וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוקלין עוקפת את דובאי: המגדל המודולרי הגבוה בעולם

מגדל חדש וחלוצי בתחומו נפתח בימים אלה בברוקלין. מלבד המתקנים המוכרים לנו ממגדלי יוקרה אחרים, המבנה מציג שיטת בנייה פורצת דרך וידידותית לסביבה

אולפן וואלה

תגידו מזל טוב לברוקלין. בימים אלה נפתח ברובע הניו יורקי המגדל המודולרי הגבוה ביותר בעולם. מדובר במבנה המיתמר ל-461 מטרים ובו 32 קומות. חלקו התחתון של המגדל מיועד כמובן לעסקים ושאר השטחים הוקצו למגורי יוקרה. 363 דירות יש בבניין, שבעליהן ייהנו מלובי מאויש בשומר למשך 24 שעות, ספא, מכון כושר, משחקייה לילדים ושאר הפסיליטיז המוכרים לנו ממגדלי יוקרה אחרים. אז מה כל כך שונה במגדל הזה לעומת מהמגדלים היוקרתיים בדובאי למשל? המבנה חדש עוצב על ידי צוות אדריכלים מקומי ממשרד ShOP, בצורה של קוביות בגדלים שונים ואפילו בצבעים שונים שנראים כאילו הם נמצאים בתזוזה. כל חלק נבנה מחוץ לאתר והובא אליו במשאית – בדרך זאת ההשפעה על הסביבה מצטמצמת ומדובר למעשה בשיטה יצירתית ומתקדמת. מעניין מתי כל הטוב הזה יגיע גם לבנייה בישראל.

מה חושב אדריכל המגדלים של ישראל על הבנייה בארץ?

המגדל המודולרי בברוקלין. אתר רשמי, אתר רשמי
קוביות אדריכליות שהובאו לאתר בנויות ומוכנות/אתר רשמי, אתר רשמי

זה המקום לציין שתחרות המגדלים הגבוהים בעולם שאגב, לא הוגדרה מעולם תחרות רשמית - עדיין נמשכת. את המרוץ הנדל"ני הזה מובילות ערב הסעודית, דובאי וסין. כידוע, תפקידה של האדריכלות המוסלמית עוד ממאות קודמות היה להאדיר את השלטון, השליט, את חוזקו והונו. אז היו אלה מבני ציבור כמו מדרסה ובתי תפילה שהשליטים תרמו על שמם ואילו היום, מדובר במבנים עכשויים ומתקדמים המיועדים למגורים, מסחר ובילוי. גורדי השחקים הגבוהים בעולם כוללים מפרט טכני מתקדם, לרבות אמצעי אבטחה שבהם נוקטים המתכננים, מהתחשבות במזג האוויר והרוחות שמנשבות שם למעלה ועד פעילות טרור (שכידוע לא תמיד ניתן להתגוננות). מן הראוי לציין כי לא כל גורדי השחקים הגבוהים מוכנים ומאוכלסים, אך אלו נבנים במלוא המרץ וצפויים למלא את קו הרקיע הבינלאומי.

לקריאה נוספת על המגדלים הגבוהים בעולם כנסו לכאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully