וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 2016: המקומות המעוצבים ביותר שהושקו השנה

8.12.2016 / 12:31

רגע לפני שמתחילה לה השנה החדשה, החלטנו לסכם את העיצובים שעשו את השנה החולפת. מהו הבית שהיינו רוצים להתארח בו? איך נראה המשרד שהכי תרצו לעבוד בו? ואיזה מסעדה זכתה בתואר היפה בתבל?

מבית שבנוי בתוך הג'ונגלים של ברזיל ועד מלון בוטיק תל אביבי שגרף פרס יוקרתי- השנה שחלפה סיפקה לנו המון רגעי נחת והתרגשויות מעוצבות. לא יכולנו להיפרד מהשנה הזאת מבלי לסכם את העיצובים המסעירים ביותר ולקוות שבשנה שבאה עלינו לטובה נוכל לבקר (לפחות באחד מהם) – מסעדה שעוצבה מחדש בבנין היסטורי בלונדון, מלון שעיצבה מעצבת העל פטרישיה אורקיולה באגם קומו, בר שיגרום לכם לחשוב שנקלעתם בתוך גל צונאמי – קבלו את הפרויקטים העיצוביים שעשו את שנת 2016.

ראיון עם אלין לנגליב מעצבת מלון בראון ביץ' האוס בתל אביב. עיבוד תמונה
הישראלי שגרף פרס עיצוב/עיבוד תמונה

מלון ישראלי

מלון בראון ביץ' האוס
איפה: הירקון, תל אביב
הזכייה של המלון הישראלי שעוצב על ידי אלין לנגליב, ללא ספק גאווה מקומית שניפחה את החזה של כולנו. מוקדם יותר השנה העניק אתר התיירות JETSETTER את התואר "המלון המעוצב ביותר בעולם" למלון הבוטיק הישראלי. התואר הוענק על סמך הצבעתם של מאות כתבי תיירות וגולשים אשר נימקו את בחירתם בתשבחות רבות על העיצוב החוויתי. מלון הבוטיק מכיל 40 חדרי אירוח וסוויטות מעוצבים למשעי המצוידים בפרטי ריהוט ייחודיים. עיצובו האקלקטי מעניק לאורחיו חוויה צבעונית וטרופית, שמצליחה להגדיר ולקשר את העיר והסמיכות לים. בנוסף, יכולים האורחים ליהנות מבר לאונג' שמעוצב בהשראת תרבות חוף אורבנית ומספא מפואר ומפנק.

מלון בעיצוב פטריציה אוריוקלה באגם קומו. יח"צ,
פטריציה אורקיולה על אגם קומו/יח"צ

מלון

Il Sereno Lago di Como
מקום: אגם קומו, איטליה
רבים חיכו בהשתאות למלון החדש שנפתח הקיץ באגם קומו באיטליה. המלון המסקרן של השנה הוקם באגם קומו שנחשב לאזור בעל נופים עוצרי נשימה של האלפים, וילות וגנים מרהיבים. האגם האקסקלוסיבי היה משכנם של אנשי אצולה ואריסטוקרטים כבר בתקופה הרומית והיום הוא משכנם של סלבריטאים מכל העולם.

המלון החדש ממוקם על צוק ומוקף נופים של האגם, גנים שופעים ועיירות קטנות. הוא עוצב על ידי האדריכלית והמעצבת האיטלקייה פטרישיה אורקיולה שהעניקה לו מראה מאד. המלון מכיל 30 סוויטות שכל אחת מהן נהנת ממרפסת בעלת נוף לאגם. פטרישיה וצוותה היו אחראים על העיצוב כולו-מהארכיטקטורה ועד לפרט הכי קטן. אורקיולה בחרה להתרחק מסגנון העיצוב הרנסנסי שרווח במקום. היא יצרה מלון עכשווי בעל מראה מודרני עם מוטיבים אלגנטיות. קשת הצבעים שנבחרה לעיצוב החלל הם גווני אדמה, אפור אגוז ושילוב של גוונים כחולים וירוקים. יש גם חלוקים לאורחים ומדים לצוות המלון שעוצבו על ידי אוריוקלה. מלאכת התכנון ממשיכה אל החצר, בה מעברים נסתרים וגנים מרהיבים המעניקים אפשרות של הליכות מרגיעות ונופים ציוריים. במרכז הגן ניצבת בריכת אינסוף שנושקת לאגם, ובסמוך גישה ישירה אל האגם עצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעם הוא היה בית מוזנח - היום המשרד המעוצב בעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלל עבודה

blue moon film
איפה: בייגין, סין
בשנים האחרונות אנו נחשפים לחללי עבודה מושקעים ועמוסי גימיקים כגון: מגלשות, רמפות, חדרי ישיבות צבעוניים ועוד. אולי בשל עומס יתר משלל האטרקציות, נשבנו בקסמו של המשרד הבא בסין. משרד העיצוב הסיני, CUN, הפך בית מגורים שנבנה בשנות ה-90 למשרד עבור חברת סרטים מקומית. המבנה המוזנח היה בלתי ראוי למגורים ונזקק לשיפוץ מאסיבי. שלד המבנה המקורי נשמר במהלך השיפוץ, והתוספות החדשות יצרו שילוב בין ישב לחדש. חלקים מהמבנה הישן נשמרו ושולבו בתוספות החדשות, לדוגמה: קיר בריקים אדום שנחשף במהלך השיפוץ שולב בחלל הפנימי כחלק מהעיצוב. קירות גבס נבנו וחילקו את החלל הפנימי לפינות וחדרים שונים, כאשר חלק מהקירות התומכים כוסו במראות ויצרו זרימה בחלל. חדרי ישיבות וחדרים פרטיים ממוסגרים מעץ מבלי לפגוע בתחושת הפתיחות. הקו העיצובי נשען פה על חומרי גלם במצבם הטבעי כגון: קירות בטון חשופים, עמודי פלדה וקירות מגלגולו הקודם של הבית. מעטפת הזכוכית שמקיפה את המבנה מחברת את הסביבה החיצונית אל החלל הפנימי ויוצרת מקום עבודה מלא אנרגיה שתמיד נעים להגיע אליו בבוקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעורר את בלוטות הרצות לשופינג - חנות בגדים בבייג'ין/מערכת וואלה!, צילום מסך

חנות

Heike fashion concept store
איפה: האנגג'ואו, סין
חנות הקונספט של מותג האופנה שעיצב הסטודיו AN , זכה בפרס היוקרתי של תחרות העיצוב INSIDE לשנת 2016. החנות המונוכרומטית שמעוצבת כמו האנגר גדול קטפה את הפרס הראשון בתחרות העיצוב השנתית, והביסה כ-63 חנויות שהתמודדו מולה. למעשה, ניצחונה הגורף זיכה אותה בשני תארים: המנצחת בתחרות עיצוב הפנים של השנה, וגם בקטגוריית החנות בעלת עיצוב הפנים המנצח. שופטי התחרות תיארו את החנות כפרויקט שקורא תיגר על עיצוב שגרתי של חנויות אופנה קמעונאיות. עוד פירטו השופטים שניכר כי מותג האופנה ועיצוב החנות מכילים אחד את השנייה בהרמוניה מושלמת. החנות שמשתרעת על פני 200 מ"ר, מחולקת לשתי קומות. קופסה שחורה במרכז החנות מציינת את מקומו של גרם מדרגות שמחבר בין חללי החנות. פרטי הביגוד מוצגים על מסילות בגדים גיאומטריות לצדם של פרטים נוספים הכוללים: מעקות בצורה מניפות, נברשות אלומיניום ומראות גדולות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית הברזילאי שטובל בריאה ירוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית פרטי

JUNGLE HOUSE
איפה: יערות הגשם, ברזיל
משרד האדריכלות המוערך MK2, אחראי על בית הג'ונגל הכי מפנק שנתקלנו בו. הוא כולל בריכת שחיה על הגג וחללים שמכניסים את היערות אל כל פינה בבית- אין ספק שזהו הבית שעשה את שנת 2016. משרד האדריכלות תכנן את מבנה הבטון, באופן שיעניק לבית תחושת שייכות אל הטבע מסביב. הבית שמתפרש על פני שלוש קומות, מחולק כך שקומת הכניסה חולשת על מרפסת עץ גדולת ממדים אשר בנויה מתחת למבנה המרכזי של הבית, ומספקת אזורי משחק וישיבה עבור בני המשפחה. בקומה הראשונה נמצאים שישה חדרי שינה רחבים, שלכל אחד מהם יש יציאה למרפסת פרטית וחדר טלוויזיה אישי. בקומה העליונה שמתפקדת כחלל הציבורי אשר נהנה משטחים רחבים תחת כיפת השמים ובריכה עם נוף פראי. להרגיש בג'ונגל וליהנות מתנאי חמישה כוכבים.

בר בברצלונה. יח"צ,
בילוי שבו אוכלים גם עם העיניים/יח"צ

בר

BLUEWAVE COCKTAIL BAR
איפה: ברצלונה, ספרד
לבר הבא, ששוכן על קו המים בנמל של ברצלונה, הוענק התואר הנחשק בתחרות השנתית RESTAURANT AND BAR DESIGN AWARDS. חלל הפנים מדמה גל שעומד להישבר ומעניק ליושביו אווירה ימית שבנויה מהשתקפויות וצללים. הבר שבנוי כצינור מאורך מאפשר לאורחיו ליהנות מהנוף הרטוב. חזית המבנה שבנויה כמשרבייה מחוררת יוצרת משחק מעניין של אור וצל. כדי להעצים את משחק ההשתקפויות נבחרו חומרים שונים לחיפוי הרצפה, הקירות ותקרת המבנה. משחקים ושילובים בין אריחי קרמיקה שונים משלימים את החזון העיצובי ויוצרים אשליה של מבנה בקרקעית הים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה אוכלים גם עם העיניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדה

German Gymnasium
איפה: לונדון, אנגליה
היא זכתה בפרס היוקרתי ביותר בעולם המסעדנות לשנת 2016. תחרות העיצוב של עולם המסעדנות ,RESTAURANT AND BAR DESIGN AWARD העניק לה את הכתר והפך אותה למסעדה היפה בתבל. המסעדה החדשה שוכנת במבנה היסטורי בעל שתי קומות. מי שמעריך בנינים היסטוריים ומבנים לשימור, וודאי יעריך את עיצובה אשר מפקיד לשמור על אופיו האותנטי. המסעדה שעוצבה על ידי Conran & Partners, מתוארת כאינטרפרטציה מודרנית למסעדה גרמנית קלאסית. חיפויי קיר מעץ אגוז וכיסאות מרופדים עור כהה, מתמזגים בעיצוב רענן ועכשווי שמשלב צבעים ורדרדים. החלל מכיל שני ברים, מסעדה בקומה הראשונה, בית קפה קטן ואזור ישיבה במרפסת חיצונית שמעורר את כל בלוטות הטעם האסתטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully