותף על חשבון החדרים. האלון המבוקע, שנבחר כחומר בולט בעיצוב הבית, לבקשת בעלת הבית, חוזר בחלקים רבים בסביבת המגורים מהמטבח דרך חדרי הרחצה בהם אריחי גרניט פורצלן במראה עץ, וכן בחדרי השינה". שביל הגישה לבית עשוי מאבני מדרך מבטון מוחלק ארוכות ומשתנות, המתכתבות עם חזית החלונות הצרים. מימד האורכיות מורגש כבר מהכניסה פנימה, אל הסלון, לעיצוב המטבח וחדרי המגורים, וממשיך בבחירת גופי התאורה המשלבים בין אור ואורך".

המטבח הוא הלב הפועם בבית ותופס מקום של כבוד במרחב. זהו מטבח רחב ידיים, מצטיין בקווי מתאר אורכיים ובגוונים בהירים של לבן, על פי בקשת בעלת הבית, המאפשרים את המרחב המבוקש ושומרים על האור במרכז תשומת הלב. המטבח עתיר בפתרונות אחסון סמויים במעטפת של ארון ובגימור חלק ששומר על מראה מאורגן ונקי. ביניהם פינת כביסה, ופינת טלוויזיה נסתרות.

לפרויקטים נוספים של האדריכל עידו שלום ומעצבת הפנים שירי שלום כנסו לכאן

עוד באותו נושא

בלי מניירות מיותרות: בתים שמביאים נחת לדייירים

לכתבה המלאה
בית בכפר סבא. אביב קורט,
מטבח אי מעץ/אביב קורט
בית בכפר סבא. אביב קורט,
אי ארוך ונוח לשימוש ועבודה/אביב קורט
בית בכפר סבא. אביב קורט,
חדר רחצה הורים - גופי תאורה מינימליסטים/אביב קורט
בית בכפר סבא. אביב קורט,
חדר רחצה מעוצב כמו ספא/אביב קורט
בית בכפר סבא. אביב קורט,
תודו שעושה חשק להתקלח פה/אביב קורט
בית בכפר סבא. אביב קורט,
שילוב של עץ וזכוכית/אביב קורט
בית בכפר סבא. אביב קורט,
מבט מבחוץ על המטבח/אביב קורט
בית בכפר סבא. אביב קורט,
סגנון מינימליסטי/אביב קורט
בית בכפר סבא. אביב קורט,
כמו קופסת אור בשעות החשכה/אביב קורט
בית בכפר סבא. אביב קורט,
מבט מבחוץ פנימה/אביב קורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully