וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרים על הצבע: כך תשמרו על בגדי הקיץ שלכם בכביסה

12.6.2017 / 9:38

חלונות הראווה של חנויות הבגדים מלאים בפריטים צבעוניים וקיציים שעושים שמח בעיניים ובנשמה. אבל איך שומרים עליהם צבעוניים ומשמחים גם לאחר כמה כביסות?

כביסה צבעונית.
רוצים לשמור על צבעם המקורי של הבגדים?

אחד הדברים הכי משמחים שמבשרים על בוא הקיץ הוא כשחלונות הראווה של חנויות הבגדים משילים את הסוודרים העבים והמעילים הכבדים, והצבעוניות הכהה מפנה את מקומה לבגדי קיץ קלילים ואווריריים בשלל צבעים ססגוניים. ומי מאיתנו שלא מתפתה לרכוש כמה מהפריטים הפסטליים, הצבעוניים ומשובבי העיניים האלה, לפעמים עוד לפני שהטמפרטורות בחוץ הספיקו להתחמם דיין – שירים את ידו.

אחרי שהתחדשנו בבגדי קיץ צבעוניים מגיע הרגע המכונן של הכביסה הראשונה, שבו אנחנו מקווים שהשמלה האוורירית תצא מהכביסה לא פחות אוורירית או חלילה דהויה. וששום פרט בבגד לא יינזק כתוצאה מהכביסה. תפילות, תקוות והסתמכות על המזל זה נחמד, אבל שיטה יעילה יותר היא לכבס נכון, ובכך להאריך משמעותית את אורך חיי הבגדים ולהבטיח שהם ישמרו על צבעם ומראם הטוב לאורך זמן. אם תקפידו על כמה שלבים ותקדישו תשומת לב לבחירות הנכונות, גם בגדי הקיץ שלכם יישארו צבעוניים ומשמחים:

כביסה  עם ג'ל. ShutterStock
שימוש בג'ל טומן בחובו יתרונות רבים לבגדים נקיים/ShutterStock

הכנה מוקדמת – השלב הראשון מתחיל עוד לפני הכביסה, בצעו פעולת מיון והפרדה של פריטי הלבוש. המיון צריך להיעשות לא רק על בסיס החלוקה המוכרת של "לבן" ו"צבעוני", אלא גם לפי סוג הבגדים, הבד ממנו הם עשויים, עדינותם ומידת הלכלוך שלהם. אם יש לכם מספיק פריטים, רצוי אפילו לסווג את הבגדים הצבעוניים לכהים, בהירים, אדומים וכו'. שימו לב במיוחד לפריטים חדשים שזוהי כביסתם הראשונה, פריטים אלה מועדים במיוחד לפורענות. אם יש לכם פריט חדש בכביסה ואתם רוצים כביסה בראש שקט, תוכלו גם להוסיף לכביסה גם את דפי הכביסה של קולור קאצ'ר, שלוכדים את הצבעים ומונעים מעבר צבע מבגד לבגד. השימוש בדפי קולור קאצ'ר יחסוך לכם את הצורך למיין את הבגדים לתתי גוונים ותוכלו פשוט לכבס את כל הבגדים הצבעוניים יחד, מבלי לחשוש ממעבר צבעים. עניין נוסף שכדאי להקפיד עליו הוא הכנת הבגדים באופן שישמור בצורה המיטבית על הפרטים והתוספות המקשטות אותם. מומלץ לרכוס רוכסנים וכפתורים (כדי שלא יקרעו או יפרמו בכביסה), להפוך חולצות או שמלות מודפסות ורקומות כך שההדפס או הרקמה יהיו כלפי פנים ולפתוח שרוולים מקופלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שעון תכניות מכונת כביסה. ShutterStock
ג'ל לכביסה מתמוסס היטב בטמפרטורות גבוהות וכך גם חוסך בעלויות/ShutterStock

בחירת התכנית והחומרים הנכונים – בבחירה בין ג'ל כביסה לאבקת כביסה, לראשון יש יתרונות בולטים: ג'ל הכביסה של פרסיל למשל מתמוסס טוב יותר במים, ובמיוחד בטמפרטורות הנמוכות (30-40 מעלות, שהן הטמפרטורות החסכוניות ביותר ואלה שמתאימות גם לבדים עדינים יותר) ואינו משאיר שאריות אבקה על הבגדים בתום הכביסה. הוא מכיל חומרים פעילים ייחודיים ומתבסס על טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת לו לנקות את הבגדים הצבעוניים ביעילות, תוך שמירה על צבעם והגנה מפני דהייתם. הג'ל הנוזלי הוא גם נוח יותר למדידה ולמזיגה למכונה מבלי שיתפזר לכל עבר, וחשוב מכל – הוא מנקה טוב יותר בכל הטמפרטורות, ובמיוחד בטמפרטורות הנמוכות ואפילו בתכניות קצרות. זאת משום שהוא לא זקוק לטמפרטורה גבוהה כדי להתמוסס היטב במים מבלי להשאיר סימן על הבגדים. בשנים האחרונות יותר ויותר רשתות ביגוד הורידו מחירים ואפשרו לנו לקנות אופנה לכל המשפחה במחירים נגישים – שינוי מרענן וחיובי לכל הדעות. אך לעתים ירידת המחירים הזאת מביאה עמה גם בחירה בחומרי גלם פחות איכותיים ועמידים. פרסיל ג'ל הוא חומר ניקיון יותר יעיל מאבקה, ולכן הוא אינו שוחק ושומר טוב יותר גם על בדים רגישים וגם מגרה פחות את העור מאבקה. ויתרון חסכוני נוסף שלא תוכלו למצוא באבקה: פרסיל ג'ל יכול לשמש גם כמסיר כתמים ממוקד. פשוט מזגו אותו ישירות על הכתם לפני הכנסתו למכונת הכביסה, במקום לרכוש מוצר ייעודי בעלות נוספת. לאחר שהכנסתם את הבגדים למכונה (לא לצופף אותם יותר מדי – שיהיה להם מקום לזוז ולהתנקות), התאימו לתוכנה את התכנית המתאימה ביותר: בגדים צבעוניים רגילים 40-60 מעלות, בגדים עדינים (כהים או בהירים) 30 מעלות, לבנים לא עדינים 50-60 מעלות.

סימונים של כביסה. ShutterStock
הקפידו לקרוא את הוראות הכביסה שנמצאות על הבגד/ShutterStock

ייבוש – בשעה טובה הבגדים שלכם יצאו מהכביסה, וכעת הם נקיים וריחניים. אבל הם רטובים. לפני שאתם מכניסים אותם באופן אוטומטי למייבש הכביסה – בדקו את התווית. אל תכניסו למייבש בגד שכתוב עליו שאינו מתאים לייבוש במכונה. זה לא סתם כתוב שם, הייבוש במכונה עלול לגרום לו להתכווץ או לפגוע בבד. מצד שני, כדאי לדעת שגם ייבוש על החבל יכול להזיק ולפגוע בבגדים – במיוחד תחת שמש ישירה. השמש הישראלית בקיץ חזקה מאוד והיא יכולה לגרום לצבעים לדהות ואף לגרום לבד שלהם להתקשות ולהיות פחות נעים. כן, אפילו אם השתמשתם במרכך כביסה. מה עושים? ייבוש על מתקן כביסה בתוך הבית הוא האופציה הטובה ביותר לבגדים שאינם מתאימים למייבש.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף הנקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully