וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטון חוזר: מצעד השווים שעוצבו מהחומר הכבד

אור רוזנשטיין

28.7.2017 / 8:10

לפני מספר שנים הוא כבש את זירת העיצוב הבינלאומית והשנה, הוא עושה זאת שוב: הבטון.לא תאמינו מה אפשר לעצב איתו. ממכונות קפה ועד עריסה מתוקה לחתול - מצעד מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונת אספרסו Anza של Studio Montaag: מכונה ברוטליסטית יפהפיה, שמגיעה גם בגרסת קוריאן לבנה וחלקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבע שנים לאחר ששמואל לינסקי, סטודנט משנקר, הציג לעולם אבטיפוס של מכונת אספרסו מבטון עבור לוואצה, מרימים Studio Montaag מסן פרנסיסקו שוב את הכפפה ומייצרים גרסה מתוחכמת ומסחרית למוצר. העיצוב הברוטליסטי הופך את המכונה היפהפיה לפסל של ממש, מעין מונומנט אמנותי במטבח שלא ניתן להתעלם מנוכחותו. פיתוח ושיפור המוצר לקח לסטודיו ארבע שנים תמימות, והוא בעל יכולת חיבור לאינטרנט המאפשרת למשתמשים להזמין לעצמם כוס קפה באמצעות גישה מרחוק דרך הסמארטפון. בתחילת אוגוסט יתחיל קמפיין מימון המון למכונה, ובינתיים ניתן לחזות ביופייה בכלבו סלפרידג'ס היוקרתי בלונדון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטון עדין וחלק עוטף את הבושם החדש של בית האופנה היפני קום דה גארסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטודיו מונטאג, כמובן, ממש אינם היחידים שהתמכרו לבטון מאז שהפך לאחת המגמות השולטות בעולם העיצוב. החומר הזול והאסתטי עדיין מהלך קסמים על לקוחות ומעצבים, המכורים לאפור העשיר הזה שסדקים עושים לו רק טוב. גם קום דה גארסון לא הצליחו להתאפק, והשיקו את הבושם החדש שלהם, Concrete, בבקבוקי בטון חלקים ומעוגלים שעושים כבוד לפן העדין יותר של החומר. "בעולם בו הבטון נמצא בכל מקום, והוא החומר היומיומי ממנו עשוי המרקם של המרחב האורבני, כעת הוא מקבל הקשר אחר לחלוטין: הממלכה המעודנת של תחום הבשמים," אומרים בחברה, לה מוקדשת בימים אלה תערוכה מדוברת במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתאים גם לשינה למרחקים ארוכים: עיצוב מיטה לחתול של Geerke Sticker/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפילו רוך ניתן למצוא בחומר האפור והקשה הזה: המעצבת הבלגית Geerke Sticker עיצבה מיטת קפסולה אטרקטיבית עבור חיית המחמד האהובה ביותר על האינטרנט. אמנם מדובר בחפץ שדומה לפריטים הקיימים בשוק, אולם יתרונו הגדול הוא בפן האסתטי שנעדר מרוב המוצרים הקיימים בתחום, דבר שמקשה על הבעלים לשמור על פאסון סטייליסטי. הבטון, למרות מראהו הכבד, נראה קל לתחזוקה ולהזזה אך גם עמיד בפני יצורים קופצניים ושובבים במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייד אין ברלין, התקן USB מבטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוצר הבטון הכי האסתטי שלא ידעתם שאתם רוצים הוא ה-USBeton, התקן USB מבטון המיוצר בברלין. ריבועי הבטון הקטנים והייחודיים הללו נעשים בעבודת יד, והבטון אפילו מספק הגנה מפני מפגעים שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזוכה בתחרות השנתית להשטת קאנו מבטון שנערכה בגרמניה. לא היינו יכולים להמציא דבר כזה לו היינו מנסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הדברים היצירתיים והמפתיעים ביותר שנעשים כיום בבטון הוא כנראה סירות קאנו. מדובר בתחום התמחות של ממש במסגרתו, נערכות תחרויות שיט שנתיות ברחבי העולם בין מעצבים, סטודנטים וחוקרים. אלו מוכיחים פעם אחר פעם שניתן לתכנן סירות מחומר שאינסטינקטיבית היינו חושבים שישקע במים ברגע, אלא שבפועל מאפשר בניית שלד חזק וקליל. שלד סירת הקאנו נקרא Skelethon הזוכה בפרס הראשון בתחרות ה-16 להשטת סירות קאנו מבטון שנערכה בגרמניה. משקלו 114 ק"ג, הוא מודפס בהדפסת תלת-מימד ועשוי בטכנולוגיית free formwork שפותחה על ידי יוצריו מהמכון לטכנולוגיות בנייה בציריך. אורכו ארבעה מטר והוא עשוי מבטון המחוזק בסיבי פלדה ומכוסה בשכבת "עור" דוחת רטיבות מבטון. התחרות, המתקיימת מדי כמה שנים למשך יומיים, משלבת בין הישגים ספורטיביים לחידושים טכנולוגיים בעולם הבטון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיר של מתכת ובטון: עיאד נאג?ה מעצב ריהוט קליגרפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנם שרפרפים ושולחנות הם נושאים שהבטון ממש לא חדש להם, אבל לא יכלנו להתעלם מהיצירה המופלאה של המעצב הלבנוני עיאד נאג'ה, המשלבת את כל מה שיפה בעולם הזה: קליגרפיה, בטון, מסורת עתיקה וכמובן מתכת בגוון רוז גולד. נאג'ה יוצר צורות זורמות וקלילות מחומרים הנחשבים יחסית כבדים, ומאפשר זרימה עדינה של תאורה דרך הקליגרפיה. קולקציית הריהוט הייחודית של נאג'ה הוצגה בשבוע העיצוב של דובאי ב-2015.

והנה עוד כמה יציאות עיצוב מקוריות מבטון:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפצל חשמל מבטון של onktokatuh/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיאומטרי ומרשים: כיסא חוץ של Hard Goods/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חפצים יומיומיים מבטון: עט של סטודיו 22/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully