וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורה ומעוצבת: 100 מ"ר של אושר בנווה צדק

7.3.2018 / 12:34

מעצבת פנים צעירה זיהתה את הפוטנציאל הגלום בבית קרקע ישן בשכונה הציורית של תל אביב והחליטה להעניק לו מתיחת פנים. על אף חוזה השכירות הקצר היא השקיעה את כל ליבה בעיצוב

שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
שולחן בר שבנתה הדיירת, יוצר הפרדה בין הסלון והמטבח/לירון מולדובן

לאן הגענו?
רחוב שטיין בנווה צדק, לבית קרקע עם 4 חדרים, בגודל 100 מ"ר.

כאן גרים
מלאני שקד גוזלן (26), מעצבת פנים בתחילת דרכה. "סיימתי ללמוד לפני כמה חודשים ומאז אני עובדת כעצמאית. זו שנה של למידה שבה אני סוללת דרך, לומדת כמה שאפשר ולוקחת איתי כלים להמשך", היא מספרת. "היום אני מעצבת בעיקר חללים פרטיים ומקווה להמשיך ולהתפתח גם לכיוון של חללים מסחריים. החלום הוא ליצור ולרגש, להצליח להגשים עבור אנשים פנטזיות". בזמנה הפנוי אוהבת הדיירת לצייר, לבנות רהיטים, לתרגל יוגה ולבקר בחוף הים הסמוך לביתה.

שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
סוללת את דרכה בעולם העיצוב, עם שאיפה ליצור ולרגש. מלאני שקד גוזלן/לירון מולדובן

יגעת ומצאת
עד לפני חצי שנה התגוררה מלאני בדירה שכורה בחולון, שם למדה עיצוב במכון הטכנולוגי. בתום הלימודים החלה בחיפושי דירה בתל אביב, מלאכה שהתגלתה כמפרכת במיוחד. "כבר שכחתי כמה קשה למצוא כאן דירה. בשלב מסוים אבא שלי נרתם לעזרתי ודרך שיטוטים באתרים הגענו לבית הזה. הוא היה במצב לא טוב, אבל זיהיתי את הפוטנציאל והחלטתי לשדרג כמה שאפשר ולהכניס שותף. מאז, יש כאן בעיקר אנשים שמסבלטים עד שאמצא שותף או שותפה קבועים".

הום סטיילינג
הדבר הראשון שעשתה הדיירת עם כניסתה, היה בנייה של קיר גבס בקומה הראשונה, על מנת ליצור חדר עבור השותף העתידי. בחלל הנותר עיצבה את הסלון מחדש, תוך שהיא משלבת בו רהיטים ופריטים מעשה ידיה. בין אלה בולט במיוחד קמין דקורטיבי שנבנה מלבנים שנמצאו ברחוב, כשאת העמוד שניצב מאחור צבעה בשחור כדי להעניק לו מראה של ארובה. רהיט נוסף פרי יצירתה, הוא שולחן בר שניצב בין הסלון והמטבח ויוצר בין השניים הפרדה, אותו בנתה מפלטת עץ ורגלי מתכת. שולחן דומה ניצב במבואת הכניסה ומעליו מראה שקיבלה אופי מחודש תחת ידיה של מלאני, בעזרת קליפות עץ שהודבקו סביב המסגרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
קיר גבס ודלת שנבנו במרכז הסלון, יוצרים חדר נוסף עבור השותף העתידי/לירון מולדובן

"השתדלתי להשתמש בכמה שיותר דברים שעשיתי לבד, גם משיקולי תקציב וגם כי אני נהנית מהיצירה. מבחינת סגנון- רציתי לשלב בין מראה אורבני תעשייתי ובין חומרים טבעיים שמשרים חמימות בבית". אחת הדרכים לעשות זאת, הייתה שימוש בעציצים. "אני מבקרת כמעט כל יום במשתלה בנווה צדק. גדלתי באיזור כפרי והיה לי חשוב ליצור לעצמי סביבה דומה". עוד מהתחושה הכפרית אפשר למצוא במטבח, שם השאירה הדיירת את ריהוט פינת האוכל של בעלת הדירה והענקה לו טאץ' אישי בעזרת צבע מחודש. ארונות המטבח נצבעו גם הם וחלקם, הוצאו ממקומם כדי ליצור מראה פתוח ואוורירי יותר.

בקצה הסלון ממוקם חדרו המיועד של השותף, אותו עיצבה מלאני בסימן תעשייתי. קיר שנצבע בגוון בטון ולבנה המשמשת כשידת מיטה, יצרו את הלוק המבוקש. בגזרת האקססוריז, נבחרו שני פריטים שהכינה בעצמה- עבודת מקרמה מחוטי צמר לצד חישוק עליו לופף נייר קנסון עם כיתוב הומוריסטי. בחדר השינה שלה, הממוקם בקומה העליונה, נבחרו גוונים בהירים והוא הולבש בסגנון נשי יותר, עם פריטים כמו כוורת עץ שבנתה, המשמשת לאחסון אקססוריז. את החדר הסמוך הפכה לחדר עבודה, בו נתנה דרור לפנטזיות היצירה שלה וציירה על הקיר המרכזי בשכבות של בטון, גבס וצבעי אקריל. את לוח ההשראה הטיפוסי היא לקחה צעד קדימה וחיפתה עמוד תומך לכל אורכו בלוחות שעם, כשלהשלמת המראה שולבו בחלל כוורות המשמשות לאחסון חומרי עבודה.

שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
ריהוט פינת האוכל שנשאר בדירה, נצבע מחדש/לירון מולדובן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 7,500 שקלים בחודש. ארנונה- 480 שקלים לחודשיים. חשמל- 250 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"אני פריקית של ניקיון וסדר", מעידה על עצמה הדיירת. "אני אוהבת שהדברים במקומם ושמסודר לי בעיניים". כדי לשמור על סביבת מגורים מתוקתקת, היא מסדרת כל יום ושוטפת אחת לשלושה ימים. "יש לי המון צמחים להשקות אז על הדרך אני גם חוסכת במים".

שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
גוונים רכים וריבוי פרטי טקסטיל. חדר השינה של מלאני/לירון מולדובן
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
חדר השותף עוצב במראה תעשייתי, עם קיר צבוע בטון ולבנה המשמשת כשידת מיטה/לירון מולדובן

דו"ח מקרר
מכיוון שרוב היום היא מחוץ לבית ובפגישות, מלאני אוכלת בעיקר בחוץ. כשנחה עליה המוזה, לרוב כשמגיעים אורחים, היא מבשלת ומשתדלת לעשות זאת עם חומרי גלם טריים ואורגניים. הארוחה האהובה עליה היא ארוחת הבוקר והיא מקפידה לא לדלג עליה בשום אופן. את המקרר הביתי ממלאים דרך קבע ירקות, חלב, יין וגבינות.

עתידות
הבית בו היא מתגוררת מיועד למכירה ולכן, חוזה השכירות עליו מלאני חתומה עתיד לפוג בעוד כשנה. "ידעתי את זה כשנכנסתי והחלטתי להשקיע בכל זאת. אני חיה עכשיו ורוצה ליהנות ממה שיש, לא יודעת מה יהיה בעוד שנה". כחלק מהתפיסה, ברור לה שגם את דירתה הבאה היא מתכוונת לעצב בהרבה אהבה, כשהתקווה היא למצוא משהו דומה ולהישאר בשכונה האהובה עליה.

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
ירקות, יין והרבה חלב אורגני, ממלאים את מדפי המקרר/לירון מולדובן
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
קיר חדר העבודה נצבע בשכבות של בטון, גבס וצבעי אקריל/לירון מולדובן
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
אקססוריז צבעוניים במטבח/לירון מולדובן
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
כוורת לאחסון חומרי העבודה משמשת היטב את הדיירת היצירתית/לירון מולדובן
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
כוורת שיצרה הדיירת מקוביות עץ/לירון מולדובן
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
שפע של צמחייה טבעית בחלל, מזכיר לדיירת את הסביבה הכפרית שגדלה בה/לירון מולדובן
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
קמין דקורטיבי נבנה מלבנים שנמצאו ברחוב/לירון מולדובן
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
ארונות מטבח שהוסרו, מאפשרים תצוגה פתוחה לכלי מטבח ואקססוריז/לירון מולדובן
שכורה ומעוצבת בנווה צדק. לירון מולדובן
100 מ"ר על פני 2 קומות, עברו מתיחת פנים באדיבות השוכרת/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully