וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הדירות השכורות שהתעלפנו עליהן השנה

29.12.2017 / 7:48

מפנטהאוז מפונפן ועד דירת סטודיו, מסגנון מקסימליסטי ועד מינימליסטי, מחיפה ועד באר שבע - מצעד הדירות השוות שביקרנו בהן במהלך 2017

דירה מעוצבת ושכורה ברמת גן. מגד גוזני
למרות הערב הרב של החפצים והצבעים הכל נראה בדירה הזאת מאוד הרמוני/מגד גוזני

מקום: רמת גן
שטח: 105 מ"ר, ארבעה חדרים
שוכרים: משפחת גדעון- אורון
מחיר: 6,500 שקלים לחודש

שם המשחק בדירתה (תמונה עליונה) של משפחת גדעון-אורון, הוא ללא ספק צבע. "מאז ומעולם נמשכתי לצבע ולשילובים השונים שאפשר לעשות אתו", מספרת הדיירת שנהגה לצייר בילדותה ומאז ועד היום נהנית מיצירה. "גם בעולם העיצוב אני אוהבת לשלב, כשהקו המנחה הוא שתהיה אפשרות למשחק ודינמיות". אין טעם לחפש בדירה הזאת סטים, פריטים שתאימים או סגנון אחיד. כאן הכל מתפקד בהרמוניה מושלמת, צבעונית ומשמחת.

דירה שכורה ומעוצבת בראשון לציון. דרור עינב
צבעים חמים וצורות גיאומטריות מקשטים את הרהיטים והקירות/דרור עינב

מקום: ראשון לציון
שטח: 90 מ"ר, ארבעה חדרים
שוכרים: נחימובסקי- אנינבורג
מחיר: 4,700 שקלים לחודש

כניסה אל הדירה הזאת מיד מבהיר כי גם כאן מדובר בדיירים שאינם מפחדים מצבע. החל מהפריטים הקטנים ביותר ועד קירות הבית - מכל פינה אפשר לראות גוונים חמים ומשחקים של טקסטורות, דוגמאות וצורות גיאומטריות. בני הזוג שמאמינים בשיטת "עשה זאת בעצמך", מצאו שלל פתרונות עיצוב פשוטים וזולים כדי להעניק לדירה המיושנת מראה עדכני ויצירתי. את הקיר המרכזי בסלון למשל, הם צבעו בכחול תוך שימוש בטכניקת אומברה בה הגוונים נטמעים בהדרגה מהכהה לבהיר ובכדי להוסיף עניין השתמשו בנייר דבק ליצירת צורות משולשים לאורך הקיר. בהמשך נצבע חלקו של קיר נוסף בירוק, שתוחם ומספק רקע בהיר ליחידת המדפים שניצבת לצדו. את המראה השמח משלימים פריטים עם קריצה הומוריסטית, כמו שטיח דמוי דשא וכורסה שרופדה מחדש בבד המתמזג אתו. אלו, כמו משקפים את עיצובה של שאר הדירה והחדרים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פנטהאוז שכור ומעוצב בהרצליה. דרור עינב
הדירה עוצבה מתוך כוונה לשמש את המשפחה לשכירות ארוכה/דרור עינב

מקום: הרצליה
שטח: 100 מ"ר, ארבעה חדרים
שוכרים: משפחת סרוק
מחיר: 6,900 שקלים לחודש

מדובר בפנטהאוז מעוצב בפרויקט מיוחד של חוזה ארוך טווח. כשנכנסו אל ביתם החדש לפני עשרה חודשים, התחילו הדיירים את מלאכת העיצוב מאפס כיוון שנפטרו ממרבית הרהיטים שליוו אותם בדירתם הקודמת. "לפני זה לא ממש היה לי סגנון מגובש", אומרת הדיירת "אבל ביקורים תכופים בפינטרסט חשפו אותי לסגנון הסקנדינבי והתאהבתי. חוץ מהאסתטיקה אני חושבת שהוא מאוד פרקטי ויכול להתאים לתקופה ארוכה". כחלק מהתפיסה, בבית החדש נבחרו רהיטים סולידיים, כשאת ההשקעה החליטה הדיירת להקדיש לאקססוריז. "אני קונה הכל אונליין מחו"ל וחשוב לי שמלבד ההתכתבות עם הסגנון הנורדי, יהיה איזשהו חיבור אישי לכל פריט". כך למשל, כל פרינט שתלוי על הקיר נבחר בקפידה וטומן בחובו משמעות כלשהי עבור בני המשפחה.

דירה שכורה ומעוצבת בחיפה. לירון מולדובן
120 מ"ר שעברו מתיחת פנים באדיבות השוכרת בחיפה/לירון מולדובן

מקום: חיפה
שטח: 120 מ"ר, ארבעה חדרים
שוכרת: חן שמעוני
מחיר: 2,400 שקלים לחודש

תהליך שיפוץ הדירה ארך כחצי שנה וכלל החלפה של חלונות, דלתות, אסלות וברזים. בנוסף, צבעה הדיירת את כל קירות הבית, שדרגה את המטבח ובנתה נישות גבס. "זו היתה בעיקר עבודת כפיים, עשינו את הרוב הגדול לבד, עם קצת עזרה מחברים". בכל הנוגע לסטיילינג, הסגנון הדומיננטי שנבחר הוא תעשייתי, כפי שהוא משתקף היטב בסלון, במוטיבים כמו קיר שנצבע עם אפקט בטון וצמד שולחנות קפה המשלבים מתכת, עץ וגרניט, שחן תכננה ועיצבה בעצמה. למראה הכללי תורם המרחב הענק שיוצר תחושה של לופט ניו יורקי, לצד פריטים כמו גוף תאורה דומיננטי ממתכת ויחידות מדפים במראה תעשייתי.

35 מ"ר שכל פינה בהן נוצלה באופן מקסימלי. מגד גוזני
כל פינה בדירה הקטנטנה הזאת נוצלה באופן מקסימלי/מגד גוזני

מקום: תל אביב
שטח: 35 מ"ר
שוכר: אלמוג זמיר
מחיר: 3,100 שקלים לחודש

אהבתו של הדייר לעיסוק בהום סטיילינג, מביאה אותו לשנות את עיצוב הדירה לעתים קרובות. "עד לפני שנתיים הבית היה בסגנון פופ ארט ורטרו, עם המון צבע", הוא מספר. בימים אלה מעוצבת הדירה ברוח הבוהו השיק, שמשקף לדבריו את אישיותו בצורה מדויקת יותר. "יש משהו בסגנון הזה שלא מציית לחוקים ולכללים, אלא יותר חופשי ונינוח. הערבוב בין אלמנטים שונים יוצר אקלקטיות שאני אוהב". שילוב הפריטים שהדייר מדבר עליו ניכר בכל פינה בדירתו, המלאה בערב רב של טקסטורות, בדים, צמחייה וחומרים טבעיים. קש למשל, הוא אחד החומרים האהובים עליו ומקבל ביטוי באוסף תחתיות בעבודת יד שתלה על הקיר, כמו גם בעציצים הפזורים בדירה, שחלקם תלויים מהתקרה בעזרת מחזיקי מקרמה שהכין בעצמו מחוטי רקמה וחרוזים.

סביבת מגורים מוארת, צבעונית ואקלקטית משקפת את טעמה של הדיירת. מגד גוזני, מגד גוזני
סביבת מגורים מוארת, צבעונית ואקלקטית משקפת את טעמה של הדיירת/מגד גוזני, מגד גוזני

מקום: תל אביב
שטח: 50 מ"ר
שוכרת: שרון כנהא
מחיר: 5,200 שקלים לחודש

תשומת הלב לפרטים הקטנים שאפשר למצוא בצילומיה של הדיירת שעוסקת בצילום, ניכרת בכל פינה בדירה שבה היא חיה. כניסה אל הדירה המוארת מפגישה עם חלל צבעוני, אקלקטי ועמוס פריטים מעניינים. "אין לי אג'נדה עיצובית ואני לא יושבת ומעלעלת במגזינים", מספרת הדיירת, "פשוט כל דבר יפה שמוצא חן בעיניי אני קונה ואחר כך מתאימה אותו לספייס ולשאר החפצים שסביבו". במבואת הכניסה למשל, היא יצרה פינת נישה בנושא ים הכוללת דגמים מהעולם התת קרקעי כמו סירות, מגדלור ומשוט. "יש משהו בפינה הזאת שפותח לי את הלב ומתקשר לי עם נדודים ונסיעות". מסעות בעולם הם אחד מתחביביה של הדיירת שאוהבת לחזור מהם עם מזכרות ופריטים לקישוט הבית. כלי הגשה ייחודיים למשל, בשלל דוגמאות וצבעים, ניבטים מכל פינה וביניהם אוסף של מלחיות ופלפליות. "זה סוג של זוגיות בקטן", צוחקת הדיירת, "אני אוהבת את זה שיש סיפור מאחורי כל סט".

מרבית הרהיטים נעשו בשיטת עשה זאת בעצמך. מבט לסלון ולפינת האוכל. מגד גוזני
מרבית הרהיטים נעשו בשיטת "עשה זאת בעצמך"/מגד גוזני

מקום: רחובות
שטח: 110 מ"ר, ארבעה חדרים
שוכרים: משפחת יניב
מחיר: 4,000 שקלים לחודש

"למעט פריטים בודדים, רוב הדירה נעשה בשיטת עשה זאת בעצמך", מספרת הדיירת. "השתדלנו להוציא את הטופ בתקציב מינימלי". את הסגנון הנורדי ופלטת הצבעים המונוכרומטיים שמאפיינים את הדירה, היא השתדלה "לחמם" ככל הניתן באמצעות שילוב של טקסטורות, שכבות ובעיקר חומרים טבעיים. "אנחנו אנשים של טבע", מעידים על עצמם הדיירים, "כך שהיה לנו חשוב להכניס את הטבע אל תוך הבית באמצעות אלמנטים כמו עץ, צמחיה ואבנים". כחלק מהאג'נדה, רוב הרהיטים והפריטים בבית הם רהיטי עץ מעשה ידיו של הדייר, שביניהם בולטת נדנדה התלויה במרכז הסלון. מזנון טלוויזיה על גלגלים, גזע עץ זית שהוסב למעמד לעציץ וכוורת המשמשת להצגת אוסף אבנים וקריסטלים, ממשיכים את הקו החם ומנציחים את כישוריו של הנגר המשפחתי.

רצפה מצוירת, רהיטי עץ ונוף פסטורלי, יוצרים סלון בלוק כפרי. לירון מולדובן
רצפה מצוירת, רהיטי עץ ונוף פסטורלי, יוצרים סלון במראה כפרי/לירון מולדובן

מקום: באר שבע
שטח: 80 מ"ר, שלושה חדרים
שוכרים: משפחת בנימין
מחיר: 3,000 שקלים לחודש

את הלבשת הבית החליטו הדיירים להמשיך בקו הכפרי שמתווה הגינה שמקיפה אותו. דרך חלונות בלגיים גדולים נשקף נוף ירוק ופסטורלי ולכן, היה להם חשוב לשמר את האווירה הרגועה והנעימה גם בחלל הפנימי. "אני אוהבת שמגיעים לבית ומרגישים בו נוח", מסבירה הדיירת, "שאתה נכנס ומרגיש את האנרגיות הטובות". כחלק מהאג'נדה, מרבית הרהיטים בבית נבחרו בהתאם לרמת הנוחות שלהם. הספה בסלון למשל, נרכשה בעיקר בשל היותה רחבת ידיים ובשל היכולת שלה להכיל את כל בני המשפחה במקביל. שאר הרהיטים, רובם עשויים עץ והרצפה המצוירת, משתלבים כאן בצורה הרמונית ומשלימים את הלוק הכפרי.

תקרות גבוהות וקירות אבן פנימיים, משמרים את האווירה הנוסטלגית. מגד גוזני
תקרות גבוהות וקירות אבן פנימיים, משמרים את האווירה הנוסטלגית/מגד גוזני

מקום: יפו
שטח: 110מ"ר, סטודיו + גלריה
שוכרים: אורטל תורג'מן ואורי נגר
מחיר: 5,500 שקלים

דירת סטודיו יפואית עם מאפיינים של בנייה עתיקה, קשתות וקירות כורכר. חדר הרחצה למשל, הממוקם בחלל המרכזי, הושמש מחדש והחלל שמתחת למדרגות הפך לארון זוגי ופונקציונלי שבנוי מחומרים ממוחזרים. את מדפי המתכת הפרושים על קירות המטבח צבעו הדיירים מחדש ואת הווילון שכיסה אותם החליפו בתצוגה ססגונית של תבלינים ומאכלים המאוחסנים בשלל צנצנות ובקבוקים ישנים. "אנחנו מאוד מאמינים במחזור", כלשונם של הדיירים. "אין דבר שהוא חד פעמי, לכל חפץ אפשר ליצור חיים חדשים". את מעמד התבלינים למשל, הם בנו ממשטח עץ ישן והמנורה המשתלשלת מעל פינת האוכל הורכבה מפנס ישן המונח בתוך רשת שהדיירת שזרה מחוטי כותנה. בדירה הזאת בהחלט אפשר למצוא רעיונות מקוריים לאמץ.

סלון עם שיק נוסטלגי, משתלב היטב במראה הכללי של הדירה. מגד גוזני
סלון עם שיק נוסטלגי, משתלב היטב במראה הכללי של הדירה/מגד גוזני

מקום: תל אביב
שטח: 60 מ"ר, שני חדרים
שוכרים: ליאוניד נטפוב
מחיר: 4,300 שקלים

כחלק מהעדפתו לסגנון רטרו, עיצב הדייר את דירתו החדשה בסימן נוסטלגי. "אני די אולד סקול באופן כללי", הוא אומר, "והסגנון התחבר לאופי הדירה הישנה". כך למשל בסלון, ספה בעיצוב קפיטונז', כורסת עור ושולחן קפה בגוון אגוז, יוצרים לוק שלא היה מבייש את סט הצילומים של "מד-מן". על אף הרצפה המצוירת, הוא בחר להכניס לכאן שטיח, שמחמם את האווירה וקושר בין צבעי הרהיטים, כשאת שאר הדירה השאיר בקווים נקיים וניטרליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully