וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממנורות בהשראת ריקוד ה"הורה" ועד רהיטי עור של לואי ויטון: ההיילייטים של שבוע העיצוב במילאנו

15.4.2018 / 9:41

שבוע העיצוב הבינלאומי שיפתח השבוע במילאנו יציין 57 שנים. מה שהחל כשיר הלל לעיצוב האיטלקי חובק היום עיצובים מכל העולם ביניהם, גם נציגות מכובדת של מעצבים ישראלים. הנה טעימה מההיילייטים החשובים

שבוע העיצוב החשוב בעולם יפתח ביום שלישי הקרוב במילאנו במילאנו (17.4) וימשך שישה ימים. האירוע המרכזי של התערוכה המסחרית Salon del mobile חוגג השנה 57 שנים, והמארגנים מצפים לאור כך, לכמות גדולה יותר של מבקרים. הערכות מכוונות ליותר מ-300 אלף מבקרים מ-160 מדינות שונות וכ-2,100 מציגים במרכז המסחרי, שהשנה ייתן את הזרקור על מטבחים טכנולוגיים וחדרי רחצה. שבוע העיצוב במילאנו נחשב לאירוע החשוב ביותר בתחום, אם תרצו האולימפיאדה של עולם העיצוב (ללא מדליות ופרסים). הוא זה שיקבע את הטרנדים, המגמות והלך הרוח הכולל שיכנסו אלינו הביתה במהלך השנה הקרובה, בין אם מדובר בפריטים המקוריים ובין אם אלו העתקים.

אך מלבד התערוכה המסחרית, כבכל שנה, העיר עצמה היא חגיגת עיצוב עצומה עם מאות תצוגות משובבות עין. אירועים אלה המאוגדים תחת FUORISALONE (בתרגום מאיטלקית - "מחוץ לתערוכה") פזורים על פני שטח גדול יותר השנה מאי פעם, כאשר עוד ועוד מחוזות בעיר מצטרפים לחגיגה ומארחים מספר מותגים ומעצבים גדול יותר השנה. למקרה שאתם נמנים עם השיירת האווירית הנה כמה המלצות שיסייעו לכם להתמצא מצפון לדרום כולל מיטב ההשקות, הפרוייקטים, שיתופי הפעולה, גלריות הפופ-אפ והתצוגות הטובות ביותר של שבוע העיצוב במילאנו 2018. המלצה חמה שלנו: נעלו נעליים נוחות. ואם אתם נשארים עם שאר חוגגי עצמאות 70 - הנה כמה דברים לשטוף איתם את העיניים.

שבוע העיצוב במילאנו 2018. יחצ,
מפעל עתיק של העוגה המפורסמת ביותר של מילאנו/יחצ

אלקובה

אין מקום טוב יותר לפתוח את שבוע העיצוב מאשר באחד המפעלים ההיסטוריים ביותר במילאנו - זה של פנטונה, העוגה המזוהה ביותר עם העיר שמקורה במאה ה-15, והמפעל ההיסטורי ייפתח לציבור בשבוע העיצוב לציבור בפעם הראשונה. הבניין הפסטורלי והעתיק יארח עיצובים חדשים מאת כמה וכמה גלריות, בהן אלו של מעצב התכשיטים והרהיטים ההולנדי גייס באקר הפועל גם תחת השמות "בוהיניק סטודיו" ו"נאנבאן". מדובר ביוזמה של "ספייס קוויאר" וסטודיו ודט.

כתובת: Via Popoli Uniti 11-13
אתר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אסטבליש אנד סאנס

המותג הבריטי צפוי להשיק את הקולקציה החדשה שלו מגובה בצי שלם של מעצבים, כאשר את האוסף כולו אצר מנהל העיצוב של המותג סבסטיאן רונג. תמהיל הרהיטים שיוצגו רחב והוא סובב סביב התכליתיות של חיי היום יום, כולל ספה של האחים הצרפתים רונאן וארוואן בורולק, כיסא מאת קונסטנטין גרצ'יק, כיסאות נערמים מבית היוצר של מאורו פזקווינלי וגופי תאורה שונים של דימיטרי בלר ורונג.

כתובת: Pavilion 16, Stand D43 Fiera Milan
לאתר

ונטורה סנטרלה

זו תהיה הפעם השנייה שבה חבורת ונטורה סנטרלה משתלטת על מתחם המחסנים הנטושים שמתחת לתחנה המרכזית של מילאנו, והפעם, יציגו שם תשע תערוכות. בין היתר יתארחו מותג הזכוכית היפני AGC הגדול מסוגו בעולם עם תערוכת זכוכית וסאונד מרשימה, ודייויד רוקוול ומגזין סרפס יציגו את הפרשנות שלהם לדיינר האמריקאי. עוד יציגו במקום באארס אנד בלומהוף עם ניסויים בחומרים יחד עם שישה מעצבים הולנדים.

כתובת: Via Ferra nte Aporti 9
לאתר

מחוז העיצוב של איזולה

מחוז העיצוב של איזולה (Isola) חוזר השנה למהדורה שנייה ויתארחו בו מיטב הכשרונות הצעירים. כך למשל עבודות באבני שיש מאת המעצבים האיטלקים ברזילאיים ג'ורג'יו בונאגורו, רונלד סקליאר ששון וגוסטבו מרטיני - כולם יוצגו בגלריה ג'וזפה פרו. עוד בתערוכה המעצבים הבלגים בן סטורם, בראם ואנדרבקה, סדריק אטיין, שרלוט יונקייר, לינדה פרייה טאנגלדר ונל ורבקה שעובדים עם פחם במטרה לחקור את המורשת התעשייתית העשירה של המדינה.

כתובת: Isola (במקומות שונים)
לאתר

"אובזרבטורי" מאת לי ברום

המעצב הצעיר לי ברום, מי שהציג בשנה שעברה רטרוספקטיבה של עשור בקרוסלת אורות חגיגית אחת, הפך לכוכב של ממש בשנים האחרונות במילאנו. השנה יתרכז המעצב הבריטי בעיצובים חדשים עם השקת "אובזרבטורי", שלב ראשון מתוך שלושה שיוצגו השנה. אוסף גופי התאורה השמימיים יביא לידי ביטוי את הפיסולי של ברום בשילוב של טכנולוגיית LED חדשנית, כל זה אל מול נופיו של רובע בררה (Brera) התוסס.

כתובת: Via Lovanio, 6
אתר

וולפפר הנדמייד

אוצרי התערוכה של וולפפר הנדמייד (מטעם המגזין) מבקשים השנה לקחת אתכם למסע חיפוש אחר רווחה נפשית וגשמית, מסע ארוך ומפותל אל עבר אני עצמי טוב יותר, לא פחות. צפו למגוון אובייקטים מעולמות פולחן השיפור עצמי, חידוש הגוף ושחזור ההרמוניה של הפרט. התערוכה תתקיים בבניין מדיאטצ'ה המפורסם (Mediateca) במקום, תוקם כבכל שנה גם חנות פופ-אפ מבית "וולפפר הנדמייד".

כתובת: Mediateca Santa Teresa, Via della Moscova 28

הרמס

בית האופנה הצרפתי הרמס יציג קולקציות חדשות בתחומי הטקסטיל, הרהיטים והטפטים במוזיאון דלה פרדנטה. את התצוגה תתכננן שרלוט מקו פרלמן, סגנית מנהל האמנות של הרמס Maison יחד עם האוצרת והמו"ל אלקסיס פאברי. האוסף החדש של הרמס כולל סדרה של אגרטלים מעוצבים וסט כלי סעודת ערב שיוצגו בתוך בית הקפה של המוזיאון.

כתובת: Via Turati, 34
אתר: www.hermes.com

שבוע העיצוב במילאנו 2018. יחצ,
800 מ"ר שהוקדשו לסדטודיו היפני ננדו/יחצ

"צורות של תנועה" מאת ננדו

הסטודיו היפני ננדו יתפרש השנה של פני 800 מ"ר ויציג בהם תערוכה המורכבת מעשרה קונספטים שונים בנושא תנועה ובחינה מתמשכת של עיצוב בפועל. אנשי הסטודיו יצרו מבוך של עיצובים, סקיצות ותהליכים. השנה המנהל האמנותי הוא המעצב האיטלקי ג'וליו קפליני.

כתובת: Via Tortona 27

קוודראט בשיתוף עם ריאליטי

בשנה שעברה חברו יחד מותג העיצוב הדני "ריאליטי" לחברת הטקסטיל קוודראט (Kvadrat) וגייסו את המעצב הבריטי מקס למב על מנת לבחון את גבולות הטקסטיל כחומר בר קיימא באמצעות יצירת סדרה של ספסלים. בעקבות ההצלחה חוזרים הדנים השנה לשתף פעולה (בעזרת האוצרים ג'יין ווית'רס ונוסיה דה גייר) והפעם, הם יציבו את החומר בידי מעצבים שונים בהם ג'ונתן אוליברס, רואו אדג'ס, בנימין הוברט וקלאוסון קוייביסטו רונה. אלה יבחנו שוב את גבולותיו של הטקסטיל, הפעם באמצעות כסאות ומדפים אשר יוצגו לראווה ברחבי רובע בררה.

כתובת: Via Palermo, 1

רובלי בשיתוף עם כריסטינה סלסטינו

רכבת חשמלית היסטורית משנת 1928 תסייר ברחבי בררה במסגרת שיתוף פעולה בין המעצבת והאדריכלית כריסטינה סלסטינו לבין מותג הטקסטיל הגדול באיטליה ואחד החשובים בעולם, רובלי. בתוך החשמלית, שעוצבה על ידה מחדש בסגנון מודרני ובעבודת יד, תציג סלסטינו את הנוף האורבני של מילאנו באמצעות חדר הקרנות אינטימי. דרך תמונות היסטוריות וסוריאליסטיות מבטיחה התערוכה לקחת את המבקרים לטיול שובה לב בין זמנים וחללים שונים של העיר.

כתובת: Brera
לאתר

"הורה" מאת רו אדג'ס

צמד המעצבים הלונדוני-ישראלי Raw-Edges (של המעצבים יעל מר ושי אלקלעי) יציג מופע סולו בהשראת הריקוד הישראלי הורה. במרכז התערוכה יעמוד מיצג תאורה סביב מה שעומד בלב ליבו של הריקוד - שמחת חיים, ובחלל יוצגו 30 מנורות "מרקדות" עשויות זכוכית יצוקה, כולן הונדסו על ידי WonderGlass.

כתובת: Via Daniele Manin 21
לאתר

עיצוב דני במיינדקראפט

הפלטפורמה השנתית למעצבים הדנים, מיינדקראפט, חוזרת לחצר המקסימה של בזיליקת סן סימפליציאנו. את התערוכה אוצרת השנה המעצבת דיטה המרשטורם אשר בחרה 15 כישרונות עולים כדי ליצור תצוגות בקנה מידה גדול, כאשר כל אחד מהם הופקד על עבודה עם חומר אחר. בין היתר יוצגו כיסא אלומיניום משובץ על ידי פטרסן והייין וספסל ארכיטקטוני מברזל של קווין הוייד.

כתובת: San Simpliciano, Piazza Paolo VI 6
לאתר

שבוע העיצוב במילאנו 2018. יחצ,
מרסל וונדרס חובר ללואי ויטון/יחצ

"אובג'קס נומייד" - לואי ויטון

מותג האופנה הצרפתי חוזר אל מוזיאון פלאצו בוקוני (Palazzo Bocconi) עם הקולקציה "אובג'קטז נומיידס" המורכבת מאובייקטים בהשראת טיולים ונסיעות, ובין הפרטים הבולטים אפשר למצוא אגרטל עור טלאים מאת פרננדו והומברטו קמפנה מחיצה וכיסא של מרסל וונדרס ועוד. כמו כן, יוצגו במקום פריטים שנעשו בשיתוף פעולה חדש עם המעצב אנדרה פו מהונג קונג.

כתובת: Corso Venezia, 48

שבוע העיצוב במילאנו 2018. יחצ,
סברובסקי משתלטים על אחד הארמונות המפוארים במילאנו/יחצ

סברובסקי

מותג הקריסטל היוקרתי יתמקם השנה בחצר הנסתרת של פאלאצו סרבלוני, ארמון מרהיב מהמאה ה-18 שהיה ביתם של הקיסר נפוליאון וג'וזפין עת הגיעו למילאנו. במתחם יציגעו מעצבים רבים מהשורה הראשונה, ביניהם, פטרישיה אורקיולה וננדו. בתוך החממה שנבנתה במיוחד יציע המותג האוסטרי הענק קפה פופ-אפ (שיגיש מאפים וינאים) וחנות קמעונאית שבה יוכלו המבקרים לרכוש תכשיטים נוסף על פריטים מאוספי הבית החדשים בעיצובם של ג'ון פאוסון ופטרישיה אורקיולה.

כתובת: Palazzo Serbelloni, Corso Venezia, 16

"דופיה פירמה"

זו תהיה הפעם השלישית שבה מוצגת בשבוע העיצוב במילאנו תערוכת "דופיה פירמה", יוזמה של קרן מיכלאנג'לו ליצירתיות ואמנות. דופיה פירמה היא תערוכה המחברת בין מעצבים עכשוויים עם אומנים איטלקים מסורתיים ליצירת יצירות ייחודיות, המוצגות כולן בתוך "וילה מוצרט" משנות ה-30. השנה משתתפים בין היתר נטלי דופנסייר, דוד וניקולה וסטודיו סוויין.

כתובת: Villa Mozart, Maison Giampiero Bodino, Via Mozart 9
לאתר

COS בשיתוף עם פיליפ ק' סמית'

מותג האופנה COS עובר השנה למיקום חדש עבור התצוגה השביעית שלהם במילאנו. בחצר ארמון איזמארדי יארחו את האמן פיליפ ק' סמית' מפאלם ספרינגס, שיציג מבנה פיסולי בהשראת האדריכלות הרנסנסית האיטלקית וקו הרקיע של מילאנו תוך שמירה על קשר עם המינימליזם של COS. סמית' מבטיח כי "כל חוויה של מבקר בתערוכה תהיה יחידה במינה", כיוון שהיא תשתנה כל הזמן.

כתובת: Palazzo Isimbardi, Corso Monforte 35

סונוס בשיתוף WeWork ו-Hay

שלושת החברות הענקיות מאחדות כוחות כדי להציג את החזון שלהן לגבי עיצוב העתיד בכל הנוגע לחללי עבודה, והן יציגו יחד מערך דמוי משרד שיציב אתגר בפני סביבות העבודה האופייניות. יהיה מעניין לראות איך גורמים לאנשים לעבוד יותר וליהנות במשרד לא פחות מהבית.

כתובת: Via Clerici, 5

שבוע העיצוב במילאנו 2018. יחצ,
עיצוב פוגש את ענקית הטכנולוגיה גוגל יחד עם חזאית הטרנדולוגים/יחצ

רוסנה אורלנדי

מה קורה כשטכנולוגיה פוגשת חומרים רכים? גלריית רוזנה אורלנדי, שחלל הגלריה שלה אף פעם לא משעמם ותמיד נחשב לאחד משיאי שבוע העיצוב, חוזרת השנה עם חלל מעוצב עבור ענקית הטכנולוגיה גוגל. אלה משתפים פעולה עם לי אדלקורט - חזאית הטרנדים הבינלאומית לצורך התצוגה המיוחדת - שתבחן בדיוק את השאלה הזו.

כתובת: Via Matteo Bandello 14/16

שבוע העיצוב במילאנו 2018. יחצ,
רקמות אינדיאניות מבית העיצוב לואוו/יחצ

לואוו

מותג האופנה הספרדי לואוו (Loewe) יתמקד השנה בטקסטיל במסגרת ההשתתפות הרביעית שלו בשבוע העיצוב. מנהל הקריאייטיב ג'ונתן אנדרסון יציג מלאכת בד ממקומות שונים בעולם, מרקמות אינדיאניות ועד לשיטה העתיקה של תפירת בורו ביפן. התוצאה היא אוסף שטיחי קיר, שמיכות ושקים שיוצגו לראווה בבוטיק ויהפכו לקרנבל צבעוני של מלאכת טקסטיל בינלאומית.

כתובת: Via Monte Napoleone, 21

"ארקדיה" מאת שלוס הולנג

הפרויקט של אליס סטורי מליכטנשטיין שמגיע מהטירה ההיסטורית של הולנג (Hollenegg) עוסק בקידום כשרונות צעירים ומחקר בתחום העיצוב. לרגל שבוע העיצוב תביא שרה ריצ'יארדי את הקסם של הטירה לרובע 5VIE עם תערוכה בשם "ארקדיה". המעצבת האיטלקיה אספה פרטים של הטירה המרשימה ושילבה אותם עם ההיסטוריה העשירה של המבנה לכדי תערוכה צבעונית ואינטראקטיבית.

כתובת: Via Cesare Correnti 14
לאתר

סנארקטורה בשיתוף עם אבן קיסר

חברת אבן קיסר הישראלית מקיבוץ שדות ים הפועלת כיום ביותר מחמישים מדינות, תחבור השנה לקבוצה הניו יורקית סנארקטורה, המתמחה בשיתופי פעולה עיצוביים ויצירתיים שונים. השנה התצוגה תתרכז סביב הרעיון של אי המטבח, והאדריכלים הניו יורקים יצרו לו ארבע פרשנויות קונספטואליות שונות.

כתובת: Corso di Porta romana, 10
לאתר

שבוע העיצוב במילאנו 2018. יחצ,
לוק קולומביאני של מרני/יחצ

מרני לה ורדה

בשנה שעברה הציג בית האופנה המקומי מרני קולקציית רהיטים בהשראת מגרשי משחקים אשר עוצב על ידי חברי קהילות בקולומביה. מרני ממשיכים בשיתוף הפעולה היצירתי הזה גם השנה, והם יציגו בשיתוף עם שורה של אמנים קולומביאניים רהיטים צבעוניים ובהירים, בהם שרפרפים, ספסלים וכסאות, ואף פסלי קקטוס המושכים את העין.

כתובת: Viale Umbria 42

"נוכחות נורבגית"

תערוכה שנתית של הכשרונות החמים ביותר מנורבגיה. 15 מעצבים ואמנים נורבגים יציגו בה השנה בהם זיגבה קנוסטון ומרטין סולם. אלה יחברו לשישה יצרנים נורבגים על מנת לתת למבקרים תמונה מלאה של סצינת העיצוב המודרנית של נורבגיה.

כתובת: Opificio 31, via Tortona 31
לאתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully