וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלא בהפתעות: שיפוץ בית משפחתי ברעננה

וואלה! NEWS בשיתוף ARCDB

4.6.2018 / 11:13

הדרישה של הדיירים בתכנון בית חלומותיהם היתה למזג בין סגנון מודרני וחמים תוך התאמה לצרכים של משפחה שומרת מסורת. הנה התוצאה. תשפטו מעצמכם

בית ברעננה. לירן שמש,
תכנון של אדריכלות נקייה וישרה/לירן שמש

מיקום: רעננה
שטח: 600 מ"ר
אדריכל: עופר מיארה בשיתוף האדריכל יעקב גיל

האתגר שניצב בפני האדריכל עופר מיארה בעל המשרד "עופר מיארה אדריכלים" היה לתכנן בית פרטי ברעננה למשפחה תושבת חוץ המנהלת אורח חיים מסורתי. "הדרישה הייתה למזג בין בית מודרני באווירה חמה, משפחתית ונעימה תוך שמירה על התאמת הבית לצרכים של משפחה מסורתית".

התוצאה היא עיצוב פנים לבית שמחובר לקונטקסט המקומי בעל טוויסט קלאסי. הדיירים החליטו להישאר בחו"ל ואותם החליפה משפחה אחרת. "המשפחה שרכשה את הבית וחיה בו כיום גם היא משפחה המנהלת אורח חיים מסורתי ולכן, הבית התאים לה מאוד".

הבית מתנשא לגובה של 9 מטרים ומאופיין בקירות מסך המתנשאים לגובה דומה. קיר החזית העטוף באבן טוף שחורה דמוית אבן צפחה, שהונחה לפי מידה הזהה ללוחות עץ האגוז הברזילאי המעטר את חזית הבית ויוצר נוכחות מרשימה.

בית ברעננה. לירן שמש,
שילוב של אבן ועץ/לירן שמש

"קווי האבן ולוחות העץ ממשיכים האחד את השני בתנועה אופקית", מספר מיארה ומדגיש שאותה אבן טוף מופיעה במוקדים נוספים בבית. האבן השחורה מהווה רקע למדרגות המחברות בין 3 קומות הבית - מרתף, קומת כניסה וקומה המוקדשת לחדרי השינה.

תכנון הבית נעשה על פי תקנות רשות העיר רעננה, שמחד הציבה אתגר שהגג צריך להכיל אחוז גבוה של רעפים ומצד שני, התקנה יצרה את המראה הסופי הייחודי.

"הגג הוא פתרון יוצא דופן המקנה לבית חזות מעניינת ולא קונבנציונאלית. הוא חולק לשניים, חופה בלוחות אלומיניום ויושב על קירות המחופים בלוחות עץ אופקיים, אלמנטים המקנים לו מראה קל ואוורירי, ובעיקר משתלב עם האופי המודרני של הבית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בית ברעננה. לירן שמש,
חלונות ויטרינה המכניסים אור חיוני לסלון/לירן שמש

הנכס משתרע על פני 600 מ"ר המחולקים כאמור ל-3 קומות, נהנה ממרחב ואווריריות הודות לחלל כניסה בגובה של 6.5 מטרים. "ישנו גשר המחבר בין שני אגפי הבית שבקומה הראשונה. קיר המסך מתנשא לאותו גובה ומאפשר התבוננות לחזית האחורית דרך פטיו מינימליסטי ומשם - עד לבריכה".

החללים מוארים מאוד, מרווחים, שומרים על תחושת פתיחות המאפשרת הצפה ופיזור אופטימאלי של אור השמש המקומית מבעד לוויטרינות ענקיות, מבלי לפגום בפרטיות הדיירים. "למעשה, תכננתי את הבית בצורת האות ח' כאשר במרכז ישנו פטיו ובו סלע בזלת המזכיר מהיכן הגיע חיפוי הקיר של חזית המבנה, כמו גם מחבר בין טבע לאורבניות".

קומת המרתף עוצבה כך שתשמש בעיקר לבידור ופניאי והיא כוללת חדר הקרנה, שולחן ביליארד ובר משקאות. שתי יחידות המגורים מרווחות ומאובזרות, משמשות כחדרי שינה להורים ולילדיהם וכן לאורחים. "בחדרים הקפדתי על אור ואוורור שמגיעים הודות לחלונות הגדולים הממוקמים בחצר אנגלית גדולה. הקומה העליונה כולה מיועדת למגורים ובה חדר הורים גדול ומרווח ובנוסף, 4 חדרי ילדים שלכל אחד חדרי רחצה צמודים".

בית ברעננה. לירן שמש,
תשעה מטרים גובה של חלון/לירן שמש

קומת הכניסה מחולקת לשלושה אזורים, מוטיב חוזר בבית (כמו 3 הקומות): חלל כניסה גבוה, מטבח המופרד מיתר החללים וחלל מגורים, בו גם פינה שקטה לעיון ועבודה. החללים עטופים בפתחים גדולים המאפשרים זרימה של אור ואוויר וגם משקיפים לפטיו ולבריכה. במרכז חדר המגורים קמין גז מסוגנן, המאפשר חימום נעים בימי החורף.

"לאורך כל הדרך הקפיד האדריכל להיות קשוב ולשמור עקרונות הפרוגרמה שגיבש עם הלקוח, לצד החופש שהוענק לו לבטא את האני מאמין".

לפרויקטים נוספים של האדריכל עופר מיארה

בית ברעננה. לירן שמש,
מראה מאוורר שמכניס את החוץ פנימה/לירן שמש
בית ברעננה. לירן שמש,
מעקה המדרגות עשוי זכוכית וכך, גם תורם לתחושת פתיחות בחלל/לירן שמש
בית ברעננה. לירן שמש,
מבט על החלון הגבוה ביותר בבית מבחוץ/לירן שמש
בית ברעננה. לירן שמש,
מבט מהבריכה על החזית האחורית של הבית/לירן שמש
בית ברעננה. לירן שמש,
כניסת הבית/לירן שמש
בית ברעננה. לירן שמש,
מקצב החלונות בחזית הקדמית של הבית/לירן שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully