וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תשדרגו מטבח קבלן פשוט ותהפכו אותו לנוח ומעוצב

12.4.2018 / 7:53

קניתם דירה חדשה והמטבח פשוט ולא יעיל? ואולי אתם נכנסים לדירה 'יד שנייה' שבה עדיין מותקן מטבח מקורי ומיושן? כך תוכלו לשדרג אותו, בלי לרוץ ולהחליף את המטבח בעלות גבוהה

כיור נירוסטה. ShutterStock
בעזרת כמה פעולות אפשר ליצור מטבח נוח ויפה יותר ממה שהקבלן מציע/ShutterStock

"מטבח קבלן" הוא מושג ידוע לשמצה בנוף הבנייה הישראלי: מטבח פשוט שבפשוטים, עשוי מהחומרים הזולים ביותר, ובנראות שלא הייתה מביישת דירת שיכון בשנות החמישים.

אבל האם מטבח כזה - פשוט, מכוער ומיושן ככל שיהיה - יכול להוות בכל זאת תשתית טובה למי שהמשכנתה חונקת אותם ממילא, או למי שכבר רוצים להיכנס ולגור בדירה ולא לחכות לעוד להק של בעלי מקצוע שיפשוט על הבית? התשובה המשמחת היא שכן - ובעלויות (יחסית) סבירות לחלוטין.

מטבח מטבחים חדר. ShutterStock
יש לא מעט אופציות לשדרוג מראה המטבח/ShutterStock

חידוש ארונות המטבח

בואו נצא מתוך הנחה שאתם לא הולכים לפרק את הארונות הקיימים - אחרת כבר תתקינו מטבח חדש - אלא שאתם רוצים לשדרג אותם. לדוגמה, יכול להיות שהסידור שלהם טוב ורק הנראות היא זו שמפריעה לכם.

לשם כך עומדות בפניכם כמה אופציות:

1. שדרוג המראה החיצוני

על פורמייקה, שמעתם? החומר הזה מגיע בשלל צבעים ומרקמים והמחיר שלו - תתפלאו אולי לדעת - אינו גבוה.
כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור צבע ולקנות מספר מתאים של גיליונות (לוחות) פורמייקה. הוסיפו לזה פח של דבק מגע טוב, סכין חיתוך לפורמייקה, סרגל מתכת ועיפרון, ואתם יכולים לצאת לעבודה:

1. פרקו את דלתות המטבח הקיים, סמנו כל אחת מהן (בצד הפנימי) במספר ובמספר זהה את הארון ממנו נלקחו.
2. מדדו גדלים, חיתכו את הפורמייקה והדביקו אותה על גבי הדלתות.
3. הרכיבו חזרה את הדלתות לפי הסימון ויש לכם מטבח חדש ממש, ואפילו מקורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ידיות מטבח. ShutterStock
מראה דלתות המטבח הוא לא גזירה משמים ואפשר לשנותו/ShutterStock

2. שדרוג הפנים

סידור המדפים לא נח לכם? חסרים לכם פרזולים? זאת לרוב הבעיה במטבחים בסיסיים: העדר פרזולים פנימיים טובים או מגרות. אם חסרות לכם מגרות, אתם יכולים להתקין על גבי מסילות חדשות מגרות רשת פנימיות.

הארונות עמוקים וחשוכים? חסרה לכם תאורה פנימית? קנו גופי תאורה קטנים, מבוססי לד ובטריות, שניתנים להתקנה בתוך הארון או התקינו מדפים נשלפים.

3. תוספת יחידות על גבי היחידות הקיימות

מטבחי קבלן רבים לא מותקנים עד ממש לגובה התקרה, אלא 25 - 35 ס"מ נמוך ממנה. באזור שבין התקרה והארונות העליונים אפשר להוסיף יחידות אחסון או לסגור אותו במחיצה נעה (כמו דלת הזזה) ולאחסן פריטים שונים מאחוריה.

אילוסטרציה. ShutterStock
תאורת לד יכולה להעניק מראה חדש לארוך חשוך/ShutterStock

מטבח נקי - ולא רק מראה נקי

אחת הסיבות הטובות לשדרג מטבח קבלן היא הפיכתו ליעיל יותר בשימוש מודרני וקל יותר לעבודה וניקוי. בתחום הזה יש מי שמחליפים למשל את הכירה לכירת זכוכית או כירת אינדוקציה: כירות כאלה קל יותר לנקות ולתחזק, גם אם הן יקרות מאוד.

תוספת אחרת שמוסיפים ותורמת לניקיון ולשימוש יעיל יותר במטבח הם גופי תאורה מבוססי לד, למשל בתחתית ארונות שמעל לשיש: פסי התאורה האלה כמעט ולא נראים לעין, קל מאוד לנקות או להחליף אותם בעת הצורך ומה שיותר חשוב - תאורה טובה מאפשרת לראות הכול - כולל לכלוך, נתזי שמן ובישול שיש לנקות וכו'.

אי למטבח

אם יש לכם מקום בשטח שבין הסלון והמטבח עצמו, כדאי לשלב בו "אי" או יחידת עבודה. "אי מטבח" הפך בשנים האחרונות לשיא האופנה והוא מאוד יעיל, במיוחד במטבחים קטנים.

* אפשר לנצל אותו לאחסון של סירים או סטים שונים של כלי אוכל (במיוחד במטבח כשר או כשר לפסח).
* אפשר לנצל את האי כדלפק הכנות במקרה שבו משטח העבודה עצמו קטן מדי.
* האי יכול לשמש גם כדלפק הגשה ואפילו כשולחן אוכל קטן, בעיקר במשפחות צעירות; הוסיפו לו כמה כסאות בר יפים וקיבלתם מטבח מודרני להפליא.

שולחן מטבח. ShutterStock
אי במטבח יעיל כמקום אחסון, משטח עבודה ושולחן אוכל/ShutterStock

מטבח כמטבח - משטח העבודה

האמת היא שזהו החלק הבעייתי ביותר לשדרוג והוא גם החלק היקר ביותר במטבח. אם יש לכם מספיק גובה, אתם יכולים להניח או להדביק משטח עבודה חדש, לא עבה, מחומר דמוי אבן או מתכת או לצבוע ולצפות את המשטח הקיים.

יש מגוון שלם של פתרונות ציפוי וחיפוי משטחים וחידוש משטחי עבודה, אבל העלות שלהם היא כבר די משמעותית.

מצד שני, אם כל מה שתעשו כדי לשדרג את המטבח הוא ציפוי הארונות מחדש ושדרוג משטח העבודה, תקבלו מטבח מחודש, משודרג, במחיר נמוך להפליא.
בהצלחה!

לחנויות מטבחים באתר b144

וואלה! NEWS בשיתוף b144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully