וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוכרים השקיעו 10,000 שקלים בחוזה של חמש שנים

שוכרים תל אביביים החליטו להשקיע בדירה השכורה שלהם. את הרצפה המיושנת החליפו בפרקט, ואת הריהוט שדרגו בתקווה שהדיירים הבאים יוכלו לרכוש את הציוד המותאם בול לדירה

עיצוב דירה שכורה במרכז תל אביב. סיגל סבן, מערכת וואלה! NEWS
רהיטים צבעוניים ורצפת פרקט מחודשת/מערכת וואלה! NEWS, סיגל סבן

דיירים: זוג, ילדה ותינוקת
מקום: מרכז תל אביב
שטח: 85 מ"ר
תקציב שיפוץ ורענון: 10,000 שקלים
שכירות: 8,000 שקלים
עיצוב פנים: דירתי-לי - טל מידן להמן

זוג עם ילדה ותינוקת, שגרים בדירה שכורה בתל אביב, פנו למעצבת טל מידן להמן עם בקשה לא שגרתית, ולא רק בגלל התקציב המצומצם: הם הדגישו שהם מאוד עמוסים בעבודות תובעניות ושהם מעוניינים להפקיד בידי המעצבת כרטיס אשראי, מפתחות ואת כל השיקולים הנוגעים לחלוקת התקציב ולעיצוב ושמשם תסתדר בעצמה. "הנוכחות של בני הבית בתהליך הייתה מינימלית", מספרת מידן להמן, "יש לי ניסיון רב בעבודה עם אנשים עסוקים, לרוב המעורבות שלהם מסתכמת בהתייעצויות בווטסאפ. כאן אפילו את זה לא היה. בני הזוג הבהירו לי שהם סומכים עליי וקיבלתי החלטות לבד. המעורבות שלהם נדרשה רק במקרים בהם מצאתי רהיטים באתרי יד שנייה, והם נשלחו לאסוף אותם בלי לשאול יותר מדי שאלות".

עיצוב דירה שכורה במרכז תל אביב. סיגל סבן, מערכת וואלה! NEWS
לא תאמינו איך מוצאי טקסטיל משדרגים את הסלון/מערכת וואלה! NEWS, סיגל סבן

המעצבת מספרת שהיא התמודדה עם כמה אתגרים. הראשון כאמור היה פסיכולוגי – איך לעצב דירה עבור אנשים שהיא לא מכירה; האתגר השני הוא עיצוב דירה שכורה, שאי אפשר לבצע בה שינויים מפליגים בתשתיות או בחלוקת החלל; האתגר השלישי היה התקציב המוגבל שעמד על 10,000 שקלים.

"יש לא מעט דרכים להתגבר על המכשולים הרבים שמביא איתו תהליך עיצוב של דירה שכורה. בראש ובראשונה אני מציעה לחלק את התקציב כך שרוב רובו יוקדש לעיצוב שיתנייד עם הדיירים הלאה לדירה הבאה, בכלל זה טקסטיל, ריהוט, תאורה, אמנות ועוד. שנית, יש דרכים להתגבר על בעיות תאורה מבלי לחצוב בקיר ובתקרה, מבלי לערב את בעלי הבית ומבלי להיכנס להוצאה בלתי צפויה. בדירה האמורה הוספנו מנורה מעל פינת האוכל, כשנקודת החשמל הקרובה לא הייתה ממוקמת במקום הנכון. כדי לפתור באלגנטיות ובזול את העניין, לכן, בעת רכישת המנורה ביקשתי שיוסיפו לי מטר שרשרת ואותה תלינו באופן שאף מוסיף עניין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עיצוב דירה שכורה במרכז תל אביב. סיגל סבן, מערכת וואלה! NEWS
מעט פרטי דקורציה על הקיר והתוצאה מושלמת/מערכת וואלה! NEWS, סיגל סבן

שינוי משמעותי שאינו יכול לנדוד עם בני הבית לדירה הבאה בכל זאת נעשה כאן, על אף המגבלה התקציבית והוא חיפוי פרקט למינציה. "כאן נפלה החלטה לא שגרתית לדירות שכורות והיא להשקיע בפרקט בחלל הציבורי. את ההחלטה קיבלנו אחרי מחשבה שהמשפחה תבלה בדירה הזו לפחות חמש שנים (כך לפי החוזה שנחתם עם בעלי הבית) וכי השדרוג יהיה משמעותי כי הרצפה הישנה נראתה ממש לא טוב", מסבירה המעצבת, "חיפוי בפרקט הפחית אמנם 30% מהתקציב, אבל הוא מוסיף הרבה חמימות ואופי לכל החלל. את הקיצוץ ערכנו במקום אחר - הורדתי את בני הבית מהרעיון של קניית פינת אוכל חדשה, ובמקום זה מצאתי באינטרנט שולחן מקסים למסירה, צבענו אותו בלבן וצירפתי אליו כסאות בצבע ירוק רענן חדשים שרכשתי במבצע. גם את הארגז למשחקים מצאתי באחד מלוחות יד שנייה וצירפתי לו מזרן מרופד כדי לשדרג את המראה ה"עייף" שלו. שילבתי טפט בסגנון טרופי בצבעוניות של אפור-לבן שהיה במבצע חיסול באתר אינטרנט בחו"ל וגם בפרינטים שנרכשו באתרים אמנות ועיצוב שונים בחו"ל. ליקטתי ושילבתי אקססוריז נוספים דוגמת השטיח האתני והצבעוני, מתלה לעציצים בחנות של גלי ליבנה ברמת השרון, כריות נוי שמחברות את השטיח, הפרינטים והטפט".

המעצבת הוסיפה מעל הספה, שהייתה בבית, מדף מסוגנן במראה מתוחכם, שמתחבר היטב לצבעוניות העץ של הפרקט, של המזנון, של שולחן הקפה ושל הארגז והציבה עליו עציצים ואביזרי נוי. הקיר שממול נצבע בצבע ירקרק רגוע המוסיף עוד מימד של עומק לחדר הציבורי המשותף.

עיצוב דירה שכורה במרכז תל אביב. סיגל סבן, מערכת וואלה! NEWS
פינת אוכל מעוררת תיאבון/מערכת וואלה! NEWS, סיגל סבן

איך הגיבו בני הבית שראו את השינוי ביום שבו החזירה המעצבת את המפתח ואת כרטיס האשראי? "הם היו מאוד מרוצים", אומרת מידן להמן ומנדבת כמה טיפים לעיצוב דירות שכורות בתקציב מוגבל: "את דירתי-לי הקמתי מתוך אהבה ותשוקה אמיתית לעיצוב דירות שכורות. עיצוב דירות שכורות הוא סיפור אחר לגמרי. גם כי בדרך כלל מדובר בתקציבים קטנים וגם כי אי אפשר להשפיע רבות על תוכניות החשמל, ריצוף וחלוקת החלל כמו שאני עושה עם אדריכלים בדירות חדשות. וגם כי יש צלע שלישית לסיפור - בעל דעה נוסף וחשוב שהוא בעלי הדירה. על אף כל האתגרים, אפשר לעצב דירה שתשרת את בני הבית כיום וגם הלאה, ביום בו הדיירים ימשיכו הלאה לדירה הבאה שלהם. אספתי לא מעט לקחים בעיקר בתל אביב, שם לרוב לבעלי הדירות יש פחות אינטרס להשקיע בדירות שלהם לאור ביקוש שגובר על ההיצע".

עיצוב דירה שכורה במרכז תל אביב. סיגל סבן, מערכת וואלה! NEWS
קווים אורכיים שתורמים לתחושת חלל גדול יותר/מערכת וואלה! NEWS, סיגל סבן

טיפים של המעצבת לקחת הביתה:

1. לבחור ברהיטים רב שימושיים: כאן לדוגמה הספסל לילדה משמש גם ארגז אחסון לצעצועים שלה.
2. במקרה של מחסור בחדרים חלק גדול משימושי הבית מתרכזים בחדר הציבורי (כמו פינת משחקים, שולחן עבודה וכדומה), יש לתחום את האזורים השונים באמצעות טפט/ שטיח/ צבעוניות נישתית יותר. כאן לדוגמה הטפט והתמונות לצידו תוחמים את אזור פינת האוכל, שטיח בסלון תוחם את אזור הישיבה בסלון, שטיח קטן באזור המשחקים תוחם את אזור המשחקים של הילדה.
3. לא לפחד מפרקט - לקחת בחשבון כ-100 שקלים למטר פרקט למינציה ולחשב כמה זה מוסיף לשכירות בהנחה שתישארו בדירה X שנים. בנוסף, תמיד רצוי להציע לבעלי הדירה השתתפות מצדם מתוך מחשבה שחיפוי פרקט יעלה את ערך הנכס לאחר עזיבתכם והתמונות מהבית יהיו מרשימות יותר.
4. יד שנייה הן לא מילים גסות – רהיטים המוצעים באתרי יד שנייה ובאתרים למסירה לא בהכרח ישנים, שבורים או מוזנחים. לפעמים אנשים טסים לרילוקיישן ונפטרים מריהוט ומוצרי חשמל במצב מצוין, לפעמים אנשים רכשו חדש והתחרטו כשהגיע וכדומה. גם ישן זה לא בהכרח גרוע, מי שאוהב וינטג' יכול למצוא אוצרות גם ברהיטים שהזמן עשה את שלו, למשל קילופים, שריטות, הבדלי גוונים ועוד. אם אוהבים רהיט מסוים אפשר גם לחדש אותו בקלות יחסית על ידי צביעה / ליטוש / פורמייקה / גם וגם.

עיצוב דירה שכורה במרכז תל אביב. סיגל סבן, מערכת וואלה! NEWS
מציאות רבות מצפות לכם באתרי יד שנייה/מערכת וואלה! NEWS, סיגל סבן
עיצוב דירה שכורה במרכז תל אביב. סיגל סבן, מערכת וואלה! NEWS
קוביות עץ מעטרות את הקירות ומשמשות למדף מקורי/מערכת וואלה! NEWS, סיגל סבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully