וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו צריכים לחשוב כמו חתול": דירה המותאמת גם לדיירים הנמוכים

אור רוזנשטיין

1.10.2017 / 8:26

הספרייה היא אזור השעשוע שלהם, בתחתית שולחן העבודה נמצאות קערות האוכל ויש גם מקומות מסתור בחדר השינה. הדירה השכורה שלא דומה לשום דבר שראינו קודם

בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
על פניו נראית דירה סטנדרטית לחלוטין, לא?/גלעד רדט

עיצוב פנים: מלי ואריאל ניסניק
נגרות: THE BUTCHERS FURNITURE

כמו אצל בעלי חתולים רבים, גם אצל מלי ואריאל, החתולים טויו אומה וטים הם בני משפחה. כאשר התכוננו לעבור לדירתם החדשה, היה זה אך טבעי מבחינתם לתכנן אותה כך שתתאים לכל בני המשפחה, בין אם אלו הולכים על שתי רגליים או על ארבע. לאחר שנים של מגורים בדירה קטנה בכפר סבא, במהלכן הוא עבד כהייטקיסט והיא עבדה כמעצבת בכירה במשרד פרסום, החליטו השניים להגשים חלום ולעשות הסבה להנדסאי אדריכלות. עם סיום לימודיהם בטכניון, עברו בני הזוג וחתוליהם לדירה שכורה בת 76 מ"ר בבניין שעבר לאחרונה הליך תמ"א.

את חלוקת הפנים של הדירה, הממוקמת בשכונה ותיקה בהוד השרון, תכנן אריאל במסגרת עבודתו במשרד האדריכלים שהיה אחראי על השיפוץ, ואילו הריהוט הייחודי בדירה תוכנן על ידי שני בני הזוג בשיתוף עם נגרי האומן של סטודיו THE BUTCHERS FURNITURE. כך, באמצעות תכנון מושכל של החלל, הצליחו בני הזוג להתאים דירת קבלן סטנדרטית לצורכיהם באופן המדויק ביותר.

לקריאה נוספת:
כמה זנבות יכשכשו בתערוכה שמיועדת לכלבים בלבד?
מיטות, משחקים ושאר חפצים לחיות המחמד שגרות בדירות קטנות
הדיירים שהפכו את חדר השינה שלהם לגן עדן עבור הכלבה

בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
מלי ואריאל תכננו את דירתם השכורה בהתאמה מושלמת לצרכים שלהם/גלעד רדט

"על מנת להתאים את הדירה גם לנו וגם לחתולים," מספרת מלי, המתנדבת בזמנה הפנוי המועט בעמותת כפר סבא-רעננה אוהבת חיות, "היינו צריכים לחשוב כמו חתול". לא היה להם עניין להפוך את הדירה ללונה פארק לחתולים, אלא לשלב אותם באופן הגיוני בתוך מרקם החיים הטבעי. את התכנון, היא מספרת, ביססו השניים גם על הצרכים המוכרים להם לאחר 16 שנות מגורים משותפים בדירה קטנה וישנה שפחות התאימה לאורח חייהם. מכיוון שהדירה עצמה שכורה, ידעו כי יש גבול לכמות השינויים שניתן להכניס בדירה, ושכל הריהוט אמור להיות לשרוד מעבר דירה בשלב זה או אחר.

מכיוון ששני בני הזוג מתעתדים לעבוד ביחד, הוחלט כי הרהיט הראשון אותו יתכננו יהיה עמדת העבודה המשותפת, הממוקמת בחלל המרכזי של הבית ומתפקדת גם כמחיצה. שנים של עבודה מהבית לימדו את מלי ואריאל שעל העבודה להיות חלק אינטגרלי מעיצוב הפנים של הדירה. לא ניתן לדחוק אותה לחדר המנותק משאר הבית, אחרת פשוט מגלים שהיא מתנקזת לסלון במקום להישאר בחדר העבודה. לכן, על אזור העבודה להשתלב עם הסלון וליצור תחושה שבו-זמנית תהיה פתוחה ואינטימית, כך שבכל זאת לא יתקבל רושם של חדר עבודה באמצע הסלון וניתן יהיה ליהנות מכיווני האוויר והאור הרב הנכנס לתוך הדירה.

עוד באותו נושא

בית גיל הזנב: כך הפכה הדיירת את ביתה הפרטי לגן עדן לכלבים

לכתבה המלאה
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
כל אחד ופינת האוכל שלו/גלעד רדט

המחיצה תוכננה על בסיס שלד ברזל לבן, ובו פונקציות רבות: ספרייה, חדר עבודה זוגי, אחסון, וכמובן - אזור מחייה ידידותי לחתולים. המראה הנקי והגיאומטרי של שלד הברזל החשוף מרמז על אורח חייהם של בני הזוג ואהבתם לעיצוב, כאשר השימוש בעץ ליבנה נותן תחושה חמימה וטבעית שאהובה מאוד על כל בני הבית. בעץ שולבו חיתוכי פסים אלכסוניים שנותנים תנועה וקלילות לרהיט, ומתפקדים גם כאזורי משחק והסתתרות עבור החתולים. במדפים הונחו ספרי העיצוב ומוקמו שני מסכי המחשב, כך שהשולחן המשותף נותר נקי, כאשר עליו ממוקמות רק המקלדות, וביניהן נוצר מרווח המתאים במיוחד לחתול שמבקש את קרבת בין האנוש שלו בזמן העבודה. שולחת העבודה צר וארוך, ויוצא מתוך קובייה עם מדפים המשמשת לאחסון. חלק מהמדפים והגומחות בספרייה יועדו במיוחד למעבר ולמשחק של החתולים, שאוהבים לקפוץ אל מדפים גבוהים ולהיכנס לתוך מקומות צפופים. מכיוון שהספרייה עומדת על רגלי מתכת דקות, גם האזור שמתחת לספריה מהווה מעבר יעיל עבור שלושת כדורי הפרווה הביתיים. מכיוון שמלי אוהבת להכניס את הטבע הביתה, מוקמו אדניות צמחים גבוה מעל הספרייה - מעבר להישג כפה.

בדירה ישנו שולחן אוכל לארבעה סועדים וכן, בר אכילה בן שני מקומות, שבו הותאמו שני מדפים - בעוד העליון מיועד לאחסון, בתחתון נקדחו ארבע גומחות עבור קערות האוכל והשתייה של החתולים.

בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
כלי האוכל של החתולים מונצע בתחתית השולחן/גלעד רדט

מלי ואריאל הבינו שבכל מקום בבית בו יש חלון סביר להניח שיהיו גם חתולים, וכך, כמו במקרה של הספרייה, גם שאר מקומות האחסון בבית מוקמו בעיקר מתחת לחלונות. אחד ממקומות האחסון הללו מתפקד גם כראש המיטה של בני הזוג: הוא מורכב מקופסה מורחבת, בתוכה מאחסנים השניים מצעים וכריות, ועליה ישנים החתולים בלילה. משני צדי המיטה תוכננו שתי גומחות בתוכן שמים חפצים אישיים. גומחות תוכננו גם בשתי הפאות הצרות של התיבה, בתוכן (כך ניחשתם) יש מקום לחתולים או לבגדים שבדירה אחרת אולי היו מוצאים את דרכם אל הרצפה.

בדירה שולבו גם אלמנטים שלא בהזמנה אישית. לדוגמה, הרהיט שמתחת לטלוויזיה הוא רהיט קיים של THE BUTCHERS FURNITURE שהשתלב באופן מושלם עם עיצוב הבית. עבודות האמנות שנתלו על הקירות נעשו על ידי חברה של בני הזוג, האמנית עינת לוזיצקי. לבנים שנזרקו מפרויקטי תמ"א סמוכים נאספו על ידי בעלת הבית ובתוכם נשתלו תבלינים אשר מוקמו בגינה העירונית שבמרפסת.

מכיוון שבחתולים עסקינן, אל תחשבו ששכחנו את שאלת מיליון הדולר: "ארגזי החול של החתולים?" צוחקת מלי. "שמנו אותם בתוך מקלחת האורחים שבקושי משתמשים בה".

בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
הספרייה הופכת ללונה פארק שעשועים עבור החתולים שנהנים להסתתר בה/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
ויש גם נישות שתוכננו עבור היצורים הפרוותיים/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
הצמחים נמצאים במקום גבוה. אתם יודעים למה.../גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
שולחן העבודה מהווה מצע נוח גם עבור החתולים/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
חדר השינה הוא עוד מקום נוח עבור עבור החתולים/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
המיטה עוצבה בצורה שמאפשרת מקום אחסון ובמקביל, גם מקום מסתור/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
שוב הנישות חוזרות כמוטיב מרכזי בדירה/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
עיצוב מינימליסטי - כי כך הדיירים אוהבים ולמעשה, רק כך אפשר לחיות עם חתולים/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
הספרייה המשמשת על תקן של הפרדה בין פינת האוכל לפינת העבודה/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
הקוביות בסלון - הן למעשה שולחנות קפה וגם מתקן שעשוע/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
במרפסת, צמחי תבלין שנשתלו בתוך לבנים/גלעד רדט
בעית בכפר סבא מותאם לחתולים. גלעד רדט,
המרפסת היא כמובן עוד מקום לרבוץ בו/גלעד רדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully