וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בוואטסאפ: האימוג'ים עכשיו גם באדריכלות

הם הפכו לאחד הכלים הדומיננים בשיחה כתובה ועכשיו, הם מככבים גם בשיח הבנייה. אימוג'ים עשויים מבטון לבן שובצו על חזית בניין בהולנד והם מצליחים לעניין את כל העוברים והשבים

מערכת וואלה!

(בווידאו: האימוג'ים מככבים גם בשולחן הביליארד)

זה היה רק עניין של זמן עד שהאימוג'י - האייקונים ופרצופנים אוניברסליים המבטאים קשת של רגשות, מצבים וחפצים – ייכנסו גם לעולם העיצוב והאדריכלות. משרד האדריכלים ההולנדי Attika architekten שילב אימוג'ים לבנים בחזית בניין בפרבר Vathorst בעיר ההולנדית Amersfoort. מדובר בבניין מדורג, המחופה בבריקים של אבן מסורתית אדמדמה. אבל בין הקומות, כך שהם ממסגרים את חלונות הזכוכית הגדולים, שולבה שורה של חיפוי בטון לבן ובו משובצים 22 פרצופנים בשלל הבעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפכו לסימן התרבות העכשווית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה אומרים במשרד האדריכלים על הבחירה העיצובית? ב-Attika architekten סיפרו שהוסיפו את האמוג'ים כדי שישמשו כקישוט אדריכלי המשקף את הימצאותם בכל מקום בעולם המודרני הסובב אותנו. "בארכיטקטורה הקלאסית השתמשו הבנאים והאדריכלים בראשי מלכים, בחיות, בסממנים דתיים, באייקונים מלכותיים ועוד, ומיקמו אותם על חזיתות המבנים, אז חשבנו, במה אנחנו יכולים להשתמש כקישוט עכשווי? כשתתבוננו בבניין הזה בעוד 10 או 20 שנה תוכלו לזהות את השנה ואת התקופה שבה הוא נבנה ועוצב, בדומה למאפיינים שהיו נהוגים בעבר". הגיוני בסך הכל – המלך מת, יחי המלך החדש, האימוג'י.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדים שלומדים בסביבה יכולים להזדהות עם המבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבניין המדורג הוא מה שמכונה מולטי פונקציונלי, יש בו משרדים, חנויות בקומת הרחוב, דירות מעליהן, והוא ממוקם בכיכר שכוללת גם ספרייה ובית ספר. האדריכל צ'אנגיז טהראני שאחראי על הרעיון היצירתי, אומר "יש שם את כל הצעירים האלה בבית הספר שרואים את הבניין, ואמוג'י זה דבר עכשווי שמדבר אליהם. דמיינו את התלמידים יושבים בכיכר, אוכלים צהריים ומצלמים את עצמם על רקע הבניין. באדריכלות שלנו אנחנו תמיד אוהבים להכניס פרטים קטנים שהופכים את הפרויקט לקצת יותר מאשר בניין משעמם. אני לא יודע אם אנשים מבוגרים מזהים את האמוג'י, אבל למי שיש סמרטפון בטוח מכיר את הדמויות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדריכלות הקלאסית השתמשו בראשי מלכים - והיום האימוג'ים לקחו את התפקיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ברמה הטכנית נוכל לומר שאת הפרצופנים העגולים יצרו תחילה בתבניות תלת מימד ואז יצקו בבטון. כל אחד מהם שונה והם משקפים שלל רגשות מוכרים, הן עצובים והן מאושרים. המנעד על הבניין ההולנדי כולל אימוג'י שמח, צוחק, מאוהב, כועס, מאוכזב, מופתע, נבוך, המום וכך הלאה".

אמנם מדובר ברעיון יצירתי למדי, שלא מתאים לאף אחד (חכו, תנו לזה זמן וזה לא ייראה כל כך מופרך), אך לא מדובר במקרה הראשון שחשבו על שילוב אימוג'י על גבי מבנה. בשנת 2012 נפתחה במלבורן, אוסטרליה, מסעדה המבוססת על אימוג'י, שגם התנוססו בחזית המקום. אמנם היה מדובר רק במיזם פופ-אפ זמני, אבל המסעדה – ששמה היה Texturant – הציעה תפריט עם מנות המבוססות על האימוג'ים המוכרים לנו מהמקלדת ישירות אל הצלחת. כך למשל, היה אפשר להזמין במסעדה סלייס פיצה, כוס בירה, המבורגרים, בוריטוס, סושי, מנות ראמן, נקניקיות, מוקפץ, צ'יפס בתוך קרטון אדום ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבניין כולל משרדים, חנויות ודירות וממול יש ספרייה ובית ספר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של בריקים - כאבן מסורתית והבטון הלבן עם עיטורי הפרצופים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully