וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חשבנו על עיצוב בית האח הגדול?

אור רוזנשטיין

6.5.2018 / 11:15

האדריכל הוחלף, חדרי השינה זכו למראה מאיים ומלחיץ וחדר האח הגדול עוצב כמו שירותים. אין ספק שההייפ סביב עיצובו של בית האח הגדול ידע ימים טובים יותר

צילום מסך

פסים. זה מה שראו דיירי בית האח הגדול בעודם פוסעים מהמולת הקהל והעולם המוכר, מנשקים מזוזה וצועדים לעבר חמש-עשרה דקות התהילה שלהם. אזור הכניסה, המחופה כולו בקורות זהובות צפופות ומדרגות בעלות גוון זהה, מתעתע. כבר בעת הכניסה לבית המצולם במדינה, עושה רושם כי הירידה במורד מחילת הארנב הטלוויזיונית מתחילה במתקפה עדינה על חושיהם של המשתתפים. גופיהם רועדים, אוזניהם מתרגלות אל השקט המחריש שאחרי הסערה, העיצוב בכניסה מבלבל - ולעזרתם של הדיירים החדשים נחלץ רק המעקה הזהוב, המעניק חוש כיוון כלשהו ומשענת לעת מצוא. שער האויב, כמובן, נמצא למטה.

"איזה סלון, איזה סלון! כמה יוקרה, כמה פאר!" קרא אליאב רחמים, הדייר הראשון שנכנס אמש (מוצ"ש) לבית האח הגדול, בעודו רץ באושר סביב ביתו לחודשים הקרובים, מתעלם מהמעקב הצמוד של כ-70 מצלמות ו-180 מיקרופונים שהותקנו ברחבי הבית. אכן, האדריכל ערן בינדרמן שאחריאי לראשונה על תכנון בית האח הגדול לא חסך על יוקרה או על פאר, ועיני הנץ של רחמים ללא ספק קלטו במהרה את שלל רהיטי המעצבים מבית טולמנ'ס הפזורים ברחבי הבית הענקי, המשתרע על פני כ-1,000 מ"ר.

עיצוב בית האח הגדול, 2018. עודד סמדר, מערכת וואלה! NEWS
סביבת החוץ של בית האח הגדול. ריצופיי דקטון בהדפס גיאומטרי של קוסנטינו, כולל בבריכה; כורסאות חוץ בעיצוב פטרישה אורקיולה טולמנ'ס/מערכת וואלה! NEWS, עודד סמדר

הסלון האליפטי, הנפרש לנגד עיני הצופים והדיירים, בנוי באופן מדורג, משל היה אמפיתאטרון רומאי - מטאפורה הולמת לאירועים שעתידים להתרחש בין כותלי הבית. שלוש ספות ענקיות המעוצבות באורכים שונים - לטובת סוגים שונים של בריתות שיירקמו במהלך העונה, יש להניח - משתלטות על חלק הארי של העיצוב. הספות מכוסות בריפוד בגווני אדום, ורוד וכתום בשלל טקסטורות מבית "רנבי רד". על הספות הונחו כריות תואמות, גם הן בגדלים משתנים, וכל הקומפוזיציה מזכירה מעין חלוקי נחל אדומים - או במקרה הזה, גחלים לוהטות במדורה המתלקחת תדיר. ההסבה של הסלון, כמובן, מתמקדת בקיר מראות שעליו ממוקם מסך גדול. לא נעים במיוחד, אבל ייתכן שכל זה יוכיח את עצמו ככלי אפקטיבי ביצירת הדרמה לה הקהל בבית מצפה.

הסלון היוקרתי והמפואר מתחבר למטבח ולמזווה. את העין מושכות באופן טבעי מחבתות בעלות תחתית אדומה המנקדות נישות בקירות ויוצרות קשר צבעוני עם ספות הקטיפה. המקרר הגדול וכסאות הבר צבועים בצבע צהוב עליז. מלבד נקודות הצבע העליזות הללו, המטבח, מבית מטבחי אביבי, צבוע בצבעים נייטרליים למדי. משטחי העבודה נראים רבים ונוחים לשימוש - השנה, כך מבטיחה התכנית, יהיה מקום לכל הדיירים לבשל. אמנם אין כאן הצהרה עיצובית חדשנית והדגש על נוחות מפתיע ומצמצם עימותים בין הדיירים (לכאורה), אבל השוס האמיתי מגיע בדמותו של מסך מגע חכם המוטבע בתוך משטח העבודה. המסך מאפשר לדיירים לשקול את רכיבי המזון, לדפדף בין שלל מתכונים ואפילו לספור קלוריות. הדיירים כמובן לא יכולים להכניס סמארטפונים למטבח המשוכלל לכן, צפויה אינטראקציה רבה בינם לבין המכשיר העתידני והסופר-מועיל הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עיצוב בית האח הגדול, 2018. אדריכל ערן בינדרמן, מערכת וואלה! NEWS
חדר השינה בבית האח הגדול/מערכת וואלה! NEWS, אדריכל ערן בינדרמן

פינת האוכל של הבית עוצבה בגווני עץ וכחול מרגיע במיוחד, ואובזרה בשלל גופי תאורה כדי שנבין שלא אמורים להירגע כאן יתר על המידה. מסביב לשולחן העץ הגדול הונחו כסאות מעוצבים בעיצובים שונים, כולל מעין כס מלכות מוגזם ונהדר שאנחנו צופים לו עתיד מזהיר ("כיסא של דוכס", הצהיר אליאב).

גולת הכותרת של הבית היא ללא ספק החצר הרחבה, שגודלה כ-500 מ"ר. החצר מעוצבת בגוונים עליזים של טורקיז, ורוד וירוק, כאשר הרבה מהירוק מגיע מדשא (אולי מלאכותי), אדניות עץ ועציצים רבים שמוקמו בפינות השונות של החצר. בתוך אדניות העץ שוכנים - כמה משמח! - צמחי תבלין בהם יכולים הדיירים להשתמש לצורך בישול. אין ספק שטרנד הצמחייה חי וקיים בבית האח הגדול, וטוב שכך. אל הבריכה, הגדולה בתולדות התכנית, מובילים אריחי דקטון בהדפס גיאומטרי נאה של ירוק ולבן (מבית קונסנטינו) שנמשכים ומחפים גם את הבריכה, ומשתלבים היטב עם הצבע התכול המפתה של המים. הבריכה עצמה מתחלקת באמצעות שביל אריחים לבן לשני חלקים - בריכה סטנדרטית ושכשוכית, שבוודאי תהיה אהובה במיוחד על הדיירים במהלך הלילות החמים הצפויים להם בבית. ריהוט החוץ, שמרביתו עוצב על ידי מעצבת-העל האיטלקית פטרישיה אורקיולה, צבוע בגוון עליז של ורוד שמקפיץ את העיצוב של האזור כולו. הקירות נצבעו בצבעי ורוד, אדום ומעבר צבע ורוד-תכלת, עליו מוקמו חיתוכים כחולים בצורת עלים טרופיים שמשלימים את הטרנד הירוק.

עיצוב בית האח הגדול, 2018. עודד סמדר, מערכת וואלה! NEWS
אריחי רצפה מדקטון של קוסנטינו בהדפס מעוינים/מערכת וואלה! NEWS, עודד סמדר

מדרגות עץ בעלות מעקה מתכת אדום מובילות אל אזור מחופה צמחייה - ה-nest, או "קן" בעברית צחה - מעין חדר שקט שמנסה לשוות לעצמו אווירת זן באמצעות ריהוט בצורת חלוקי נחל. רק הזמן יגלה לנו האם פינת הרוגע הזו אכן תעשה את עבודתה נאמנה, אבל לכאורה זה נראה כמו מקום נעים למדי להסתלק אליו כשהכל נהיה יותר מדי. כלומר, במידה ושוכחים שגם הוא מצולם ללא הרף. מי שירחיק כמה צעדים עד קצהו של ה-nest יתוגמל בנקודת תצפית רומנטית במיוחד אל החצר כולה, ממנה יוכל להשקיף אל כל האנשים מהם ניסה להימלט מלכתחילה.

מאחורי תריסים אוטומטיים אדומים נמצא פינוק שעד כה לא הוענק לדיירי בית האח הגדול - חדר כושר פרטי. עברו הימים בהם משתמשים דיירי הבית בריהוט יקר ערך על מנת להימנע מהפיכה לבטטות. החדר עצמו מרוצף בפרקט, ומעוצב כמעין מכולה אדומה. האלמנט האדום בולט בעין גם במרבית ציוד הכושר. מחוץ לחדר הכושר, בתוך רכב וינטג' כחול-אדום שלצדו שני כסאות בר משעם, ממוקם קיוסק-בר הפתוח 24 שעות ביממה. לא ברור מי מפעיל את העניין הזה, מכיוון שכידוע, דיירי הבית הם היחידים שמאכלסים את החצר - הרי לכם תעלומה לא מעניינת במיוחד שבוודאי תיפטר באופן לא מרגש במיוחד במהלך העונה.

עיצוב בית האח הגדול, 2018. עודד סמדר, מערכת וואלה! NEWS
בסלון בדי ריפוד בצבעוניות נועזת, רנבי/מערכת וואלה! NEWS, עודד סמדר

האזור הכי מלחיץ בבית הוא - איך לא - חדר השינה. "רגע, מה?", תשאלו. "חדר שינה לא אמור להיות מרגיע?" ובכן, לא בבית האח. כאן פונקו הדיירים - שכזכור, נאלצים לחלוק אולם שינה ענקי כמו בבית ילדים חללי-עתידני - בצבעי אדום, כתום וצהוב מעוררי חרדה. המיטות מורמות מעל הרצפה כאילו הן מרחפות באוויר, הקירות מרופדים כמו בבית משוגעים, יש מראות בכל מקום, ובין האריחים הצבעוניים - היכן שבימים כתיקונם מונחת רובה אקרילית - החליטו להשלים את הלוק באמצעות תאורת לד. מעל אחת המיטות מוקם מסך לד שמקרין סרט של עננים בשמים באיכות HD, כי אין ספק שתאורת טלוויזיה זה מה שאנחנו רוצים כשאנחנו הולכים לישון. כל הרעש הזה, יש להניח, נכבה רק בהוראתה של האחות הגדולה (אשר, במהלך מבורך של ההפקה, מחליפה השנה את קולו של האח הגדול). שיטות חקירה קיצוניות זה כאן.

לצד חדר השינה, קיבלו דיירי הבית גם חדר ארונות גדול, שצמוד לחדר אמבטיה גדול המחופה אריחי דקטון מודפסים שיוצרים מראה של משושים. החדר מעוצב בצבעי לבן, שחור וצהוב. אמבט עמוק ממוקם לצד קיר זכוכית, שמצדו - באופן חשוד ומטריד, מממוקם פטיו עם ספסל וכורסאות שונות. האם דיירי הבית אמורים להביט זה בזה באמבט? כי אין ספק שהם לא יהיו היחידים - מצדו השני של החדר יושב ברווז גומי ענקי וצופה גם הוא במחזה המרנין. על הברווז, ללא ספק ההשראה הצבעונית לעיצוב החדר כולו, ניתן להושיב שני אנשים. במהלך העונה יתבקשו הדיירים לבחור לו שם ראוי. מאחורי זכוכיות חלביות נמצאות כנראה המקלחות, שלצדן לוקרים צהובים לרווחת הדיירים.

לבסוף, חדר קטן אך משמעותי - לא שירותים, אבל דומה מספיק - חדר האח הגדול. החדרון בו קורים הדברים המעניינים "באמת" עוצב כמעין בונקר מתכת עם דלתות כחולות וספה אפורה. מצלמה יחידה, איקונית, מופנית לעבר הקורבן התורן, והיא היחידה שחשובה כאן. קול האחות הגדולה ממלא את חלל החדר. אפשר להתחיל.

עיצוב בית האח הגדול, 2018. עודד סמדר, מערכת וואלה! NEWS
ויש גם איזכורים של מעצבים בינלאומיים. כיסא של רון ארד - טולמנ'ס/מערכת וואלה! NEWS, עודד סמדר
עיצוב בית האח הגדול, 2018. עודד סמדר, מערכת וואלה! NEWS
אריחים של קוסנטינו ברחבת החוץ של הבית/מערכת וואלה! NEWS, עודד סמדר
עיצוב בית האח הגדול, 2018. ערן בינדרמן, מערכת וואלה! NEWS
גם בחוץ רהיטים של טולמנ'ס/מערכת וואלה! NEWS, ערן בינדרמן
]ינת אוכל בית האח הגדול - כיסאות - טולמנ'ס. אדריכל - ערן בינדרמן, מערכת וואלה! NEWS
פינת האוכל החדשה בבית האח הגדול - כיסאות טולמנ'ס/מערכת וואלה! NEWS, אדריכל - ערן בינדרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully