וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון להתחממות הגלובלית? וילות יוקרה צפות על פני המים

13.3.2018 / 10:02

הן נראות כמו יאכטות מפוארות, כוללות את כל הפסיליטיז הדרושים לחיות את החיים הטובים והן גם חלק מהמגמה הגואה של עיצוב סביבות מגורים שישוטו על פני המים, כפתרון להתחממות הגלובלית

מערכת וואלה!

בווידאו: היאכטה הרוסית שהושקה ב-2016 עם גינה ופנלים סולאריים)

באסיה הם נחשבים כמקום משכנם של המסכנים וההומלסים, אך בעולם המערבי הם מסמלים חיי יוקרה ומותרות. מבנים צפים כובשים את מקורות המים ומציעים מגוון פתרונות שישאו אותנו רחוק מהיבשה. במדינות כמו הולנד, מגורים על המים הם חלק מהנוף העירוני מזה שנים רבות; מעל לאלפיים בתים צפים שמשמשים למגורים מאכלסים את תעלותיה. אך עבור רובינו, התופעה שצוברת תאוצה ומציעה מגוון פתרונות להשתכנות על פני המים, נשמעת רטובה מידי. אלא שגובה פני הים העולה והמחסור באתרי פיתוח מובילים את גל ההתעניינות במבנים צפים. הצעות שונות לפתרון כוללות תכניות עתידיות לדיור המוני בתעלות לונדון ועד לבניית ערים שלמות בסין.

החברה אמריקאית בשם ארקופ (Arkup) לקחה את רעיון המגורים הצפים צעד אחד קדימה בהשקת וילות-יאכטות שמושקות בימים אלה במיאמי. הן חולשות על 400 מ"ר וכוללת שני חדרי שינה, סלון, מטבח ואפילו חדר כביסה. יש גם טלוויזיה לוויינית ואנטנות Wi-Fi כדי לשמור על קשר של הדיירים עם העולם והמתרחש בחוץ. "הבאנו את הרעיון של יצירת מוצר שיציע לאנשים את האפשרות לאמץ אורח חיים חדש וייחודי לחלוטין על פני המים", אמר מייסד החברה ניקולס דרוניום בהשקת הווילות. "הרעיון הוא לא רק לחיות על פי זה, אלא לחיות על זה, ליהנות מהנוף של המים ופשוט לחיות אותו".

לקריאה נוספת:
ארמון צף על המים: הכירו את היאכטה היפה בעולם
אבן קיסר הוזמנה לעצב את אחת היאכטות היקרות בעולם
רהיטים מעץ מהגוני, שנדליירים עצומים מקריסטל, עמודי שיש, רהיטי עור, ידיות מוזהבות - את הספינה הזאת אתם מוכרחים לראות

וילות על המים. splash
חדר שינה שקוף/splash
וילות על המים. splash
ממש כמו ספינת יוקרה אישית/splash

עיצוב הווילות החדשות איננו נופל מעיצוב של בתי יוקרה. מי שאחראי על הלוק הייחודי של אלו הוא האדריכל ההולנדי קואן אולטואיס (Koen Olthuis), המתמחה בעיצוב של מבנים צפים במטרה להתמודד עם חששות של שיטפונות ורמות הים שעולות. בגין כך, ב-2007 זכה קואן ברשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר על פי טיים מגזין.

הווילות החדשות שתיכנן קואן מצטרפות לטרנד הגואה בעולם, שבמקור אמור להעניק פתרונות יעילים עבור כולם ללא הבדל של מצב סוציואקונומי, אלא שבמקרה האמור המצב קצת שונה (לפחות עכשיו - בעת ההשקה ובשנים הקרובות). אלה, נחשבות נכון להיום למוצר יקר במיוחד שכן משלב בין החיים הטובים לפתרון מגורים עתידי. יתרה מכך, הבעלים מבטיחים שעם כל היוקרה והפאר, השימוש בזכוכית הן יעמדו אפילו בפני הוריקן. מחירן עתיד להיות 3.5 מיליון דולר - כמחיר של בית יוקרה לכל דבר.

וילות על המים. splash
לישון על רקע המים/splash
וילות על המים. splash
חדר רחצה שלא היה מבייש מלון יוקרה/splash
וילות על המים. splash
כל הפסיליטיז הדרושים למגורים/splash
וילות על המים. splash
מטבח אי עם נוף החוצה/splash
וילות על המים. splash
פינת אוכל סמוכה לסלון/splash
וילות על המים. splash
מבט מבחוץ על המראה הכללי של הווילה החדשה/splash
וילות על המים. splash
הווילה יכולה להיות גם יציבה ולתפקד כיאטה/splash
וילות על המים. splash
הווילה "עוגנת בנמל"/splash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully