וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנדים שצפויים להיכנס אלינו הביתה במהלך 2017

16.12.2016 / 15:25

תשכחו מהמינימליזם, מהבטון ומחלונות הפרופיל הבלגי - 2017 מחזירה לקדמת הבמה את הבלינג, הקריסטל, הצבעים החמים ואפילו את הפרוות הסינתטיות. הנה מה שחוזים לנו המגזינים הבינלאומיים

צילום מסך

(בווידאו: עיצוב הסט של שער מגזין וולפייפר 2016)

מפתיע ככל שישמע, אך המגזינים הבינלאומיים לעיצוב הבית - בין אם ירחונים ובין אם דו חודשיים, עדיין ממשיכים לתת את הטון בתחום. כמות הקוראים אולי ירדה, לעומתה, כמות הפרסום עלתה אך המושכים בחוטים, אנשי התוכן והארט ממשיכים לספק את אותו המוצר המוקפד. זה שמגיע בדפי כרומו מבריקים, שנעים לשבת איתם במיטה במהלך הסוף שבוע ולעלעל בהפקות המרשימות, בסט הצילום המושקע, בסטיילינג המקורי של הדירות וכמובן בטרנדים ובמגמות החדשות. למרות שהמגזינים הבינלאומיים מתחזקים אתרי און ליין, המהדורה המודפסת מקבלת מקום של כבוד, גם ב-2017. הגיליונות החגיגיים שפותחים מעניקים לנו הצצה אל כל מה שיכנס אלינו הביתה במהלך השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדים עם הדפסים גרפיים וכך גם המרצפות/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגזין הצרפתי מרי קלייר מייזון (marie claire maison) הקדיש את שער הגיליון של תחילת השנה למראה מואר ולהדפסים גיאומטריים.. הצילום מתרכז בסלון עם מבט לפינת האוכל והמטבח והוא מאגד בתוכו שימוש בנרות, פרטי טקסטיל עשירים בגוונים צהובים, נברשות קריסטל ואפילו ראש זברה. מדובר בדירתו של המעצב הברזילאי Joao Botelho שמככב בכתבה המרכזית במגזין ומציג את השילוב בין הנו שלאנט ליוקרתי. מסתבר שאפשר למזג בין שני אלה מבלי שהדבר יראה כמו הכלאה מאולצת.

עוד במגזין הצרפתי יש התייחסות למראה אוריינטלי שבו פרטי הטקסטיל מלאים בעיטורים של צמחיה, פרחים וציפורים. אפילו שטיח של סטודיו Moooi ההולנדי מופיע תחת הקטגוריה האמורה.

טרנד נוסף, שאפשר לראות בגיליון האמור מושפע מהרומנטיקה ששלטה באירופה באמצע המאה ה-19. היא באה לידי ביטוי בהדפסים מעוטרים וכלים כמו אמפורות וכוסות קריסטל גבוהות. יש אפילו אזכור לגדילים שהופכים את הווילונות למגונדרים יותר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכיסא של של המעצב והאדריכל רון ארד בביתו של המיליארדר ג'ורג' לינדמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגזין האדריכלות האמריקני ארכיטרטורל דייג'סט (Architectural Digest) הקדיש את גיליון 2017 ל-100 הפרויקטים הטובים של השנה. מדובר בריטואל הקבוע של המגזין, כאשר בתוכו נשזרים הטרנדים העתידיים. בשער הגיליון החדש מככבת פינה אחת בלבד מתוך ביתו של המיליארדר ג'ורג' לינדמן במיאמי ביץ' שידוע גם כאספן אמנות גדול. הפינה המוזהבת שנבחרה לצילום מציגה כיסא אחד בלבד - כיסא שעוצב על ידי האדריכל והמעצב רון ארד. במרכזו של הגיליון שבעה דאבלים שמעניקים הצצה נרחבת לביתו של לינדמן. העיצוב בו מאופיין במראה מקסימליסטי - ההפך הגמור מן המינימליזם. שפע של צבעים, חומרים ןהרבה מאד זהב. האמנות שתלויה על הקירות מוסיפה אף היא כמויות גדושות של צבע ומוכיחות שאין טעם לחפש פה פלטה צבעונית משתופת. כאן יש הכל מהכל.

גם במגזין האמריקאי כמו בצרפתי ישנה התייחסות לטרנד האוריינטלי של הדפסים עם צמחייה ופרחים קטנים וצבעוניים שמוסיפים הרבה חיות לסביבת המגורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגזין ליוינג אצטרה (Living etc) מוקדש החודש הראשון של השנה לחגים - איך לא?! מכאן, בפתח הדברים של העורכת סוזאן אימרה ריכוז כל מה שכולל הגיליון החגיגי. הצעות למתנות מרגשות, קישוטי העץ וכמובן עריכת שולחן החג. אצלנו, הוא יתורגם למימוש בחגים שלנו ואפילו בעריכת אירועים פרטיים (חתונות והשקות) שעיצובם מתיישר תמיד לפי אותם הטרנדים האמורים.

במגזין האמור שיצא כמה ימים לפני הכרזתה של פנטון חברת הצבעים הבינלאומיים בצבע השנה - הירוק, ישנה התייחסות לבע הכחול דווקא. הפקה מיוחדת מציגה כיצד הצבע המפתיע יכול להשתלב בכל חדר בבית. האמירה הזאת מוכיחה שהבחירה של האורים והתומים בצבע השנה היא בבחינת המצלה ולא מעבר לכך.

בכריכת המגזין מופיע ביתה של פיונה אליס, עצבת פנים שהתקה בביתה חופתה באפקט מנומר. הרצפה שחורה והרהיטים בסלון עשויים מקטיפה בגוון סגול. אז נכון, שמדובר בבית מאד תיאטרלי, אך תמהיל הפריטים בו נותנים לגיטימציה ראויה. הבטון זנח את הזירה, הפרופיל הבלגי עזב גם הוא והחיפוש אחר עומס ניכר גם בגיליון הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוק רך ומרוכך עם חומרים מטלפים וצבעים בהירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגזין אל דקורסיון הצרפתי (Elle Decoration) מביא אתו ניחוחות אחרים של צבעים. השער שפותח את השנה האזרחית בגיליון ינואר 2017 מכתיב שימוש בצבעים בהירים, אם תרצו - פסטליים, לצד שימוש מועט גם בפרטי ריהוט נלווים בצבע שחור שכן, בדרך הזאת מדגישים את הבהירים. אבל לא רק בצבעים המגזין האמור מתרכז, השימוש בחומרים רכים ומלטפים ניכרים אף הם בגיליון. לא עוד מראה ותחושה מחוספסים בבית שלנו- 2017 מצטיירת אצל המושכים בחוטים של הדקורסיון כשנה של רוך. יש לציין שעל אף השימוש בחומרים סינטטיים, עדיין אפשר לייצר תחושה נעימה וטבעית שמעניקה לסביבת המגורים מראה שמאפשר לנוח בו ולהירגע. כי זה בהחלט חלק מתפקידו המהותי של הבית שלנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל דקור איטליה - מחזיר את הצבע המסורתי ואת האייקונים הגדולים לקדמת הבמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל דקור איטליה, הנחשב לאחד מחמשת המגזינים המובילים בעולם העיצוב, ציין אשתקד 25 שנה לקיומו. הגיליון שהביא אז את החידושים של תערוכת העיצוב הגדולה הנערכת תדיר במילאנו החליט השנה להגיש את הטרנדים שצפויים להיכנס אלינו הביתה בצורה שונה. הגוון הנבחר הוא - זהב. צבע חגיגי שללא ספק בא טוב עם פתיחת השנה של חג המולד והסילבסטר. הזהב איננו חייב להיות בלינג בלינג, כפי שהוא מובא במגזין יש התייחסות לצבעים הבהירים ולגווני ניוד. השימוש באייקונים של עיצוב מהמאה הקודמת כמו למשל רהיטים של לה קורבוזייה והזוג צ'ארלס וריי אימס , מקבלים מקום של כבוד שנה אחר שנה אצל האיטלקים.

צבע השנה ל-2017 ירוק.
צבע השנה של פנטון לא ממש נכנס לשיקולים של עורכי המגזינים הגדולים

יש לציין שאף אחד מהמגזינים המובילים בעולם לא התייחס לבשורתה של חברת הצבעים הבינלאומית פנטון. השנה הכריזה החברה על גוון ירוק - Greenery מרענן שנעדר כמעט כליל מנוכחות בבשורות לעתיד. ההכרזה אמנם יצאה אחרי הדפסת רוב המגזינים, אך יחד עם זאת סבירות גבוהה כי פנטון הנחשבת לאורים והתומים בתחום הצבעים, אמנם משגרת את הצבע המיוחל, אך לעולם העיצוב חוקים משלו.

מגזינים לעיצוב. אפרת בראשי, מערכת וואלה! NEWS
הטרנדים הצפויים בעולם הבית נחשפים במגזינים הבינלאומיים בגליונות ינואר 2017/מערכת וואלה! NEWS, אפרת בראשי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצהוב יככב במהלך 2017 בסלון הביתי שמואר בזכותו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלינג בלינג שוב חוזרים הביתה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבהלה לזהב בביתו של המיליארדר לינדמן במיאמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully