וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה שורות: פריטים סרוגים שיהפכו כל אירוח למושלם (וגם יצטלמו נפלא)

אפרת בראשי מפן

3.3.2017 / 10:21

סריגה היא מלאכה סיזיפית וממושכת ולמי יש סבלנות לחכות עד שתניב סוודר או כובע?! אבל תחתיות לכוסות וחבקי מפיות אפשר לייצר ברגע. הם ישדרגו את חווית האירוח גם אם יש פה ושם עיניים טועות. בקיצור, כך תעשו זאת בסטייל. מדור חדש - המדריך האורבני לעקרת הבית המודרנית

כמו מלאכות יד רבות, גם הסריגה חזרה לאופנה בשנים האחרונות וכבר לא משויכת רק לסבתות שמחפשות דרך להעביר את השעות המתות. ועדיין, עצם הפעולה, האחיזה בשתי המסרגות, הישיבה וההתרכזות בלולאות הצמר, נותנת תחושה של זיקנה. אלא שלא כמו פעילויות גריאטריות אחרות, לזאת יש בונוס – היא מצטלמת נפלא. והנה עוד בונוס המיועד לטיפוסים שאינם נמנים עם הפלח הנוסטלגי: אם יש כלב בסביבה שמתכדר על הספה לידכם כשאתם סורגים - זה שובה אפילו עוד יותר.

אבל רגע לפני שאתם רצים לקנות מסרגות ומתחילים להוציא ולהעלות עיניים יש לזכור שסריגה מצריכה הרבה סבלנות, וכשמדובר בפעם הראשונה כדאי אפילו להצטייד באקסטרה אורך רוח - בדיוק כמו בפעם הראשונה שאחזתם צ'ופסטיקס. ואם בחרתם במסרגות במבוק טבעיות, זה דומה אפילו יותר להתעסקות באוכל יפני. הו, מסרגות הבמבוק. יתרונן הגדול הוא האסתטיקה. הן כה יפות, גם כשהן סתם תקועות בתוך פקעת צמר ומעטרות את השידה שליד המיטה. ולמקרה שאתם נמנים עם המתחילים, תופתעו אולי לגלות שהאצבעות לא ממש עובדות בהרמוניה והתמונה שמצטיירת בדמיון של מסרגות רוקדות ואלס מכרסמת את המוח. שיטוט מהיר ביוטיוב יניב עבורכם מספר רב של מדריכי סריגה למתחילים. בחרו את הסרטון שאין צורך להביט בו כדי להבין מה עושים. למה? כי כשאתם מסתבכים עם האצבעות הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא להפנות את המבט למקום אחר. אתם זקוקים ברגעים הרגישים האלה לקול רך ואיטי שינחה אתכם שלב אחר שלב, כשהריכוז מופנה לידיים בלבד. האתגר הוא לעבור את השלב הזה. עבור סיכויי הצלחה טובים יותר, כדאי להוסיף נשימות בקצב של שתי שאיפות על ארבע נשיפות. תתחילו לספור. ככל שתעלו את הנשימות בכפולות של שתיים כך ייטב.

כמו שטייץ מחטב, גופיה נושמת בצבע ניאון ונעליים עם כריות אוויר מעודדים להגיע למכון, כך גם פקעות צמר רכות וצבעוניות ומסרגות במבוק יעוררו את בלוטות החשק להפשיל שרוולים ולהתחיל במלאכה. ומאחר שמדובר בחשק עונתי, חובה לבחור באובייקטים קטנים לסריגה. עזבו אתכם מסוודר או צעיף שעלולים להעלות את הסעיף. כשהטמפרטורות עולות, המשיכה לחוטים המחממים מצטננת. לכן, מומלץ לסרוג פריטים קטנים שיביאו איתם מראה מתוק לבית, כמו תחתיות לספלים, חבקי מפיות ומצע להניח עליו את כיכר הלחם. אבל הרבה מעבר למתיקות שלהם, קל יחסית לסרוג אותם. הרי מה כולנו מחפשים בחיים? פעולות רפטטיביות, הזזה פשוטה של האצבעות, בלי יותר מדי מחשבה והוראות הפעלה. מספיק שתיצמדו לשיטה אחת בסיסית של סריגה לימין, תסרגו כמה שורות (10-15) ויש לכם אחלה של קולקציית קפסולה אישית, כולל אפילו מגן לכוס תה. עיניים טועות פה ושם יביאו איתן קסם – תקראו לזה פזילת חן אם תרצו, ואם אתם ממש פרפקציוניסטים, תוספות כמו כפתורי עץ או פאצ'ים קטנטנים יסתירו את הטעויות והחורים הקטנים, המביכים והלא אסתטיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כדי להימנע ממצב של תסכול וחשק להשליך הכל לפח תוך כדי הצלבת המסרגות, מומלץ להשתמש בצמר פשוט. לא מתוחכם, לא מפונפן ובלי סיבים. זה נכון שצמר מאנגורה וקשמיר נעימים למגע, אבל פחות מתאימים לסריגה של פריטים לבית ובטח שלא למתחילים. יתרה מזה, סוגי הצמר הללו בנויים לקשר אמנותי ארוך טווח ואנחנו הרי טיפה פחות. חוטי כותנה, לעומתם, יתאימו גם לפתיחת העונה המתחממת. נשארתם עם חתיכה קטנה של צמר סרוג בצורה לא ברורה? הפכו אותה לתליון מקורי לשרשרת. רכשו שרשרת פשוטה בחנות חרוזים, הדביקו או שזרו את החתיכה והנה טוויסט מקורי ללוק החורפי שלכם.


** בשבוע הבא נביא לכם הביתה טור אדום אדום ומתוק מתוק. הכינו צנצנות קטנות!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully