וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתידות: האם בקרוב נגור בחלליות קטנות?

22.6.2018 / 6:53

האדריכל קורט היוז השתעשע עם תכנון של יחידת מגורים קטנה ועיצב מעין חללית ניידת. היום היא משרתת אותו ומשפחתו אבל בעוד כעשור, מי יודע - אולי היא תשווק לקהל הרחב. אנחנו כבר מצפים

יחידת מגורים בעיצוב של חללית בקולומביה. יחצ,
היחידה שנראית כמו נחתה מהחלל החיצון/יחצ

מצוקת הדיור והחיפוש אחר צורות מגורים שונות וקטנות עולים מדרגה. מעצבים ואדריכלים רבים ברחבי העולם מחפשים פתרונות שונים ליחידות מגורים שעל פי רוב מתחילות כאב טיפוס ולבסוף מסתיימות כבית נופש של המתכנן. אלא שהפעם נדמה שמדובר בעיצוב אטרקטיבי במיוחד שאולי אף יתפוס בשוק.

מדובר במבנה זעיר המתנשא לגובה של כמעט שלושה מטרים מעל הקרקע ונראה כאילו הגיע היישר מהחלל החיצון ונחת על גדות נהר קולומביה, מקום מושבו. לא מפתיע אם כך לגלות כי האדריכל קורט היוז שעיצב את מבנה המשושה הזו במדינת וושינגטון, שאב את ההשארה מהנחיתה של האדם על הירח - במיוחד בעקבות רכב הנחיתה הירחי "לונה לנדר" שנבנה במסגרת תכנית אפולו ושנשא את האסטרונאוטים כאשר יצאו למסע המחקר.

המבנה מוחזק על ידי שלוש קורות פלדה, וגרם מדרגות שעולה אל נקודת כניסה אל תוך המבנה - שכולו בגודל של 23 מ"ר בלבד. תכנית המבנה המעניין כוללת קומה פתוחה ומוארת על ידי חלון גדול, תחומה בתקרה בה הותקנה כיפת זכוכית גיאודזית שקופה בעיצוב בסגנון כיפה. המבנה מצויד במטבח נירוסטה קומפקטי הצמוד לפינת אוכל, וזו ממוקמת ליד חלון ענק ועגול המשקיף החוצה. מראה בסגנון רטרו משלימה את הסגנון המעוקל והכדורי של דלתות המבנה. על גג המבנה הותקנו, איך לא, פאנלים סולאריים, והתאורה במבנה מתבוססת כולה על מנורות LED.

יחידת מגורים בעיצוב של חללית בקולומביה. יחצ,
היחידה חולשת על 23 מ"ר/יחצ

להיוז ניסיון של יותר משלושים שנה בתכנון ועיצוב יאכטות וסירות, מה שסייע לו לבטח לצלוח את האתגרים בתכנון המבנה הזעיר. גרם מדרגות קטן מוביל אל מתחת לסיפון המבנה, שם מוקם חלל השינה שהותאם לצרכיהם של שני אנשים. למעלה, בקומה העליונה, מרפסת חיצונית פתוחה מציעה פינת ישיבה בשמש, ונקודת תצפית יוצאת דופן על חיות הבר שמסביב.

היוז האדריכל סיפר כי המבנה ישמש אותו לגיחות סוף שבוע אל מחוץ לעיר על מנת לנוח ולקבל השראה, ועל מנת לבלות זמן איכות עם הילדים. את הרעיון לעיצוב במבנה הייחודי קיבל דווקא מבתו, לאחר שזו ביקרה במוזיאון תעופה ורכשה שם איור של חללית חתום על ידי אסטרונאוט. "מעולם לא ראיתי מישהו חי בתור לונה-לנדר, אלה רכבים שאינם מיושבים - אבל שלנו הוא די נוח", הוא אומר. את האיור של בתו הוא תלה כמחווה במרכז המבנה.

עוד באותו נושא

דירת 37 מ"ר מעלפת שהיא בעצם אוטובוס

לכתבה המלאה
יחידת מגורים בעיצוב של חללית בקולומביה. יחצ,
פונקציונלית לכל מה שצריך להתנהלות שוטפת של החיים/יחצ
יחידת מגורים בעיצוב של חללית בקולומביה. יחצ,
ויש אילו חלונותעגולים הצופים החוצה ומכניסים פנימה קרני שמש הכרחיות/יחצ
יחידת מגורים בעיצוב של חללית בקולומביה. יחצ,
חדר רחצה מאובזר/יחצ
יחידת מגורים בעיצוב של חללית בקולומביה. יחצ,
אזור שינה השוכן בחלק התחתון של היחידה/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully