וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לשמור על זוגיות טובה? הימנעו מטעויות העיצוב האלה

יוליה פריליק-ניב

16.2.2017 / 9:01

שולחן שהבאתם ממערכת יחסים קודמת - אאוט. ספה שנוחה ונעימה לשניכם (גם בעין) - אין. עשרה טיפים מנצחים שישמרו על מערכת היחסים שלכם בתהליך עיצוב הבית

זוג מעצב את הבית. ShutterStock
החלטתם שיחד תחת קורת גג אחת? קבלו בהאהבה גם את הפשרות שכרוכות בכך/ShutterStock

ממש אחרי וולנטיינ'ס, כשהבועות בשמפניה הוורודה כבר התאדו, השוקולדים נאכלו והאוויר בבלונים ירד, הרשו לנו להפנות את תשומת ליבכם לטעויות שבני זוג עושים כשהם מחליטים לרהט ולעצב את הקו הזוגי שלהם. בין אם אתם רק עוברים לגור יחד לראשונה או חיים כבר ביחד תחת קורת גג משותפת כבר שנים – ארגון נכון של הבית יכול לשחק תפקיד משמעותי ומפתיע במערכת היחסים שלכם. בעיצוב נכון עבור שניכם, תוכלו להרגיש בסופו של דבר רגועים במרחב המשותף והצפוף לעתים, בלי שמישהו אחד ישתלט ויכתיב את הטון וידחק את השני מחוץ לפריים העיצובי.

ספה. ShutterStock
הרהיט הכי פעיל בבית. לא תתפשרו עליו?/ShutterStock

הספה: זה נשמע טריוויאלי אבל חשוב מאוד לדבר על איזו ספה כדאי לרכוש לבית המשותף שלכם ולוודא שהיא נוחה לשני בני הזוג. מה שקורה ברוב הפעמים הוא שמישהו אחד מבני הזוג מפנה זמן והולך לבחור ספה לפי טעמו האישי. הוא אמנם מתרווח עליה, מותח איברים ומתנסה, אבל מה אם היא לא נוחה או לא מוצאת חן בעיני בן או בת הזוג? ספה זה רהיט מרכזי וחשוב בבית. אתם מבלים עליה שעות ארוכות, ביחד, חבל שרק צד אחד יהיה מרוצה ממנה והצד השני ישנא כל רגע עליה או בקרבתה.

טיפ שלנו: גם אם התקציב לעיצוב הבית מוגבל, אל תתפשרו על רכישה משותפת של ספה שתהיה מקובלת על שניכם. צבע נייטרלי כבסיס טוב ומשותף יכול לחולל פלאים במערכת היחסים, ואם לאחד מכם חסר צבע הוסיפו אותו בכריות הנוי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחפים מעץ. ShutterStock
חפצי אמנות זה טעם. הגיעו לעמק השווה אחרת יהיה לכם קרקס בבית/ShutterStock

אמנות או נמות? אמנות היא לא רק משהו חיצוני להתהדר בו או למלא בעזרתה את הקירות הריקים. אמנות אמורה לשקף את הטעם של שני בני הזוג ואת האווירה שאתם רוצים שתשרור בבית המשותף שלכם. אם סחבתם כמה תמונות נוף משמימות (פרחים בשדה, שמן על בד) מהמחסן של ההורים וזה רחוק שנות אור ממה שמשקף ומייצג את בן הזוג שלכם שמעדיף דווקא צילום פוסט מודרני – ותרו. לא תגרמו לבן הזוג שלכם להרגיש בנוח בביתו שלו.

טיפ שלנו: יש היום מגוון פלטפורמות לרכישת אמנות בגלריות יחסית נגישות להרבה כיסים, אתרי אינטרנט של האמנים עצמם, ירידים - דוגמת "צבע טרי", תמונות שלכם שאפשר לפתח ולתלות ואפילו פרינטים בחינם ברשת שנשאר רק להדפיס ולתלות. מה גם, שנופים משעממים בחדר השינה זה ממש turn off.

פינת עבודה. ShutterStock
פינה אישית כמו שולחן עבודה שרק אחד/ אחת מבני הזוג עובד עליו/ShutterStock

אזור אישי: גם בדירה קטנטנה כדאי ליצור אזור אישי המוקדש לכל אחד מבני הזוג בנפרד. זה יכול להיות חדר סגור ושלם, למשל משרד או חדר מוזיקה, אבל זה גם יכול להיות שולחן עבודה במסדרון, פינת ישיבה ליד החלון, כורסה ליד הספרייה בסלון או ערסל במרפסת. צרו מרחב אישי פרטי לכל אחד, שיהווה מעין מפלט ויהיו בו החפצים שאתם אוהבים.

טיפ שלנו: כבדו את האזור האישי של בן או בת הזוג, אל תבלו שם אם לא הוזמנתם, אל "רק" תניחו שם חפצים או תעירו הערות כמו "תסדר", "איך את מוצאת פה משהו בכלל" או "מתי תקראי את כל זה?"

שידת לילה. ShutterStock
מקום טוב להניח עליו את החפצים האישיים שלכם לפני השינה כמו משקפיים וספר/ShutterStock

שידות לילה: אמנם באנגלית זה נשמע יותר טוב, Nightstands, אבל שידת הלילה היא הדבר הראשון שאתם ובני הזוג שלכם רואים בבוקר והדבר האחרון שאתם רואים לפני שאתם נרדמים. אם הן יהיו עמוסות ברשימות, ספרים, סלולרי, מטענים, משקפיים, ושאר חפצים, זה ישפיע על השינה שלכם, גם אם בתת מודע. נקו את שידות הלילה שלכם במשותף מתוך החלטה הדדית שאתם משאירים את הטרדות מחוץ לחדר השינה. ואת הסלולרי הטעינו הרחק מחדר השינה.

טיפ שלנו: דאגו לשידות גם כשהמקום צר. אם בכל זאת ניסיתם וחדר השינה צר מלהכיל שתי שידות לילה בצידי המיטה, נסו פתרון יצירתי שוויוני אחר, למשל מדפונים תלויים בצדי המיטה, ראש מיטה המשולב במקום לספר, משקפיים ומנורת לילה, שרפרפים זעירים או כל פתרון אחר במגבלות המקום שישרת כל אחד מכם.

צמר. ShutterStock
רכזו את כל התחביבים והאוספים שלכם במקום אחד ולא בכל רחבי הבית/ShutterStock

להשתלט: אם בן זוג אחד מחזיק בתחביב שמסב לו אושר רב, אך האושר הזה מתפרש בהדרגה לכל חלקה טובה בבית – זו טעות. גם אם מדובר בתחביב עם ציוד רב, כמו גלישת גלים, נגינה על כמה כלי נגינה, אוסף תקליטים, ציור או צילום אחסנו אותם במקום מוגדר ומוסכם מראש בלבד, או אפילו בחלל חיצוני אם יש (מחסן לגלשנים למשל, כי הרי לא גולשים בבית). גם אם בן או בת הזוג מתים על התחביב שלכם, זה לא נעים לראות אותו בכל מקום ובכל הזמן בבית.

טיפ שלנו: הגדירו גבולות ברורים ואזורים ייעודיים לתחביב או לאוסף. סורג? אל תפזר בדים וחוטים בכל מקום אלא אחסן בכמה קופסאות או ארון ספציפי. אוספת הפתעות של ביצי קינדר? הציבי אותן בכמה מדפים וזהו. שחררי את יתר המדפים והחללים.

סלון כחול. ShutterStock
זכותו לא לאהוב את הטפט הצעקני הזה. חפשי טפט שהוא יאהב - בכל זאת הוא גר איתך/ShutterStock

"לא אכפת לי" – האמת היא שבצד השני של "לא אכפת לי" לגבי הבחירות העיצוביות בבית, יש עניינים של שליטה. כי ברגע שלמישהו לא אכפת איך ייראה הבית שלו, אילו צבעים יהיו בו ואילו חפצים, אביזרים וסגנון, הצד השני עלול להשתלט (אם כבר לא עשה מלכתחילה) ואז תחושו זרים בבית הפרטי שלכם. לכל שני סגנונות - מנוגדים עד כמה שאפשר - אפשר למצוא מכנה משותף. במילה אחת קוראים לזה אקלקטיות. גם פריטים עתיקים בסגנון וינטג' כפרי יכולים להשתדך טוב לפריטים בסגנון מודרני, נקי וקר. השאלה היא רק במינון. הרי לא מתאים שמישהו ירגיש נטע זר ולא שייך בבית שלו כי בן או בת הזוג השתלטו על העיצוב.

טיפ שלנו: אפשר ורצוי להיעזר באנשי מקצוע בתחום עיצוב הבית או ההום סטיילינג אם אתם מגיעים מאסכולות שונות ולא יודעים איך לשלב את הכל יחד. זה יותר פשוט מטיפול זוגי.

כורסה בצבע מנטה. ShutterStock
אז מה עם הכורסה ממש מיוחדת, היא מגיעה עם מטענים של מערכת יחסים קודמת/ShutterStock

שאריות של החיים (הקודמים): ממש לא מומלץ לשלב בבית המשותף שלכם שרידים ממערכות יחסים קודמות. זה אולי נראה כמו עניין מובן מאליו, אבל רבים מתקשים להיפרד מהדובי שהעניק להם האקס המיתולוגי. אבל גם בובת פרווה תמימה למראה עלולה להעכיר את האווירה הזוגית שלכם ולחלחל מתחת לפני השטח ואף להתפוצץ בריב הבא. זה נכון לגבי שטיח, פינת אוכל וכורסה ששימשו במערכת יחסים קודמת. פשוט תיפרדו מכל החפצים של מערכת היחסים הישנה שלכם כדי לתת מקום לזוגיות החדשה והמוצלחת.

טיפ שלנו: את השאריות מהעבר תרמו לאנשים נזקקים.

חדר שינה עם מצעים לבנים. ShutterStock
תאורת יום ותאורה לילה בתמסורת צבע בהירה הם שיעשו לכם נעים בחדר השינה/ShutterStock

תאורת פלורסנט בחדר השינה: זה טיפ פרקטי ופשוט ליישום ובכל זאת, המון זוגות, בעיקר כאלו הגרים בדירה שכורה ולא מעוניינים להשקיע יותר מדי, מאירים את חדר השינה הזוגי שלהם בפלורסנט נוראי. זה עלול ממש להזיק לרומנטיקה שלכם וזה הכי לא סקסי שיש.

טיפ שלנו: עברו לתאורה רכה עם תמסורת צבע נעימה, כזו שאפשר לשלוט בעוצמה שלה בעזרת דימר. את הפלורסנט תשאירו למטבח או למשרד, וגם זה רק אם ממש חייבים.

זוג יושב על הספה. ShutterStock
אתם יחד. אין דבר כזה מזלג שלי כיסא שלך/ShutterStock

"זה שלי וזה שלך": אם יש לכם רק חפצים ורהיטים "שלכם בלבד" ואין לכם שום רהיט משותף זה לא סימן מעודד. זה טבעי שלכל אחד יש פריטים ורהיטים משלכם, וזה בסדר, אבל כדאי לרכוש ולו כמה דברים משותפים יחד (ראו סעיף – הספה). זה יעניק לכם תחושת שייכות ושיתוף ובגדול תרגישו יותר בבית. זה לא חייב להיות משהו גדול או יקר, גם סכו"ם, כמה ספלים, כרבולית זוגית וכמה כריות נוי צבעוניות ועציץ יעשו את העבודה בשלב ראשון.

טיפ שלנו: גם אם לא רכשתם יחד את הפריטים השונים, הפסיקו עם ביטויי השייכות והרכושנות. אתם יחד. הכל של שניכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully