וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה מרעישה בעולם האדריכלות: רון ארד ואבנר ישר מתאחדים

יוליה פריליק-ניב

31.1.2017 / 12:26

"בישראל חסר מעוף ותעוזה לאדריכלות" כלשונו של האדריכל אבנר ישר הפותח בצעד חסר תקדים משרד משותף עם האדריכל והמעצב רון ארד. "מבחינת אגו - אנחנו מסתדרים מצוין"

נמרוד סונדרס

(בווידאו: ראיון מיוחד עם האדריכל אבנר ישר המאחל לנו שנגור בצפיפות)

באפריל האחרון חשפנו כאן לראשונה בוואלה! בית ועיצוב בראיון מיוחד עם רון ארד, מחשבות על פתיחת משרד בישראל יחד האדריכל המוערך אבנר ישר. בימים אלה אנו מתבשרים כי התכניות מתממשות ושיתוף הפעולה המיוחד הזה יוצא לדרך.

"אני מלא הערכה כלפי רון ארד, הוא אדריכל נהדר ומיוחד ואני רוצה בשיתוף הפעולה הזה איתו כי בארץ שלנו חסר מעוף, תעוזה וגישה אמנותית למקצוע האדריכלות" – כלשונו של האדריכל אבנר ישר, שמקים משרד אדריכלות משותף עם המעצב והאדריכל רון ארד. שיתוף פעולה בין שני ענקים בתחום האדריכלות זה לא משהו שפוגשים כל יום: לאחר יותר מעשור של שיתוף פעולה פורה בשורה של פרויקטים הכריזו ארד וישר על הקמת משרד משותף, בנוסף למשרדים הנושאים את שמם. השניים כבר עובדים יחד על פרויקטים (שהם עדיין לא חושפים), אולם עכשיו מקבל שיתוף הפעולה שדרוג, שמטרתו להקל על יזמים ולקוחות. לא מדובר במיזוג, אלא בהרחבה. "כל אחד ממשיך להחזיק במשרד שלו, הוא בלונדון ואני בתל אביב, ואנחנו מקימים בנוסף משרד יחד", אומר ישר.

עוד בנושא:
מוזיאון העיצוב בחולון גורף תואר מפתיע
פיירו ליסוני מאוכזב ממוזיאון העיצוב בחולון
400 זוגות משקפיים עכשיו במוזיאון העיצוב בחולון

ראיון עם המעצב רון ארד בפתיחת מוזיאון העיצוב בחולון בתכנונו. דייב שחר
רון ארד על רקע מוזיאון העיצוב בחולון שתכנן לפני שש שנים/דייב שחר

איך מתסדרים שני אדריכלים עם רזומה כל כך מפואר ביחד?
"מבחינת אגואים אנחנו מסתדרים מצוין, ואנחנו רואים את היתרון שבחיבור, לא על בסיס תחרות אלא כדי ליצור שלם שעולה על סך חלקיו", אומר ישר, "דווקא בעולם של אדריכלים עם אגו, שנינו לא מגיעים לעבודה עם אגו מנופח אלא לשם המטרה עצמה והפרייה הדדית. התוצאה שווה את זה".

אתם צפויים לשתף פעולה רק בגבולות הארץ או גם בחו"ל?
"נשתף פעולה בכל מקום בו נהיה רצויים", אומר ישר.

איך מנהלים פרויקט בנייה בשלט רחוק?
"אנחנו ערוכים לעבוד יחד, נוסעים אחד לשני, ובימינו עולם הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשר תקשורת טובה מאד ואנחנו יכולים לעבוד על אותו דגם של בניין בתלת ממד גם בלי לשבת באותו חדר. המרחק לא מהווה מכשול".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מתחם השוק הסיטונאי גינדי בתל אביב. ראובן קסטרו
השוק הסיטונאי בתל אביב בתכנון משרדו של אבנר ישר/ראובן קסטרו

השניים יעבדו יחד כדי לספק קורת גג אחת עבור פרויקטים מובילים בראשם, בתחום מגורים חדשניים ובפיתוח מסחרי בהיקפים גדולים – מתכנון ראשוני דרך תהליכי הרישוי, מכרזים, בנייה, פיקוח וכמובן יחסי ציבור. עם זאת, ארד לא מתכנן לחזור ארצה באופן קבוע.

לארד רזומה מרשים ברחבי העולם וגם בארץ. פרויקטים נבחרים שלו מככבים בטוקיו, סינגפור, סאול, לונדון, ירושלים, חולון, תל אביב, וושינגטון, טורונטו, מדריד ועוד. רק לאחרונה סיים ארד פרויקט מגורים פרטי בטוקיו. ב- 2002 קיבל ארד תואר המעצב התעשייתי המלכותי כהכרה על "מצוינות מתמשכת בעיצוב תעשייתי אסתטי ויעיל", וב-2011 הוענקה לו מדליית העיצוב של לונדון. ב- 2013 נבחר כחבר האקדמיה המלכותית לאמנות בלונדון וב-2016 קיבל את פרס "מצפן הזהב" על מפעל חיים.

כיסאות בעיצוב רון ארד.
אחד האייקונים שעיצב ארד והפך לפריט אספנים

ישר, שמקדם מזה כ-15 שנים את הבנייה הרוויה בארץ, תכנן בשנים האחרונות כמה מהפרויקטים המובילים במרכז הארץ, בהם מגדל רוטשילד 1, מגדלPRIME W , מגדל ONE, מגדל רוטשילד 17, מגדלי מרום נווה, מגדל נווה צדק על הים White city residence, בית אפל בהרצליה ועוד. על שולחן השרטוטים של ישר נמצא פרויקט גינדי תל אביב ומתחם השוק הסיטונאי, המתפרש על שטח של כ-55 דונם. לדברי ישר המגמה העתידית טמונה בבנייה לגובה של בניינים רבי קומות, המאכלסים מאות אנשים. ההצלחה המקומית הובילה את ישר, המעסיק יותר מ-50 אדריכלים, להרחבת הפעילות שלו גם בחו"ל והוא מתכנן פרויקטים גדולים של מגורים, משרדים, מסחר וקניות בקפריסין, הודו, רוסיה, אוקראינה, רומניה, בולגריה, סלובקיה, צ'כיה, ליטא, לטביה, הונגריה ועוד.

"אני לא יודע אם השפה שלי ושל רון דומה אבל מערכת היחסים הטובה והחברית שלנו מאפשרת לנו למצוא שפה משותפת ופלטפורמה שתהיה נוחה לשנינו" מסכם ישר, "אני שואף שארד יתרום לא רק לי או לו ברמה האישית, אלא שייווצרו משיתוף הפעולה פרויקטים חדשים שכולם ירוויחו מהם – היזמים, העובדים, הדיירים וגם עוברי האורח ברחוב. אני שמח ונרגש לעבוד עם ארד, הוא כשרון מאד מיוחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קניון סרבי שתכנן אבנר ישר בסרביה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully