וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרת הגן: מלניה ממשיכה את מורשתה של מישל בבית הלבן

לא ברור איך זה קרה - והאם נשיא ארצות הברית הרהר לעומק בהחלטה. כך או אחרת, מלניה טראמפ הכריזה כי גינת הירק המפורסמת של מישל אובמה תישאר במקומה ללא שינוי במדשאת הבית הלבן

מלניה טראמפ. ספלאש
מלניה בעד תזונה בריאה לכל האומה/ספלאש

כידוע, מאז ההשבעה לנשיאות ארצות הברית, ממשל טראמפ הקפיד לעשות בדיוק ההפך מממשל אובמה. זה בא לידי ביטוי בחוקים חדשים וממשיך בעיצוב וארגון הבית הלבן. הווילונות והשטיח בחדר הסגלגל היו הראשונים להתחלף, והציורים שמישל אובמה תלתה בחדר האוכל הרשמי ירדו מיד מהקירות. אלה היו חלק מהתעמולה של מישל שהצליחה להכניס זאת פעם הראשונה בהיסטוריה אמנות "שחורה" ללב ליבו של המעון הרשמי של נשיא ארצות הברית. אך בצד כל אלה, כשמלניה נמצאת בעיצומו של עיצובו המחודש של הבית הלבן היא מכריזה באופן די מפתיע כי היא משאירה את גינת הירק ששתלה מישל אובמה. אך אל תטעו, לא מדובר במחווה של גברת ראשונה אל גברת ראשונה - המסר שעומד מאחורי הגינה המפורסמת ככל הנראה נגע לליבה של מלניה שמבינה דבר אחד או שניים בתזונה מזינה ואולי זה הנשיא שלא מעוניין להתעסק כרגע עם חירוב הגינה המדוברת.

עוד בנושא:
כל ההגבלות שחלות על משפחת טראמפ בעיצוב הבית הלבן
לא מוותרת לאיוונקה: מלניה מעצבת את הבית הלבן
אחת ולתמיד: מה הסיפור של טראמפ עם הצבע המוזהב?
ב-2009 אובמה שתלה במדשאה האחורית של הבית הלבן גינת ירק החולשת על 300 מ"ר וביקשה להעביר באמצעותה מסר חנוכי לתזונה נכונה. האקט הופנה לא רק לבני ביתה - הנשיא דאז ושתי בנותיהם (מליה וסדה) שהיו אז צעירות במיוחד, אלא לכלל תושבי ארצות הברית, שאחוז גבוה מהם לוקה בהשמנת יתר וצריכה מרובה של ג'אנק פוד. גינת הירק של מישל כללה 55 זנים שונים של ירקות אורגניים שנשתלו לעיני המצלמות ביחד עם תלמידים צעירים מבית ספר הסמוך לבית הלבן.

מישל אובמה, אשתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, גינת הירק בבית הלבן, יוני 2015. AP
מישל שותלת ערוגות אורגניות בבית הלבן ביחד עם תלמידים צעירים/AP

הגינה היתה חשובה למישל גם כצעד של תעמולה עם מסר חברתי ורצון להשרישו הלאה. מכאן, כחודש לפני הבחירות לנשיאות בארצות הברית, מישל ביקשה ליצוק בטון מסביב לגינתה המטופחת כדי להבטיח את המשכיותה גם בממשל הבא. הילרי לא הותירה מקום לספק אז. ערוגות הגינה ישארו - כך הבטיחה למשפחת אובמה, זאת כמובן במידה ותיבחר לתפקיד הנחשק. אך רצה הגורל ויריבה הרפובליקני זכה בכתר וגורלה של הגינה עמד בסימן שאלה. לא הבטון הוא שיעצור את משפחת טראמפ מלהיפטר מהגינה של מישל, אך ככל הנראה, ממשל טראמפ החליט שלא להשקיע יותר מדיי אנרגיות בשיח הירוק. מלניה כאמור הודיעה שהפרויקט של מישל נישאר מסיבות חינוכיות וחשיבות עליונה לעדוד תזונה אורגנית בריאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מדובר במחווה של גברת ראשונה אל גברת ראשונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת חודש פברואר בחרה מלניה טראמפ במעצבת פנים שתסייע לה בעיצוב מספר חדרים בבית הלבן - כחלק מתפקידה של הגברת הראשונה. מלניה בחרה בת'ם קנליקהם (40) שכיהנה בתפקיד עיצוב בכיר אצל ראלף לורן שעיצב למלניה את השמלה הכחולה והמפורסמת לטקס ההשבעה של נשיא ארצות הברית. ומכאן, נולד השידוך בין השתיים. מלניה כמובן איינה רשאית לעצב כל חדר שתחשוק בו בבית הלבן. על השינויים במעון הרשמי שכולל גם מוזיאון היסטורי חלות הרבה מאד הגבלות. אבל לפני החדרים הרשמיים, למלניה כמובן חשוב לייצר חדר עבור בנה בן ה-10 - בארון טראמפ יורש העצר הצעיר של הנשיא, כדי שיוכל להרגיש בבית.

בשבוע שעבר מלניה שיחררה הכרזה נוספת, בה היא בישרה לאזרחי ארצות הברית שהיא מחזירה את הסיורים לבית הלבן. זה קורה אחרי מספר שנים שבהן הסיורים התיירותיים לא התקיימו בממשל אובמה שביקש לחסוך את העלויות הגבוהות שמצריך כל ביקור מסוג זה.

מישל אובמה, אשתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, גינת הירק בבית הלבן, יוני 2015. AP
רק אל תגעו למישל בערוגות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully