וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפך בית מרוקאי לסביבת מגורים ישראלית

בית המשפחה זכה לתכנון מחודש שמנצל היטב את החללים המבוזבזים ומאיר את החושך שאפיין אותו. צבעי החמרה והמוטיבים המרוקאיים טושטשו ואת מקומם תפס עיצוב עכשווי ומעודכן

בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
רק החלונות נותרו עדים למה שהיה כאן לפני/בנין ודיור, ברק בכור

מספר דיירים: זוג + שלושה ילדים
מיקום: בית אריה
שטח: כ-150 מ"ר בנוי על שטח של 450 מ"ר
עיצוב פנים והום סטיילינג: איילת לוי עדני

משפחה עם שלושה ילדים רכשה בית פרטי ביישוב בית אריה שבשומרון, שתכנונו הפנימי לא התאים לה. כשפנו למעצבת איילת לוי עדני זמן קצר לאחר הרכישה, הכינו רשימה ארוכה של חסרונות וביקשו למצוא להם פתרונות בעיצוב החדש.

סגנון הבית הקיים היה עיצוב מרוקאי עם דלתות ברזל כחולות ומגושמות, נישות בנויות בתוך הקיר וצבעי חמרה. התכנון הפנימי כלל חללים רבים לא מנוצלים. על אף שהסלון היה לכאורה בגודל סביר של כ-20 מ"ר, בפועל נעשה שימוש רק בחצי השטח שלו משום שמיקום הטלוויזיה הכתיב העמדת ריהוט לא נכונה – היא מוקמה בקיר המשותף עם הכניסה, שהיה אז הקיר היחיד ללא חלונות, ורק שם ניתן היה להציבה. כך גם לגבי חלל המטבח, שהיה אומנם גדול, אך העמדת הארונות בצורת ר' יצרה שטח פנימי גדול ולא מנוצל.

גם את התאורה המועטה ואת חוסר כניסת האור הטבעי לא אהבו הדיירים, וזאת בשל דלתות כבדות ומיקום לקוי של החלונות, דבר שיצר חשיכה גם בשעות היום. הגינה הגדולה שבחוץ לא נוצלה, ולא היה קשר בין פנים הבית לחיצוניותו. בנוסף, יחידת ההורים בנויה על שני מפלסים בהפרש של 70 ס"מ, נתון שלא ניתן היה לשנותו, ויצר חלוקה ברורה בין שני חלקי החדר.

לאחר ריכוז כל הבעיות הדגישו הדיירים,כי ברצונם בית מיוחד, בעל אלמנטים ייחודיים, איכותי אך לא מנקר עיניים. המעצבת גיבשה קונספט שיתאים להם, במסגרתו תטושטש ההפרדה הגסה בין החוץ לפנים. רעיון זה ענה ברובו על הצורך של המשפחה בקשר בין פנים הבית לחוץ, באור טבעי בתוך הבית ובבילוי זמן רב בגינה שעונה על כל הפונקציות וגם על אהבתם הגדולה לארח.

בעבודה שגובשה הוסרו דלתות הברזל ובמקומן תוכננו דלתות זכוכית, הוגדל החלון המשקיף לגינה, ונעשה שימוש בחומרים מן החוץ בפנים הבית, ומנגד - באלמנטים ביתיים בחוץ הבית, מה שיצר המשכיות בין הגינה לבית. בתוך הבית נבנתה מעטפת גבס סביב הקמין, והחיפוי נעשה באבן סלע טבעית של החוץ, כמו גם בחומרים טבעיים בתוך הבית.

הסגנון שגובש לבית הוא אלגנטי, עשיר ונקי עם ירידה לפרטים הקטנים ביותר. הצבעים שנבחרו הם לבנים, ירוקים, אפרסקים וצבעים טבעיים עם נגיעות של זהב.

תוכננה ספרייה דו כיוונית אלגנטית ולבנה בגובה כפול, שמשתרעת על כל החלל הכפול של הסלון והימצאותה יוצרת הפרדה בין החלל הציבורי לפרטי. חלק מהמדפים תוכננו עם גב וחלקם בלי גב, כדי לקבל מעין משחק של "רואה לא רואה" בין חדר המשפחה לבין הסלון. מאחר שהספרייה ממוקמת באזור שלא היה בו שימוש ומאחסנת בתוכה את הספרים הרבים של דיירי הבית, הוחלט להפוך אותה למקור בלתי נדלה של פרקטיות וניצול מרבי. כך אוחסנו בה ממירי הטלוויזיה של חדר הטלוויזיה והסלון, והטלוויזיה עצמה מוקמה מצידה השני, הפונה לחדר המשפחה. בנוסף, מצניעה הספרייה את הכניסה לשירותי האורחים ומבטלת את מעקה המדרגות.

בשל מיקומה של הספרייה מול הכניסה לבית, היא הדבר הראשון שמבחינים בו, ומהווה תוספת של תרבות ואלגנטיות המתאימה לאופיים של הדיירים. היא עוצבה בהתאמה לצורת המדרגות, וכך מהווה מעין מעטפת מחבקת לגרם המדרגות. כדי להדגיש זאת הוארכו שתי המדרגות הראשונות, כך שהן מסתיימות בקו הספרייה. העץ שנבחר לה הוא אותו עץ באותו גוון של המטבח כדי לקבל אחידות.

מאחר שהבית אינו בעל קווים ישרים ונדמה כי קיימות צורות של V בחלק מהחללים, החליטה המעצבת להבליט צורה זו באלמנטים שונים. כך מדגיש תכנון הספרייה את צורת הבית ואלמנט של V חודר לתוך המדפים משני צידיה.

בבית תוכננו מקומות אחסון רבים, ולמטבח התווספו קיר מסך גדול ואי רחב עם מקומות ישיבה. כמו כן, תוכננו חדר ארונות מפנק ביחידת הורים וארונות שירות ברחבי הבית. יחידת ההורים תוכננה מחדש עם קשר בין שני המפלסים, וחדרי הרחצה הותאמו באופן אישי לדיירים. אצל ההורים תוכנן ארון מיוחד בצורת איקס, בו ניתן לשים את מברשות הפן ומכשירי החשמל לשיער.

לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור
הדיירים עם הבחירות האמיצות מהוד השרון
מלא אור ושיק: פנטהאוז בהרצליה

בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
סלון בעיצוב אלגנטי/בנין ודיור, ברק בכור
בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
צבעים שלווים ומרגיעים בסלון/בנין ודיור, ברק בכור
בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
פינת אוכל עם שולחן עגול/בנין ודיור, ברק בכור
בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
מטבח אי/בנין ודיור, ברק בכור
בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
מדרגות עץ לקומה העליונה/בנין ודיור, ברק בכור
בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
סוויטת ההורים הכוללת חדר רחצה מפנק/בנין ודיור, ברק בכור
בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
שני הצדדים סימטריים בחדר השינה של ההורים/בנין ודיור, ברק בכור
בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
חדר רחצה שעושה חשק לשיר במקלחת/בנין ודיור, ברק בכור
בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
חדר לילדה בת 13 עם טפטים פרחוניים/בנין ודיור, ברק בכור
בית משפחתי בבית אריה. ברק בכור, בנין ודיור
ויש גם חצר דק שנעים לשבת בה/בנין ודיור, ברק בכור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully