וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה מצטמצמת ומוותרת על ההאנגרים הגדולים

31.7.2018 / 7:28

רשת הרהיטים השבדית עוזבת את ההאנגרים העצומים לטובת חנויות קטנות. המהלך החל רק באנגליה נכון לעתה ובישראל, עדיין שוקלים את פתיחת החנות בסמוך לירושלים

איקאה. ShutterStock
האנגרים גדולים - המאפיין הגדול של הרשת/ShutterStock

כל מי שקנה אי פעם באיקאה יודע שביקור באחת מחנויות הרשת יכול לפעמים להיות פעילות שמצריכה יום שלם ואם יש לכם ילדים, פי כמה וכמה. הרשת השבדית מאופיינת בחנויות ענק המשתרעות על פני שטח עצום וכמה קומות, ולא רק שאין אפשרות להגיע לרכישה ממוקדת ולעזוב במהרה - אפשר אפילו ללכת שם לאיבוד לפעמים. כך למשל החנות של איקאה בראשון לציון היא בגודל של 34 אלף מ"ר. על מנת לחצות אותה מקצה אחד לשני יש לצעוד יותר משני קילומטרים, וכאשר היא נפתחה לפני שמונה שנים התגאו אז ברשת כי מדובר בחנות הגדולה ביותר של איקאה במזרת התיכון. אבל לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, נראה כי ענקית הריהוט השבדית בוחנת כעת כיוון חדש שיאפשר לנו לרכוש בה דברים בזריזות ובלי לאבד שעות יקרות - חנויות קטנות.

ירידה של 40% ברווחים של איקאה בבריטניה דחפו אותה לאחרונה לבחון את הקונספט החדש של אולמות תצוגה ומכירה קטנים. כן, קראתם נכון - קטנים ולא האנגרים עצומים. החברה הייתה בעיצומו של הליך פתיחת חנות חדשה בבריטניה שאמורה הייתה להיות השניה בגודלה במדינה, אלא שבאמצע ההליך החליטה לעצור את התכניות ולשנות את הכיוון, ובמקום לפתוח חנות חדשה וענקית לפתוח כמה חנויות קטנות יותר, בגודל סטנדרטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסניף בראשון לציון הנחשב לגדול במזרח התיכון/מערכת וואלה!, צילום מסך

החנות הקטנה והראשונה של איקאה תיפתח בסתיו הקרוב בדרך טוטנהאם קורט שבמרכז לונדון, אחד מרחובות השופינג המרכזיים בעיר וכזה שפועלות בו מספר רב של חנויות אופנה, רהיטים ואלקטרוניקה. נכון לעכשיו מתוכננות חנויות איקאה קטנות להיפתח רק בבריטניה, אך בהתאם להצלחה של אלה עשויה החברה לייצא את הקונספט גם לשווקים אחרים בעולם. בארצנו נקטנה הקונספט יכול אף להתאים עוד יותר, אלא שמאיקאה ישראל מסרו שנכון לעתה אין כזאת תכנית שעומדת על הפרק. יחד עם זאת, מן הארוי לציין שאיקאה לא נוהגת לחשוף תכניות עתיד שלה גם לא מועדים לפתיחה של סייל או לחילופין, השקה של קטלוג טרם ההשקה.

"ההחלטה שלנו נובעת מעלויות פיתוח גדלות ומעיכובים שנמצאים מחוץ לשליטת איקאה וכבר לא מאפשרים להפוך את המיקום המקורי למציאותי", מסר ריצ'רד רנדס, מנהל נכסי הנדל"ן של איקאה בריטניה ואירלנד בהודעה שמסר לתקשורת המקומית כשהוא מתייחס להחלטה לבטל את פתיחת חנות הענק.

עוד באותו נושא

תסתערו או תוותרו? סייל הקיץ של איקאה

לכתבה המלאה
אזרחים מבלים ביום הבחירות באיקאה, 17 במרץ 2015. דרור עינב
קופות איקאה בראשון/דרור עינב

חנויות קטנות יותר קל להקים והן יכולות להיות מוכנות לקבל את הלקוח הראשון תוך חצי שנה בלבד. הקמה של חנות איקאה בגודל מלא יכולה להימשך בין שלוש לארבע שנים, ושכן הגודל הממוצע של חנות של איקאה - 30 אלף מ"ר - מצריך איתור של אתרים מתאימים ואישורים מיוחדים. חנויות קטנות יותר אפשר יהיה למקם בקלות יחסית במרכזי הערים, והן יוכלו גם לשמש כנקודות איסוף נוחות עבור המספר ההולך וגדל של לקוחות שרוכשים רהיטים באינטרנט.

הגודל הענק של חנויות איקאה הנוכחיות עומד לא פעם כרועץ עבור הרשת בבואה להקים סניפים חדשים. כך למשל בתחילת השנה פורסם כי הרשת שוקלת לוותר על הניסיון להקים בישראל סניף חדש, בירושלים. הרשת מעוניינת להקים את הסניף בבירה בסמוך למגדלים של הגן הטכנולוגי מלחה, ובעיריית ירושלים תומכים במהלך.

לאחרונה התברר כי הרשת חוותה עיכובים בהוצאת האישורים הנדרשים לפרויקט על ידי רשות מקרקעי ישראל, אישורים הקשורים בתוספות לזכויות בנייה למסחר בגן הטכנולוגי במלחה. כעת קיים חשש כי בשל הבירוקרטיה תחליט איקאה לזנוח את התכניות, ולחפש עבור החנות הבאה שלה בישראל מיקום חדש מחוץ לעיר הבירה. לאחרונה אף עלה אזור רמת רזיאל שיהווה לוקיישן אופציונלי לטובת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully