וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית עמידר לדופלקס מפואר ברמת אביב

דירת עמידר של סבתא משנות ה-60 עברה לבעלי הבית הנוכחיים שהצליחו להפוך אותה לבית דו קומתי מרהיב בשטח של 135 מ"ר

בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
סלון שטוף שמש/בנין ודיור, יחצ

דיירים: זוג הורים שילדיהם הבוגרים עזבו את הבית
שטח: 135 מ"ר
מקום: רמת אביב
עיצוב פנים : שירה מוסקל והדס רוט הלל אדריכלות ועיצוב פנים

הבית, חצי מדו משפחתי, נבנה כבית עמידר בן 60 מ"ר בשנות השישים על ידי הוריה של בעלת הבית. בשנות השמונים עברו אליו בני הזוג עם ילדיהם הצעירים. הם הרסו את המבנה המקורי ובנו במקומו בית בן שתי קומות בן 135 מ"ר - 100 מ"ר בקומת הקרקע ו-35 מ"ר בקומה השנייה. מלבד חלל מרכזי מצומצם ולא מאורגן סבל הבית גם מקשר מסורבל לגינה והיה מסוגר מפניה, רק בזמן היציאה לחצר האחורית היא נתגלתה וניתן היה להתרשם וליהנות ממנה.

בני הזוג החליטו לשפץ את הבית מאחר והחלל המרכזי המצומצם לא אפשר התכנסות ואירוח של המשפחה שהתרחבה: הילדים הבוגרים, בני זוגם והנכדים הצעירים, בצורה נעימה ומרווחת. המסקנה שאליה הגיעו הייתה שאין להם צורך בכל ארבעת חדרי השינה והם מעדיפים לוותר על אחד החדרים לטובת המרחב המשותף. היות והבית כולו עומד לרשותם, הם החליטו להעביר את חדר השינה לקומת הקרקע וכך ליהנות מהנוחות בהתנהלות בעיקר במפלס אחד.

בני הזוג ביקשו ליצור בית חם עם דגש על חומרים טבעיים וצבעוניות רגועה, תוך כדי חידוש של כל התשתיות וכמובן גמרים. בהיבט התקציבי הדגש היה על קומת הקרקע, ואילו בקומה הראשונה נעשו שינויים מינוריים יותר שכללו גם תשתיות חשמל ואינסטלציה. בני הזוג עזבו את הבית לארבעה חודשים וזכו לחזור לבית חדש, יפהפה ומותאם עבורם ולסביבה האהובה והמוכרת.

קומת הכניסה כולה עברה שינוי מהפכני במבנה שלה: שני חדרי השינה נהרסו והחלל שתפסו נוצל בחלקו למרחב המשותף ובחלקו ליחידת ההורים החדשה. גם חדרי הרחצה והכביסה שינו את מיקומם ועוצבו מחדש. הטיפול התכנוני והעיצובי החל כבר בכניסה לבית שעברה דרך חצר מיושנת ומרוצפת כולה. הריצוף הוחלף בדק איפאה ונוצרה פינת ישיבה נעימה בחצר הקדמית. דלת הכניסה הוחלפה ובהמשכה נוצרה מעין מבואת כניסה קטנה שמקבלת את פני הבאים.

במרכז החלל נותר כנתון עמוד קונסטרוקטיבי שהפך לאלמנט שמוסיף אופי ויופי לחלל הבית. נוצרה חלוקה מחדש של המרחב המכיל את המטבח, פינת האוכל והסלון. החלוקה מקשרת בין הפונקציות השונות כאשר לכל אחת יש את המרחב המוגדר שלה. הקשר בין הבית לגינה חוזק על ידי פתיחה של חלונות גדולים ופתח יציאה גדול לחצר האחורית.

הבית כולו עטוף בעדינות בחומרים טבעיים ובגוונים נעימים של אפור עדין, מוקה ,כחול אפרפר ולבן. החלונות העשויים פרופיל בלגי דק ממסגרים תמונות יפות של החצר שמקיפה את הבית. הבחירה בטונים אפורים ברצפת האבן יצרה מראה קליל ולא מיושן, ובריהוט שולבו מגוון חומרים שונים שיוצרים עושר וגיוון מעניין כמו קש צבוע בכיסאות האוכל, שולחן עץ שעבר עיבוד מיוחד ושימוש בברזל – כל אלו אלמנטים שמוסיפים לייחודיות של הבית. שילוב הבדים שנבחרו לווילונות ולריפוד משלימים את התמונה ההרמונית ויצירות האמנות על הקירות נבחרו בקפידה על ידי בעל הבית, חובב אמנות.

המדרגות נפתחו לחלל והחלון הפונה לחזית הבית הוגדל, כשלצדו ממוקמים שרותי האורחים וממול פינת כיור מיוחדת ונוחה.

יחידת ההורים מרווחת ונעימה במיוחד. על הקיר הגובל בסלון מוקם ארון בגדים גדול. לכיוון הגינה נפתח פתח נרחב הממסגר תמונת-גלויה נפלאה של צמחיה מגוונת ועשירה. במבואת יחידת ההורים ממוקמת כניסה לחדר שירות גדול המכיל את מכונות הכביסה וארונות אחסון. חדר הרחצה המרווח כולל מקלחון עם ספסל בתוכו.

בקומה הראשונה עצמה נעשו מעט שינויים מבניים: מבואת החדרים נהנית מהפתיחות שנוצרה בחלל המדרגות. חדר ההורים המקורי נשאר במבנהו ומשמש כיחידת אירוח, ואילו חדר שינה נוסף הוסב לחדר עבודה ומכיל בין היתר אוספים נפלאים של פריטים ואותנטיים שליקטו בעלי הבית בנסיעות במהלך השנים.

לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור
שיק אפריקאי: דופלקס בהוד השרון
חלום ישראלי: פנטהאוז שיגרום לכם לבכות מקנאה

רוצים להציץ לעוד בתים ודירות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
סלון מרווח עם שלושה סוגי רהיטים שונים/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
חלונות גדולים תורמים לאזורים הציבוריים בבית להיות מוארים במיוחד/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
סגנון נקי ואלגנט/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
מבט מפינת האוכל לעבר המטבח/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
מטבח בצורת האות L המאפשר נוחות מרבית/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
מטבח עם שפע של מקומות אחסון/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
פינת האוכל/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
נישה בקיר הלבנים/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
חדר הורים בעיצוב שלו ונעים/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
יחידת חדר הרחצה בחדר ההורים/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
חדר רחצה עם ריצוף אבן כהה/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
חצר אחורית/בנין ודיור, יחצ
בית ורמת אביב. יחצ, בנין ודיור
כניסת הבית/בנין ודיור, יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully