וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תריסים מוגפים וחדר ציור: פיקנטריה מארמון המלכה

יוליה פריליק-ניב

10.2.2017 / 9:27

המלכה אליזבת שוברת שיאים עם 65 שנות מלוכה. את רוב זמנה היא מעבירה בארמון בקינגהאם שהפך לאחד המבנים המסקרנים בעולם. כמה חדרים יש בו ומתי יש לנקות את כל 760 החלונות? כל הפרטים הפיקנטיים מבפנים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: 65 שנות כהונה. מההכתרה של אליזבת ועד היום)

בית המגורים הרשמי של משפחת המלוכה הבריטית היה במקור בית צנוע וחלש על שלוש קומות בלבד. עד שנת 1761 הוא היה בבעלותו של ג'ון שפילד, הדוכס של בקינגהאם. אך גורלו השתנה כשהמלך ג'ורג' השלישי רכש את הבית תמורת 21,000 לירות שטרלינג בלבד. המלך ג'ורג', אשתו שרלוט ו-18 ילדיהם גרו בבית ובתקופה זאת ביצעו הרחבות רבות והפכו את המבנה לאחוזה גדולה במיוחד. כמה גדולה? מכון להיום, בארמון 775 חדרים מתוכם, 78 חדרי רחצה ושירותים, 1,514 דלתות ו-760 חלונות. מה שאומר בין היתר - הרבה עבודת תחזוקה לצוות של כ-800 העובדים הקבועים של הארמון. ואם כבר הזכרנו תחזוקה, מן הראוי לציין את פרוטוקול הניקיון שיש בארמון הקובע כי את 760 החלונות יש לנקות מדי שישה שבועות, ולא דקה אחת אחרי.

עוד בנושא:
הבית החדש של קייט מידלטון והנסיך וויליאם מעורר סקנדל
צורה לו: המטבח של קייט וויליאם

המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
אחד מאולמות האירוח בארמון בקינגהאם - ארגמן מככב כצבע של מלוכה/GettyImages

בין החדרים יש 52 חדרי שינה מלכותיים לאורחים רמי מעלה, 188 חדרי שינה המיועדים לצוות העובדים, 92 משרדים וכמובן חדרים פרטיים. משפחת המלוכה חובבת קולטורה ומכאן, בארמון הבריטי יש גם חדרים להנעים את זמנם של הדיירים כמו חדרי ציור, חדר מוזיקה, גלריית ציורים ועוד. בארמון יש אוסף מרשים של שעונים עתיקים עם יותר מ-400 שעונים עליהם מופקד שען שכל תפקידו לטפל בשעונים ולדאוג שכולם מתקתקים ומכוונים. החדרים הפרטיים של אליזבת, פיליפ ובני משפחתם נמצאים באגף הצפוני של הארמון ואם תהיתם, אליזבת ופיליפ ישנים בחדרים נפרדים. הסיבה טמונה בכך שפיליפ מעדיף לישון עם חלונות פתוחים בכל מזג אוויר ואילו המלכה, מעדיפה חלונות מוגפים. אולי לא ההסבר הכי משכנע, אך בני הזוג האלה בטח לא הראשונים בהיסטוריה המעדיפים לישון רחוק אחד מהשנייה. כנראה שלמלניה טראמפ, הגברת הראשונה של ארצות הברית יהיה מה להוסיף בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
המלכה אליזבת בחדר המוסיקה שבארמון/GettyImages

אולם הנשפים נחשב לאזור המרשים ביותר בארמון. אורכו כ-36 מטרים, רוחבו כ-18 מטרים וגובהו 13.5 מטרים. הוא מחופה בשטיחי בצבע ארגמן המזוהה עם מלוכה, הנברשות העצומות בו משלשלות מהתקרה, עשויות מאבני קריסטל ולוק הכללי רווי בעיטורים מוזהבים. אולם זה נחנך לראשונה בשנת 1856 ומתוחזק בצורה מחמירה עד היום.

הגן הפרטי של ארמון בקינגהאם נחשב לגן הגדול ביותר בלונדון, והוא משתרע על פני 39 דונמים. כדי להבין את השטח העצום, מדובר בפי ארבעה מגודלו של אצטדיון וומבלי.

ישנן גרסאות לא מפורשות שמצביעות על רשת של מנהרות מסועפת הנמצאת מתחת לארמון והן מקשרות את הארמון לחלקים בלונדון. כך למשל, מנהרה המחברת את בקינגהאם לווייטהול ולבתי הפרלמנט וכן, מנהרות שמחברות בין בקינגהאם למבנים אחרים של בית המלוכה בעיר, בראשם בית קלרנס. כיום, משמש בית קלרנס כבית המגורים הרשמי של הנסיך צ'ארלס ואשתו קמילה. גם הנסיך הארי מתגורר שם רשמית, לפחות עד שהזוגיות החדשה עם מייגן מרקל תתמסד.

ארמון בקינגהאם. ספלאש
המלכה מארחת שועי עולם ומכובדים לארוחה חגיגית/ספלאש

ארמון בקינגהאם נחשב לישות עצמאית ומכאן, זכה למיקוד משלו, מה שהופך אותו למבנה היחידי בבריטניה שנהנה מהכבוד הזה. מכתבים רבים של אזרחי בריטניה מגיעים למלכה שמקדישה להם זמן קריאה - מקריאים עבורה כמובן (כי, מה כבר יש לה לעשות בין לגימות התה). יש בו גם סניף דואר, בכל זאת יש לו מיקוד משלו כאילו היה עיר, וגם תחנת משטרה, מרפאה, כספומט רשמי באישור הבנק המרכזי, אולם קולנוע ובריכת שחייה מקורה. נזכיר שלא רק את בני המלוכה מתקנים אלו משרתים, מדובר במפעל של ממש המונה 800 עובדים, הזקוקים לשירותים האמורים.

המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
צוות של 800 אנשי תחזוקה שדואגים לשמור על ארמון מתוקתק ומצוחצח/GettyImages

בניגוד לדעה הרווחת, הארמון אינו אטום מפני פלישות (חשבתם שאין מצב לעבור את השומרים חמורי הסבר עם כובעי הפרווה הגבוהים?). אירעו מספר פריצות ופלישות במהלך 65 השנים שבהן אליזבת אוחזת בשרביט המלוכה. המפורסמות שבהן התרחשה ב-2004, עת התבצר בארמון גבר בריטי בתחפושת באטמן במשך חמש שעות ודרש שינוי ביחס השלטונות לאבות גרושים.


התעורר בכם החשק ואתם מחפשים ג'וב בארמון? בימים אלה מחפשים עבור משפחת המלוכה אחראי מדיה חברתית. ניתן להגיש מועמדות באתר הרשמי של בית המלוכה בקטגוריית הדרושים: www.royal.uk.

המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
מחאה של גבר/GettyImages
המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
המלכה אליזבת קוראת מכתבים של אזרחי בריטניה המגיעים לארמון/GettyImages
המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
בארמון גלריה ובה תערוכות מתחלפות/GettyImages
המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
תערוכת שמלות המלכה שנערכה בארמון. שימו לב לשנלדייר הקריסטל העצום/GettyImages
המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
תערוכה של חללי המגורים בארמון בקינגהאם/GettyImages
המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
הכרכרה של המלכה עומדת בסמוך לכניסה/GettyImages
ארמון בקינגהאם. ספלאש
בין שועי העולם גם כוכבי הוליווד עולים לרגל בביקור אצל המלכה - אנג'לינה ג'ולי ביניהם/ספלאש
המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
בטקסים רשמיים המלכה לובשת את בגדי המלוכה/GettyImages
המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
המלכה אליזבת מבלה מדי יום על המכתבה העתיקה/GettyImages
המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם. GettyImages
כלי אוכל מוזהבים מוגשים למלכה ולבני משפחת המלוכה/GettyImages
ארמון בקינגהאם. AP
משחק כדורגל בחצר האחורית של ארמון בקינגהאם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully