וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילינו למה ישמש המבנה המסקרן שצץ בלב טוקיו

אור רוזנשטיין

16.8.2017 / 15:36

בשקט בשקט, במשך שלוש שנים, נבנה לו מוזיאון ייחודי ברובע שינג'וקו בטוקיו. בעד החלונות אפשר לראות עבודות עצומות המאופיינות באלפי נקודות השייכות ליאיוי קוסמה. עכשיו כבר אפשר להגיד: הכירו את המוזיאון החדש שנבנה עבור האמנית המפורסמת בעולם

אתר רשמי

(בווידאו: יאיוי קוסמה מספרת על עבודתה במסגרת תערוכה במוזיאון הטייט ב-2012)

בתחילה לא היה ידוע לשם מה הוקם המבנה הלבן המסקרן הזה שברובע שינג'וקו המרכזי בטוקיו, ששמו נקשר בשמה של האמנית היפנית יאיוי קוסמה. "האם מדובר בסטודיו או מוזיאון", תהה בלוג יפני אחד, שכותבו ראה את עבודותיה של קוסמה דרך החלונות, "או שמא זהו ביתה החדש של האמנית" זאת הייתה שאלה מעניינת, שכן, האמנית בת ה-88, מלכת הנקודות (polka-dots) הבלתי מעורערת, מאושפזת מרצון במוסד פסיכיאטרי כבר משנת 1977.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמועות הפכו למציאות. בקרוב הפתיחה של המוזיאון החדש בטוקיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

השנה אז הייתה 2014, והתהיות הלכו כמו שבאו, בעוד הרובע מתרגל בשלווה יפנית אופיינית לבניין בעל חלונות הזכוכית הגדולים שעיצב האדריכל קומה סקיי (Kume Sekkei). במהלך שלוש השנים שחלפו מאז, הבניין עמד ללא שימוש ואילו קוסמה, סגרה שלושה עשורים מוצלחים של מגורים במוסד הפסיכיאטרי, כשכשרונה האדיר מתפוצץ ברחבי העולם. ציוריה עמוסי הפרטים והפולקה דוטס ו"חדרי האינסוף" בעיצובה שבו את דמיונם של מבקרים במוזיאונים ונעשו כה פופולריים עד שתורים השתרכו אליהם במורד הרחוב והמוזיאונים נאלצו לתזמן את הביקורים בהם. כפועל יוצא מכך, מחירי הכרטיסים לצפייה בעבודות של קוסמה מאמירים לכ-34 דולר לכרטיס בודד.

עוד באותו נושא

כך הפכה האמנית עם הפרעה נפשית קשה לאחת הנשים המשפיעות בעולם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החדרים המנוקדים הפכו מוקד עליה לרגל בתערוכות של קוסמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע, מאשש בלוג העיצוב היפני Spoon & Tamago את חשדות השכנים: אכן, בשקט בשקט, עובדת קוסמה על הפרויקט השאפתני ביותר שלה עד כה - מוזיאון חדש המוקדש כולו לעבודתה ומתפרש על פני חמש קומות. בקומת הכניסה תמוקם חנות המתנות, בקומות 2-3 יוצגו עבודותיה של האמנית, בקומה הרביעית יוצגו המיצבים המדהימים של קוסמה - חדרי אינסוף עמוסי פרטים שמזמינים את המבקר ללכת לאיבוד בהם וזכו, בצדק, להיות בין יצירות האמנות המצולמות ביותר באינסטגרם - ואילו בקומה החמישית, ימוקם חדר קריאה אודות האמנית ועבודותיה, ולצידו מרחב פתוח. המוזיאון יציג שתי תערוכות מתחלפות מדי שנה.

יאיוי קוסמה האמנית היפנית הגדולה בעולם. GettyImages
נקודות אובססיביות על על דבר אפשרי/GettyImages

"יצירה היא פעילות יחידנית, האהבה מקרבת אותנו לאמנות," יהיה שמה של התערוכה הראשונה שתוצג במוזיאון, נכתב באתר הלבן והריק של המוזיאון החדש, שמראהו לא מסגיר במאום את תוכן המוסד אותו הוא מפרסם. התערוכה תיסגר ב-25 בפברואר, 2018, וניתן יהיה לרכוש עבורה כרטיסים באתר כבר בסוף חודש אוגוסט. נציגיה של האמנית המסקרנת בעולם אומרים כי קוסמה שמרה על מעטה סודיות מפני ש"רצתה להפתיע את המעריצים שלה". מודים שאכן, הופתענו מאוד, וכרגיל עם יאיוי קוסמה - מדובר בהפתעה מרגשת ביותר.

יאיוי קוסמה האמנית היפנית הגדולה בעולם. GettyImages
קוסמה בפעולה/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבקרים בתערוכה שנערכה לכבוד קוסמה בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך
מתוך תערוכה של יאוי קוסמה בגרמניה. GettyImages
אחת הצורות הפופולאריות בעבודות של קוסמה - מתוך תערוכה בגרמניה ב-2016/GettyImages
תערוכה של  האמנית היפנית יאיוי קוסמה. GettyImages
בטוקיו נערכים לקראת התערוכה הראשונה במוזיאון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully