וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הדרכים למלא את הבית בריח של ספא

14.9.2017 / 8:24

איזה ריח מקבל את פניכם ואת פני האורחים שלכם כשהדלת לבית שלכם נפתחת? אם גם אתם רוצים לגור בבית אפוף ניחוחות מרגיעים ונעימים, הנה 5 צעדים פשוטים שאתם יכולים ליישם בקלות

הכנת עוגה. ShutterStock
תודו שריח של עוגה תמיד עושה תחושה נעימה בבית/ShutterStock

כשאנחנו פותחים דלת ונכנסים לראשונה לבית, כל בית – בין אם הוא שלנו ובין של מישהו אחר, אחד הדברים הראשונים שמכים בנו הוא הריח של החלל. זה יכול להיות ריח טוב, כמו ריח של עוגה שנאפתה זה עתה, או ריח של ניקיונות טריים, או של זר פרחים שהונח באופן אסטרטגי בכניסה. אבל זה גם יכול להיות ריח לא נעים, כמו של חלל שהושאר סגור יותר מדי שעות, אבק או פח שלא רוקן בזמן. הריח שמקבל את פנינו בכניסה לבית הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על עיצוב חוות הדעת שלנו על החלל ומי שמתגורר בו, ויכול לעצב את החוויה שלנו בזמן שאנו שוהים שם.

מן הסתם, כל אחד ואחת מאיתנו היה שמח להתגורר בבית שריחות נעימים תמיד ממלאים אותו ומקבלים את פני המבקרים והמתגוררים בו, כאחד. הנה כמה צעדים פשוטים שיכולים לעזור לכם לשמור על חלל ביתי ריחני ומזמין, שבו לכם יהיה נעים לשהות ולארח ולאורחים שלכם יהיה תמיד נעים לחזור ולבקר:

אישה פותחת וילון בחלון. ShutterStock
לא תאמינו כמה איוורור הבית משמעותי/ShutterStock

תפתח חלון – אחד הצעדים הפשוטים, אך המשפיעים ביותר על הריחות בבית הוא נושא האוורור. התחילו כל בוקר בפתיחת החלונות והתריסים בבית לרווחה ותנו לאוויר שעמד במשך כל הלילה, להתחלף באוויר נקי ורענן. הקפידו לעשות זאת בכל עונות השנה, גם בקיץ וגם בחורף. אם אתם נמצאים מחוץ לבית במשך שעות ארוכות במהלך היום, כדאי לפתוח את החלונות לאוורור קצר נוסף עם שובכם הביתה.

תורנות ניקיון – פח מלא שהתעצלתם לרוקן, או כלים מלוכלכים שעמדו כמה שעות בכיור יכולים להיות מקור לצחנה וריחות בלתי נעימים. לכן, השתדלו לרוקן את הפח בתדירות יחסית גבוהה (במיוחד אם השלכתם אליו שאריות מזון בעלות פוטנציאל סירחון גבוה), או לכל הפחות להקפיד שהמכסה שלו סגור היטב והריח הרע אינו דולף החוצה. כלים בכיור לא מומלץ להשאיר ליותר מכמה שעות, משום שגם הם יכולים להעלות ריח רע, שלעתים מתפזר בכל רחבי הבית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פח אשפה. ShutterStock
פח שעמד הרבה זמן ללא ריקון הוא מקור לצחנה. הקפידו לרוקן אותו ולשמור על הניקיון/ShutterStock

קנו לעצמכם פרחים – מי אמר שאתם צריכים לחכות שמישהו אחר יקנה לכם פרחים? קנו לעצמכם זר של פרחים ריחניים והציבו אותו במקום בולט בחלל הציבורי של הבית (למשל בסלון או בפינת האוכל). הקפידו על תחלופה של פרחים טריים בכל כמה ימים, ואל תשכחו גם להחליף להם את המים. עם הזמן בוודאי תגלו אילו ניחוחות נעימים לכם במיוחד ותכירו את זני הפרחים שאחראים עליהם. תוכלו גם להתאים את הריחות לחללים השונים: ניחוחות מתקתקים של ורדים או חבצלות בסלון, ופרחים בעלי ניחוחות מרגיעים כמו לוונדר או יסמין למשל, יתאימו במיוחד לחללים הפרטיים, כמו חדר השינה או חדר הרחצה. נוסף על הריח הטוב שהפרחים יפיצו בחלל הבית, הם גם בהחלט יוסיפו למראה ולעיצוב. ואם אתם רוצים לעשות לעצמכם חיים יותר קלים, במקום פרחים הציבו עציצים ריחניים כמו גרניום, גרדניות וסחלבים. אותם לא תצטרכו להחליף בתדירות גבוהה, בתנאי שתזכרו להשקות.

עציצים. ShutterStock
ריחות של פרחים או עציצי תבלין ידיפו ריח נעים למשך הרבה שעות במהלך היום/ShutterStock

הריח הנכון, במקום הנכון – נרות ריחניים ומפיצי ריח אחרים תוכלו היום למצוא בכל חנות של אביזרים לבית, והם אינם כבר נחלתם של חנויות מתמחות בלבד. גם מגוון הניחוחות רחב ויכול להתאים לשימושים שונים. החכמה היא להציב אותם במיקומים האידיאליים, כך שריחם הטוב יתפזר בטבעיות בבית, מבלי להכביד. המנעו מהצבת אביזרים ריחניים קרוב מדי למקומות שבהם אנשים יושבים באופן סטטי (למשל, סמוך לספה או למיטה), והעדיפו להניחם בצמתים אסרטגיים ברחבי הבית. למשל במסדרון או במעבר בין חדרים או בפינות שקרובות לפתחי המיזוג, כך הניחוח הטוב יוכל להתפזר באופן שווה וטבעי יותר בחלל החדר.

להביא את הספא הביתה – מכירים את הריח הנהדר שמאפיין ספא? רק מלהריח אותו כבר מתחילים להרגע ולהרגיש טוב יותר. את הריח הזה אתם יכולים לקחת איתכם לכל מקום, וכמובן גם הביתה. מרככי הכביסה המרוכזים של סוד, שמגיעים בשלל ניחוחות נפלאים וארומתרפיים, מותאמים במיוחד ליצירת ניחוח שנשאר על הבגדים ועל המצעים עד שמונה שבועות מהכביסה. שימוש במרככי הכביסה הללו יכול למלא גם את הבית שלכם בניחוחות המופלאים ולגרום לו להרגיש ממש כמו ספא. השתמשו בו כדי לכבס את הווילונות ושאר פריטי הטקסטיל בבית אחת לחודשיים שלושה, ותוכלו ליהנות מהבישום שלו לא רק בארון הבגדים או המצעים, אלא גם בסלון. וכדי לקבל עוד מהריח הממכר הזה, תוכלו אפילו להוסיף מעט מהמרכך המרוכז גם לדלי בזמן שאתם מנקים את הבית. תוכלו אפילו ליצור ממנו מבשם בדים על ידי הוספת כמה טיפות ממנו לבקבוק תרסיס עם מים, שממנו תוכלו להתיז על כריות הריהוט, הווילונות והמצעים.

אילוסטרציה. ShutterStock
תוכלו למצוא היום נרות ריחניים בניחוחות שאתם אוהבים ולהדליק להנאתכם בבית/ShutterStock
מערכת וואלה! בשיתוף הנקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully