וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: שאפה ביפו

10.1.2017 / 8:46

סביבת מגורים זמנית של פועלים, הפכה בזכות הדיירת לבית מתוק וחמים. 2 חדרים, 45 מ"ר ומיקום מצוין, תמורת 2,650 שקלים בחודש. כך נראית מציאה ביפו

אבי כהן

לאן הגענו?
רחוב עזה ביפו, לדירת 2 חדרים בגודל 45 מ"ר.

כאן גרים
עדי גרי (28), מעצבת תעשייתית שעובדת לפרנסתה ב- Hansen Fablab- מעבדה לייצור דיגיטלי המאפשרת לקהל הרחב ליצור ולעצב בטכנולוגיות חדשות, בעזרת הכשרות וקורסים שונים. לוח הזמנים היומיומי שלה כולל תכנון ובנייה של תכנים עבור אותם קורסים, כמו גם הכנת פעילויות המועברות לקהל שמגיע למקום. "אני עובדת כאן מטעם עמותה בשם 'מחשבה טובה' שפועלת להנגשת טכנולוגיות לכלל האוכלוסייה", היא מספרת. "היה לי מאוד חשוב לשלב את העיצוב התעשייתי בעבודה עם אנשים, שיש לה משמעות נוספת". מלבד המוצרים שהיא יוצרת במעבדה, עוסקת הדיירת בתחומי אמנות ועיצוב נוספים ולאחרונה היא מטפחת את יכולות התפירה שלה ומתמקצעת בתחום.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
משלבת בין עיצוב תעשייתי לעבודה עם אנשים. עדי גרי/מגד גוזני

יגעת ומצאת
עדי מתגוררת ביפו מזה מספר שנים, מיום שהחלה את לימודיה במכללה הטכנולוגית בחולון. לפני שנה שמעה מזוג חברים שהדירה שלידם מתפנה והחליטה לבדוק את הנושא. "זו הייתה דירה של פועלים ערבים שחיים בצפון ועובדים בתל אביב", נזכרת הדיירת. "היא שימשה אותם רק לכמה ימים בשבוע ולכן לא הייתה מטופחת במיוחד, אבל היו כאן הרבה יתרונות". הספייס המרווח, המחיר הידידותי והחיבה ליפו, הובילו אותה לחתום מיד על חוזה שכירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
בסלון- כורסאות שרופדו מחדש וכריות שנתפרו ממפות של סבתא/מגד גוזני

הום סטיילינג
ההחלטה הראשונה שעשתה עדי עם כניסתה, הייתה חלוקת הדירה לחללים ייעודיים. "מכיוון שהיה לי צורך בפינת עבודה נוחה ומרווחת, הפכתי את אחד החדרים הסגורים לחדר עבודה ואת הסלון מיקמתי בהול הפתוח". מכיוון שמדובר בחלל צר יחסית, עיצוב מרחב שישמש כסלון, הייתה משימה מאתגרת אבל הדיירת עמדה בה בהצלחה מרובה. ספה וכורסאות שנרכשו במחיר סמלי ורופדו מחדש, כריות שבדיהן נתפרו מבדים מבית סבתא ושלל יצירות המקשטות את הקיר, יוצרים סלון חמים, אסתטי וביתי.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
שבירת הקיר שמפריד בין המטבח לחדר העבודה, הכניסה הרבה אור לדירה/מגד גוזני

חלק מהפריטים כאן אולתרו או נבנו על ידי הדיירת וביניהם ספרייה שיצרה משלוש מגירות, ויחידת מדפים שבנתה בעצמה משאריות עץ של בסיס מיטה ישן, אותן צבעה בתכלת. את המדפים מקשט סט כוסות עשויות משילובים מעניינים של מתכת, מזכרת מפרויקט שעמלה עליו במהלך הלימודים. בצדו השני של החדר תלויה עבודה נוספת שלה המשלבת קרמיקה וטחב שצומח על גביה, המהווה מעין מיני מודל לטרנד הקירות הירוקים. יכולותיה היצירתיות של הדיירת ניכרות גם בחדר השינה, שם אלתרה מתלה בגדים מבסיס מיטת יחיד והשתמשה במגירות ישנות כמדפים לאחסון. את הצבע בחלל מספק אהיל ישן שמצאה ברחוב ושדרגה באמצעות הסרת הבד וצביעתו באדום.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
מכונת תפירה ממתפרה קיבוצית שנסגרה, משרתת את עדי נאמנה/מגד גוזני

את עבודותיה מבצעת הדיירת בחדר העבודה הפונקציונאלי שיצרה לעצמה. מכונת תפירה שאומצה ממתפרה קיבוצית שנסגרה, שולחן בנוי מפלטת עץ ורגלי חמור, כמו גם מדף עמוס עציצים צבעוניים, יוצרים חלל מרווח ונעים בו היא מבלה בו לא מעט מזמנה. בכל הנוגע לאחסון, היא משתמשת בארון ציוד פתוח, אותו כיסתה ברשת חורים שעתידה לשמש כלוח השראה בקרוב. לצד ארון הציוד ממוקם דלפק אכילה המפריד בין חדר העבודה והמטבח. "המהלך שאני הכי מתגאה בו", מספרת עדי, "הוא שהצלחתי לשכנע את בעל הדירה לשבור את הקיר בין שני החדרים הללו". שבירת הקיר לא רק הכניסה הרבה אור וסירקולציה של אוויר לדירה, אלא גם אפשרה סידור נכון ואסתטי יותר של החללים בה.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
אהיל שנמצא ברחוב ונצבע באדום, מוסיף צבע לחדר השינה/מגד גוזני

מוציאים חוזה
שכ"ד- 2,650 שקלים בחודש. ארנונה- 250 שקלים לחודשיים. חשמל- 250 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"הדירה די קטנה אז סה"כ לא קשה לתחזק אותה", מתמצתת עדי. כחלק מהתחזוקה השוטפת היא מטאטאה את הרצפה מדי יום, כי "רואים כל לכלוך הכי קטן", כלשונה. מלאכת שטיפת הכלים אהובה עליה פחות אבל היא מתנחמת בכך שמתקן ייבוש הכלים נמצא בתוך הארון (כאופייני לדירות ישנות) וכך הכלים היבשים אינם חשופים לעין.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
את יחידת המדפים יצרה הדיירת משאריות עץ של בסיס מיטה ישן/מגד גוזני

דו"ח מקרר
עדי משתדלת לבשל אחת לשבוע ומכיוון שהיא גרה לבד סיר אוכל יכול ל"החזיק אותה" לכמה ימים, לדבריה. בחורף היא מרבה להכין מרקים מפנקים ובשאר עונות השנה היא מאלתרת. במקרר הביתי יש תמיד ירקות, גבינות ועוגיות שוקולד צ'יפס. "יש לי אובססיה לעוגיות שוקולד צ'יפס עם 37 אחוזי שוקולד, אפילו עשיתי בהשראתן פרויקט עיצוב בלימודים", היא צוחקת.

עתידות
מכיוון שהיא עובדת חצי מהשבוע בירושלים, לא פעם שקלה הדיירת לעבור אל עיר הקודש, אך נכון לתקופה זו היא נשארת בתל אביב. "אני מניחה שמתישהו יבוא לי לגור במקום אחר, עם קצב אחר בעיקר", היא משתפת, "אבל בינתיים אני לא רואה את זה קורה".

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות? כנסו לכאן

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
ירקות וגבינות במקרר. עוגיות שוקולד צ'יפס מחוצה לו/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
עבודה המשלבת בין קרמיקה לטחב, בהשארת טרנד הקירות הירוקים/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
מתלה בגדים מבסיס מיטה ומדפים ממגירות ישנות/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
נורות גרילנדה וציפורי נייר, מקשטות את קירות חדר השינה/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
מדף שבנתה הדיירת משאריות עץ, משמש להנחת עציצים בחדר העבודה/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
שלוש מגירות ישנות הפכו לספרייה בסלון/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
צעצועים צבעוניים מוסיפים חן והומור בסלון/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully