וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורה ומעוצבת: הדיירים שהפכו את דירתם הסטנדרטית לסביבה מלאה בקסם

20.10.2017 / 8:48

צבעים לא שגרתיים בסלון, קיר שלם המשמש כלוח מודעות וחדרי ילדים חלומיים. כך נראים 130 מ"ר בקריית אונו שעל עיצובם אחראית כל המשפחה

דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
בסלון חגיגה של צבע וטקסטורות/מגד גוזני

לאן הגענו?
רחוב שאול המלך בקריית אונו, לדירת 5 חדרים בגודל 130 מ"ר.

כאן גרים
משפחת אורלב: לירון (38), ניר (40), אריאל (12), אמילי (11), אלה (7). מלבד שלושת ילדיהם, אחראים צמד ההורים על חינוכם של לא מעט ילדים הפוקדים מדי יום את "הגנון של לירון"- צמד גני ילדים בבעלותם. ניר, מהנדס תכנה במקצועו, הצטרף לפני שנתיים אל לירון ומאז, הם מנהלים את הגנים ביחד. מה שהתחיל לפני 12 שנים בסלון הדירה התל אביבית שלהם, צמח בעשור האחרון לשני סניפים בנווה צדק ופלורנטין. "כשאריאל נולד חיפשנו לו מסגרת איכותית ושם נולדה היוזמה", הם נזכרים. "יש משהו בגנים שלנו שהוא מאוד פשוט ושואב מהחינוך המושבי, עליו גדלה והתחנכה הדיירת. "אנחנו משתדלים לשלב פעילויות שקשורות בטבע לעתים קרובות". בעסק המשפחתי נותנים יד גם שאר בני הבית ובעיקר אריאל שמגיע לעזור בחופשים. בסופי שבוע וחגים, מתפנים ההורים מהלו"ז הצפוף ויחד, אוהבים האורלבים לטייל ברחבי הארץ בקרוואן.

דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
אחרי שנים רבות בתל אביב, יצאו לדרך חדשה בקרית אונו. האורלבים/מגד גוזני

יגעת ומצאת
אחרי כמעט 20 שנים בתל אביב, עברו בני המשפחה לדירתם החדשה בקרית אונו לפני חודשיים. "חיפשנו מקום עם חינוך טוב לילדים, שנוכל לרכוש בו בית בעתיד. הרעיון הוא לגור שנה בשכירות כדי לבדוק אם אנחנו באמת רוצים להשתקע כאן". חיפוש באתרים השונים הוביל אותם אל הדירה הנוכחית ותהליך חתימת החוזה היה קצר וענייני.

הום סטיילינג
מעבר מדירת 70 מ"ר תל אביבית, אילץ את הדיירים לרכוש לא מעט רהיטים ופריטים חדשים שימלאו את 130 המ"ר העומדים לרשותם. "היה לי חשוב שהבית יהיה מאוד צבעוני אבל יחד ען זאת, לשמור על איזשהו איזון עדין בין כל האלמנטים", מסבירה לירון. בסלון למשל, נבחרו ספה בצבע תכלת וצמד כורסאות וינטג' שרופדו מחדש בבד בגוון חרדל שיחמיא לספה ושולחן הקפה. גם מבחינת דוגמאות וטקסטורות, לא חששה הדיירת לשלב בין פאטרנים ובדים שונים, שיחד יוצרים מראה הרמוני ועליז. מוטיב נוסף שתורם לאווירה העדכנית והחמימה בחלל הוא קיר פינת העבודה שחופה בלוחות OSB. "במקור זה היה קיר עם שכבת שליכט בצבע זהב. ניסינו לצבוע ובסוף החלטנו ללכת על לוחות OSB, כמו שיש לנו בגנים".

עוד באותו נושא

שכור, מעוצב ויגרום לכם לחשוב על מגורים במושב

לכתבה המלאה
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
בסלון- קיר OSB תורם למראה העדכני והצעיר/מגד גוזני

בבחירות העיצוביות בבית שותפים גם הילדים ובעיקר אריאל, שחדרו תוכנן בהתאם לרצונותיו. מכיוון שהחדר ממוקם בממ"ד נבחרו רהיטים שלא יתפסו הרבה מקום וביניהם, יחידת מדפים המאחסנת את חפציו ואוספיו באופן שבחר לסדר אותם. גם חדרה של אמילי משקף את תחביביה כשהמרכזי בהם הוא קומיקס. מלבד רישומים שבחרה לתלות על הקירות בולטת כאן פינת זולה, בה אוהבים הילדים להתרווח כשהם צופים בטלוויזיה. במקרה של אלה בת ה-7, את מרבית ההחלטות הקשורות לעיצוב חדרה, עשתה האם. "היה לי חשוב לנצל את המרחב עד כמה שניתן אז יש כאן יחידה שמשלבת בין מיטה לפינת עבודה", לירון מסבירה. "בנוסף יש כאן יחידת אחסון שבעזרת כרית שהנחנו עליה, משמשת גם כספסל ישיבה".

דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
יעיל, פרקטי ואחד החדרים הפעילים בבית - המטבח/מגד גוזני

מכיוון שעברו אל הדירה רק לפני חודשיים, חדרם של צמד ההורים טרם עוצב במלואו. בינתיים, הוא מכיל בעיקר פריטים בדוגמאות פרחים שמשווים לו מראה רומנטי ומכניסים צבע מבלי להעמיס על העין. בין אלה, גונב את ההצגה דגם של רובוט הניצב לצד המיטה. "זה רובוט שעובד לפי פקודות מהפלאפון. הוא רוקד, מספר בדיחות וכדומה, אבל בימים אלה הוא פחות פעיל ובעיקר משמש כפריט דקורטיבי". משחקים נוספים אפשר למצוא בחצר הסגורה. דשא סינטטי, שלל עציצים, טרמפולינה ושער כדורגל לילדים, הופכים אותה לפינה ירוקה ונעימה בלב העיר.

דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
כיסאות בצבע תכלת מוסיפים עניין לפינת האוכל/מגד גוזני

מוציאים חוזה
שכ"ד- 7,000 שקלים לחודש. ארנונה- 600 שקלים לחודשיים. חשמל 1,100 שקלים לחודשיים.

פאנלים
כל בני משפחת אורלב שותפים פעילים בניקיון ותחזוקת הבית. בנוסף למנקה שמגיעה פעמיים בשבוע, לירון מקפידה לסדר ולנקות בין לבין, ניר אמון על הדחת כלים וקניות שבועיות, הילדים מפזרים כביסה נקייה בארונות ואפילו סבתא רונה (אמו של ניר) עוזרת בתחזוקה השוטפת ובגיהוץ, לפי הצורך.

דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
אקססוריז פרחוניים משווים לחדר ההורים מראה רומנטי ורך/מגד גוזני

דו"ח מקרר
אחרי שנים רבות בתל אביב שכללו אכילה תכופה במסעדות והזמנת טייק אוואי, בדירתם החדשה מרבים הדיירים לבשל. התפריט הצמחוני שמרכיב את ארוחותיהם כולל מנות מעניינות כמו ניוקי פסטו טבעוני וגרסה טבעונית של מרק עוף עם אטריות. במקרר הביתי הם מחזיקים תמיד ירקות, פירות וגבינה צהובה ל"לאלה הקטנה שחיה על טוסטים", כלשונם.

עתידות
לקראת סוף החוזה הנוכחי מתכננים ניר ולירון לחפש נכס לקנייה באזור. בשלב זה הם בוחנים את העיר והאווירה בה ובינתיים נהנים מהדירה המרווחת והנעימה שיצרו לעצמם.

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com


רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ומעוצבות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
פירות, ירקות ודגנים מרכיבים את תפריטם הצמחוני של הדיירים/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
ספה כחולה ודומיננטית בסלון/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
חפצים ואוספים שבחר אריאל, לצד פינת הלמידה בחדרו/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
רישומי קומיקס ופינת זולה. חדרה של אמילי/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
יחידה משולבת מאפשרת ניצול חלל נכון בחדר של אלה/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
פינת עבודה זוגית משרתת את לירון וניר על בסיס יומיומי/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
שידת איקאה שנצבעה ושודרגה, ניצבת בכניסה לדירה/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
יחידת אחסון שודרגה לספסל ישיבה באמצעות כרית מוזהבת/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
פריטים צבעוניים מקשטים את קירות חדרה של אלה/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
רובוט צעצוע הפך לפריט דקורטיבי בחדר השינה של ההורים/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
בעזרת דשא סינטטי ועציצים, יצרו פינה ירוקה בלב העיר/מגד גוזני
דירה שכורה בקריית אונו. מגד גוזני
פינת אכילה נוספת הנמצאת במרפסת/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully