וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת מחמד: מוזיאון ישראל מציג - כלבים וחתולים כיצירות אמנות

לזחול במלונות, לטפס במקומות מסתור וללטף זנבות. תערוכת עיצוב ואמנות מיוחדת שנפתחה באגף הנוער של מוזיאון ישראל מציעה להכיר מקרוב את עולמן של חיות המחמד האהובות

תערוכת כלבים וחתולים מוזיאון ישראל, ירושלים.
אזורים שמדמים נקודת מבט של הכלב, עדי חובה

אגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים החליט להקדיש תערוכה לכל המשפחה העוסקת בשתי חיות המחמד שהכי קרובות ואהובות על בני אדם. מדובר בתערוכה קלילה ואינטראקטיבית, שהוכנה תוך מחקר מעמיק ובמסגרתה, יוכלו הילדים לזחול במלונות, לטפס במקומות מסתור כמו חתולים, ללטף זנבות, להתרשם מיצירות אמנות עכשווית, להתרווח על אובייקטים ולהכיר מקרוב את עולמן של חיות המחמד האהובות.

"יש אוהבי חתולים ושונאי כלבים, ויש ההיפך, וכמובן יש מי שאוהב כל בעל חיים באשר הוא. בכל מקרה הבנו במהלך העבודה על הכנת התערוכה שאין מישהו שנשאר אדיש לשאלה מה אתה מעדיף – כלב או חתול? אין שתי חיות שיותר קרובות לאדם מאשר כלב וחתול", אומרת אורנה גרנות, אוצרת התערוכה באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים.

עוד בנושא:
כמה זנבות יכשכשו בתערוכת עיצוב שמיועדת לכלבים בלבד?
בית גיל הזנב: כך הפכה הדיירת את ביתה הפרטי לגן עדן לכלבים
מגדלים כלב בדירה קטנה? הנה קולקציה בול בשבילכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החתולים, עיצוב לילך שטיאט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוויכוחים הנצחיים עוסקים בשאלות איזו חיה נאמנה יותר לאדם והאם שני המינים מסוגלים בכלל לחיות בהרמוניה זה לצד זה או שלנצח יישארו אויבים. התערוכה החדשה מבקשת גם לספק נקודת מבט חדשה על מערכת היחסים בינינו לבין חיות המחמד ובינם לבין עצמם. התערוכה תציג כ-100 יצירות אמנות ועיצוב מגוונות מתחום הווידאו, הצילום, העיצוב, הציור, הארכיאולוגיה ועוד. בחלק מהיצירות אפשר וכדאי לגעת, ללטף ולשחק. "התערוכה מתפרשת על פני שתי קומות. המבואה מלאה בצעצועים ופרטי עיצוב שלוקטו מכל רחבי העולם.
המטרה היא להציג פליאה ושמחה שנובעות ממפגש עם חתולים ועם כלבים. מול המבואה יש חלק אינטראקטיבי שמזמין את המבקרים לשחק", מספרת גרנות, "ואילו בקומה השנייה המבקרים נדרשים לבחור – האם הם מעדיפים חתולים על פני כלבים או ההיפך – ולפי הבחירה להחליט באיזה צד של התערוכה להתחיל". אם אתם מתקשים לבחור, אל דאגה, יש אפילו אזור המוקדש לשילובים מפתיעים בין כלבים לחתולים, ובו למשל כלבתול – אובייקט רך ומשחקי שיצרה המעצבת המוערכת שרית שני חי, שאפשר גם להתרווח עליו בהנאה. היא גם יצרה את פאזלים גדולים שעשויים משלושה סוגי עצים - אגוז, צפצפה ואלון - המזמינים את המבקרים להרכיב דמויות של חיות המחמד.

"כאשר פנתה אליי האוצרת אורנה גרנות וסיפרה לי על התערוכה, התלהבתי במיוחד מהנושא מאחר וחיות הן מוטיב חוזר בעבודתי. והנושא קרוב לקטנים וגדולים כאחד. עבור התערוכה בחרתי ליצור אובייקטים אינטראקטיביים כאשר נקודת המוצא היא דווקא החיבור בין שתי חיות הבית שבדרך כלל נחשבות לאויבים. כאשר בודקים את המבנה האנטומי מגלים שהמשותף עולה על השונה ובסופו של דבר גם החתול וגם הכלב הם יונקים. הפאזלים מאפשרים חקירה וגילוי מתוך חווית המשחק. האובייקט השני המוצג בתערוכה- "הכלבתול", הינו אובייקט רך גדול ממדים שמחבר בצורה הומוריסטית את שתי החיות ליצור סימביוטי ומזמין את הילדים והמבוגרים לרבוץ עליו, לחבק אותו, לרכב וכו'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלבתול רך לילדים בעיצוב שרית שני חי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לילך שטיאט שאחראית על עיצוב סביבת התערוכה ביקשה ליצור חלל שבו שילדים יוכלו לחוות הכל מזווית מבטן של החיות. כך למשל מה שקשור לכלבים מוצג בגובה נמוך – בגובה עיני הכלב ואילו מה שקשור לחתולים מוצג בזווית ראייה גבוהה, המאפיינת חתולים מטפסים.

בחלק המוקדש לכלבים, למשל, יוכל הצופה לבחון מחדש את מערכת היחסים בין האדם לידידו הטוב ביותר, שבבסיסה נאמנות וחברות. לצד יצירות מפתיעות מהעת העתיקה, כמו שרידי קבורה משותפים לאישה וכלבה, יוכלו המבקרים למצוא יצירות אמנות המתעדות כלבים משוטטים ללא בעלים, לצד כאלה שבהן נראים כלבים הבוהים בבעליהם בהערצה. חלק מהיצירות משקפות את הקשר החזק בין כלבים לבני אדם.

בחלק המוקדש לחתולים ימצאו המבקרים מגוון רחב של חתולים - מחתולי בית, חתולי רחוב ואחרים. לדברי גרנות, החתולים מוצגים כמאוד אסתטיים, מעוצבים ומוקפדים. "החתולים מקבלים האנשה ויש אפילו זווית אפלה בהקשר של חתולים למשל חתולים שחורים", אומרת גרנות. חלק מהתערוכה יוקדש לסרטוני רשת שזכו למיליוני צפיות והפכו חתולים אנונימיים לכוכבים מפורסמים.
בחלק המשותף לחתולים ולכלבים, לטובת מי שאוהב את שניהם מה שמאפיין בדרך כלל ילדים, הם יפגשו יצירות המציגות שילובים בין כלבים וחתולים - מכלב נובח על חתול, חתול שצוחק על כלב, זוגות של כלבים וחתולים שהפכו דומים זה לזה כזוג אחים, וגם את הכלבתול - יצור אחד שמתחיל ככלב ומסתיים כחתול.

התערוכה מוצגת עד ה-31 במרץ 2018, אולם ויינשטיין, אגף הנוער, מוזיאון ישראל, ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פאזלים גדולים מסוגי עצים שונים בעיצוב שרית שני חי/מערכת וואלה!, צילום מסך
תערוכת כלבים וחתולים במוזיאון ישראל. בני מאור מוזיאון ישראל,
על עיצוב החלל האינטראקטיבי אחראית לילך שטיאט/בני מאור מוזיאון ישראל
תערוכת כלבים וחתולים מוזיאון ישראל, ירושלים.
בין עיצוב לאמנות - תערוכה שמתאימה לכל המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully