וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגלגלים: בני הזוג שהפכו קראוון מוזנח לדירה מושלמת

1.6.2018 / 7:13

בני הזוג סמנתה וברנדון ביג'ר מתגוררים בשנה האחרונה עם שלושה כלבים ושני חתולים בקרוואן של 28 מ"ר שעיצבו בעצמם. מבט אחד חטוף פנימה ואתם נשבים בקסם הייחודי. ממטבח טורקיז ועד מרבצים מפנקים לחיות המחמד

כשבני הזוג סמנתה וברנדון ביג'ר יצאו לדרך עם הרעיון להקים בית קטן ונייד, הם ראו את המגורים רק כאמצעי לטייל ברחבי ארצות הברית - ולא כמטרה. למען האמת, הם חשבו שהם אפילו די יסבלו. אבל בשנה וחצי מאז הם מתגוררים עם שלושה כלבים ושני חתולים בקרוואן של 28 מ"ר שעיצבו בעצמם, הם גילו שהם נהנים מכל רגע בחווית המגורים בחלל קטנטן. "תוך כמה שבועות התאהבנו בחיים במרחב המצומצם שהולכים יחד עם החיים בדרכים", אומרת סמנתה, בראיון שנערך עימם באתר Apartment Therapy. "יש לנו פחות מקום ובהתאמה, פחות חפצים לדאוג להם, והתחושה שאנחנו יכולים לקחת את הבית שלנו לכל מקום היא באמת משהו מיוחד".

בני הזוג ביג'ר עיצבו ובחרו בעצמם כל פרט ופרט בקרוואן שלהם מסוג "פליטווד באונדר" משנת 2007, שהוסב ליחידת מגורים פונקציונלית ומעוצבת במיוחד. "כיוון שכל דבר בבית שלנו מותאם לנו באופן אישי, אנחנו אוהבים אותו אפילו יותר", אומרת סמנתה, שמעידה כי החלק האהוב עליה ביותר הוא החלונות - ויש להם לא פחות מ-11 מהם, המציגים נוף שמשתנה בכל רגע.

עיצוב הפנים של הבית הזעיר נעשה בסגנון מלא-חיים ומודרני, בקווים נקיים וצבעים רכים והוא מלא בפרטים דקורטיביים ובעבודות יד. כאשר בני הזוג מתבקשים להצביע על מוקדי ההשראה לעיצוב, הם מציינים נושאים כמו בתי-חוף, מסעות ואווירת ג'ונגל - שבהשראתה הועמסו ברחבי הבית מגוון רחב של עציצים וצמחים בכלים מיוחדים. צבעי אפור וחום כהה נבחרו לרצפת העץ ורהיטי הישיבה, אותם משלימים הקירות בצבי לבן נקי, כאשר החלונות והדלת תחומים במסגרות שחורות. ארונות המטבח כמו גם קירות חדר המקלחת והשירותים נצבעו בטורקיז דומיננטי ומלא-חיים.

המוטיב המרכזי ביחידת המגורים המועדף על בני הזוג הוא פינת הישיבה הראשית בגחון הקרוואן, שעוצבה כך שתהיה חלק בלתי נפרד מיתר חלל הרכב. "אנשים רבים עם בתים ניידים מחשיבים את החלק הקדמי של הקרוואן 'המכונית' ונוטים להפריד בינו לבין יתר החלל", אומרת סמנתה. "לנו היה חשוב שהוא יהיה חלק בלתי נפרד וכך, כאשר אנחנו חונים את הרכב אנחנו מסובבים את הכיסאות על ציריהם ויוצרים מערכת ישיבה נוספת". צרכי הישיבה של הכלבים נלקחו גם הם בחשבון, ועל לוח המחוונים של הרכב הותקן מזרן קטן בצמוד לשמשה על מנת ליצור פינת ישיבה נוספת מול הנוף עבור בעלי החיים בזמן הנסיעה.

עוד באותו נושא

המשפחה שהפכה אוטובוס לאחת הדירות היפות שראינו

לכתבה המלאה

הפרטים והחפצים שיש לוקטו ממקומות שונים. כך למשל, כריות דקורטיביות שחורות או אהיל רשת מתכת נרכשו באמזון, שטיח וינטג' כחלחל נרכש בסאפביה איווק, מובייל עבודת יד של שלבי הירח נקנה באטסי וכך גם עציצים משולשים לצמחי-אוויר. ידיות הארונות הדקורטיביות של המטבח הכחול נרכשו בוורלד מרקט, משם נרכשו גם צנצנות האחסון.

אחד הפריטים שבני הזוג בנו בעצמם והם גאים בו במיוחד הוא מדף הספרים הארוך שהוצב מעל פינת האוכל וספת הסלון. "בהתחלה, היה לנו מדף ספרים סטנדרטי של שלושה חלקים בצמוד לדלת, אבל לאחרונה החלטנו לשדרג", אומרת סמנתה. "כדי להשיג את המטרה הסרנו את שורת הארונות הסגורים שהייתה מעל החלונות והחלפנו אותה במדף אחד ארוך לאחסון הספרים האהובים עלינו, צמחים שונים ומוטיבים דקורטיביים נוספים שאספנו במהלך המסעות שלנו. אנחנו מאוד אוהבים את התוצאה".

הקשיים בתחזוקת בית נייד עשויים להישמע מוכרים גם למי שמתגורר בבית שאינו על גלגלים: ניקיון, ותחזוקה של הצמחייה. "אנחנו אוספים את העציצים והצמחים לאט ובעקביות מזה שנים, ולדאוג להם בדרכים זה לא תמיד פשוט", אומרת סמנתה. "למרות שהבית שלנו קטן, האתגר הגדול ביותר הוא לדאוג שהוא יישאר נקי", היא מוסיפה. "אני חולת ניקיון וחשוב לי שהכל יהיה נקי תמיד. עם חמישה בעלי חיים ועצירות במקומות שלפעמים מלאים באבק, כמו במדבר למשל, אנחנו חייבים להקפיד תמיד על ניקיון כדי שהבית יישאר נעים ונחמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully