וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספסל גאוני ואריחים מפתיעים: בוגרי שנקר מציגים

אור רוזנשטיין

26.7.2017 / 8:35

כבכל שנה מצליחים בוגרי המוסדות הגבוהים במחלקות לעיצוב תעשייתי להפתיע את שוק המוצרים. מה יעלה על המדף ומה ישאר כפרויקט גמר בלבד? הנה ההימור שלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ש??-ריח?: בעבודתה מציגה רעות אלפנדרי אריחי ריצוף מודולריים עשויים מטקסטיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עונת תערוכות הגמר נפתחה באופן רשמי בשבוע שעבר, והמחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר מציגה 25 בוגרים טריים שיוצאים אל השוק. בתערוכה מוצגות עבודות הגמר לצד פרויקטים קודמים של הבוגרים, החלטה אוצרותית המאפשרת מבט רחב יותר על אופי המחלקה ובוגריה. פרויקטי הגמר נעים, כמדי שנה, על הציר שבין התחום החברתי לאישי, תוך חידושים, אמירות ופרפרזות אסתטיות על הקיים, ואפילו גיחות מסוימות אל עולם המדע הבדיוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של חומרים מפתיעים באריחים של רעות אלפנדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוגרת רעות אלפנדרי מציגה את ש??-ריח? (משחק עם המילים שטיח ואריח). רעיון מתבקש ואלגנטי של אריחים מודולריים המשלבים טקסטיל וחומרים מגוונים בתוך הרצפה הסטנדרטית. בעיצוב הבית, רצפה נחשבת לאחד האלמנטים הקבועים בחלל שנותנים במידה רבה את הטון לשאר העיצוב. אלפנדרי מראה שהמצב לא חייב להיות קבוע לגמרי: מדובר בצעד אחד קדימה בתחום הלבשת הבית, המאפשר משחק וגיוון במראה הרצפה ללא השקעה כלכלית ופיזית ניכרת. הצרכנים, שעד כה היו מסתפקים בשטיח, מקבלים כלי שמאפשר להם לחדש את רצפתם בכל עת שיחשקו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Nook של שחר רשף: לקחת ולשים כמו שהוא בשדרות רוטשילד/מערכת וואלה!, צילום מסך

את העבודה של שחר רשף, Nook, אפשר ממש לקחת ולהציב במרכז שדרות רוטשילד. מדובר בפינת ישיבה עירונית - "כיסא-רחוב", כפי שמכנה אותה רשף, המציעה פתרון לכל עת ולכל משתמש. בכיסא הרחוב של רשף ניתן למצוא אזור עבודה עם מחשב נייד, מדף לספרים ומגזינים, פינת אחסון, עמדה לקשירת אופניים ואפילו פינה ייעודית עבור קערת מים לכלבים ולחתולים. העמדה, כמובן, מחוברת לחשמל באמצעות פאנל סולארי. רשף לוקחת את הספסל הסטנדרטי והופך אותו לסלון שלם. פתרון מוצלח ביותר לרחוב המוצל. Nook מאפשר למשתמשים לשהות זמן רב יותר במרחב הציבורי באמצעות שימוש באלמנטים המזוהים עם המרחב האישי, ויוצר מעין מרחב ביניים נעים. אנחנו ממתינים בכליון עיניים גם לגרסה זוגית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאוורר שמגלם בתוכו את מקורותיו ההיסטוריים: ארכיטיפ של לירון שיליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבודתה המרגשת "ארכיטיפ", מציגה לירון שיליאן סדרה בת שלושה מוצרים בעלת קו עיצובי נקי ומורגש. הסדרה כוללת מאוורר, שעון ורמקול, כאשר העיצוב של כל אחד מהמוצרים שומר על זיקה למוצר האבטיפוס ממנו נוצרו בעבר: מניפה, אורלוגין וחצוצרת דיבור. שיליאן מבצעת מהלך נוסטלגי חכם של שימור היסטוריה בתוך חפץ חדש המקיים מערכת יחסים חינוכית-רגשית עם המשתמש, שלומד על העבר או נזכר בו דרך השימוש במוצרים עכשוויים. שלושת המוצרים צבועים בגוונים תכלכלים-אפרפרים נעימים ומזמינים, והקשר ביניהם לבין האבטיפוס שלהם, כמו גם הקשר האסתטי בין המוצרים עצמם, יוצרים שפה עיצובית יפה וברורה לעין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזניות מתמחזרות של טל דואק/מערכת וואלה!, צילום מסך

העבודה של טל דואק עוסקת בנושא המחזור וצמצום הזיהום הסביבתי, וכוללת סדרה של שלושה מוצרים אלקטרוניים ביתיים : אזניות, שלט לקונסולת משחק ועכבר מחשב - המאפשרים הפרדה אינטואיטיבית ונעימה בין החלקים האלקטרוניים לפלסטיק באמצעות תפר פלסטי גמיש, לצורך מחזור המוצרים בסוף חייהם. עצם הפרדת רכיבי המוצר הופך למעין משחק המעודד מחזור קל ונעים של מוצרים שבדרך כלל נזרקים בשלמותם. פעולת ההפרדה אף נראית מפתה יותר מאשר השימוש במוצר עצמו.

תערוכות בית הספר לאמנות ומחלקות עיצוב טקסטיל, תכשיטים, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, עיצוב פנים-מבנה-סביבה תהיינה פתוחות לקהל הרחב עד ה-31 ביולי.
מתי: א-ה: 10:-22:00, ו: 10:00-13:00
איפה: רח' אנה פרנק 12, רמת גן. רח' ידע עם 8, רמת גן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד מאותה הסדרה של דואק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully