וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו ביונסה התעניינה: הבית הישראלי שמטריף את לוס אנג'לס

23.11.2016 / 12:54

פרויקט מגורים גרנדיוזי שיבנה בקרוב בשכונת היוקרה בלוס אנג'לס מצליח לסקרן את השכנים ההוליוודים שגרים בסמיכות. האדריכלים הישראלים שאחראים על התכנון שלפו הפתעות עיצוביות וכבשו את ליבו של היזם

דן והילה ישראלביץ תכננו בית יוקרה בלוס אנג'לס בעלות של 80 מיליון דולרים. הדמיות, צילום מסך
תכנון ייחודי המתחשב בתנאי השטח/צילום מסך, הדמיות

זאת הפעם הראשונה שאדריכלים ישראלים, החיים ופועלים בישראל, מתכננים בית בממדים עצומים בלוס אנג'לס. השכונה ההוליוודית שניצבת על צוק, מאוכלסת בעיקר בבתים גרנדיוזיים של הכוכבים הגדולים בתעשיית הקולנוע הבינלאומית, שעל פי רוב שוכרים את שירותיהם של האדריכלים המקומיים. "לפני שנה נערכה תחרות שבה השתתפו עשרה אדריכלים וביניהם גם אנחנו, לתכנון הבית ברחוב פליקר היוקרתי באזור Bird st, החולש על 3.5 דונם מתוכם, 2,250 מ"ר בנויים". מספרת האדריכלית הילה ישראלביץ שזכתה במקום הראשון בתחרות ביחד עם בעלה האדריכל דני ישראלביץ. "לפני שבועיים התבשרנו שזכינו במקום הראשון".




,

דן והילה ישראלביץ תכננו בית יוקרה בלוס אנג'לס בעלות של 80 מיליון דולרים. הדמיות, צילום מסך
לוק מודרני שהזיז הצידה את הסגנון האמריקאי הארד קור/צילום מסך, הדמיות

עלות הבית שבנייתו עתידה להבנות בסוף 2017 עומדת נכון להיום על 80 מיליון דולרים. האדריכלים ישראלביץ תכננו אותו על פני חמישה מפלסים ושילבו בו אטרקציות מיוחדות. כך למשל מעלית שקופה תכניס את הרכב של הדייר דרך מנהרה שתיחצב בצוק ותביא אותו היישר אל מרכז הסלון. שם היא תחנה ותהפוך לחלק אינטגרלי מהעיצוב - כי בכל זאת, רוב הסיכויים שהדייר שיתגורר כאן יחזיק ברכב יוקרה. וכמו בכל בית יוקרה אמריקאי בסביבה, גם בבית החדש הזה יש חדר כושר שצופה לנופו המדהים של הוואלי והוא חולש על 70 מ"ר. את חלונות המסך הגדולים שעשויים מזכוכית לא מכסים כאן בווילונות. האדריכלים הישראלים בחרו בזכוכית מיוחדת עם מילוי גז, ובשעה שהדייר יחשוק בפרטיות או בהסתרה מפני השמש הוא ילחץ על כפתור והזכוכית תקבל גוון כהה בהדרגה, עד לרמה של משטח אטום.

"חשוב להבין שהטעם האמריקאי שונה לחלוטין מהטעם הישראלי בכל הקשור לעיצוב הבית" אומרים האדריכלים. "הישראלים נחשבים למובילים בתחום העיצוב, בעוד האמריקאים מיושנים ועומדים על גבול הקיטש. בית אמריקאי, זה לא בית ניו יורקי שבו מיושמים כל העיצובים המתקדמים. הוא שונה לחלוטין ומכאן הרעיונות המקוריים שלנו הם שהביאו אותנו ככל הנראה, למקום הראשון".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דן והילה ישראלביץ תכננו בית יוקרה בלוס אנג'לס בעלות של 80 מיליון דולרים. הדמיות, צילום מסך
נופו הקסום של הוואלי נפרש אל מול הבית החדש/צילום מסך, הדמיות

יזם המבנה האמור הוא איש עסקים ישראלי ומצליח שביקש להישאר בעילום שם. "המשרד שלו השוכן בהרצליה צנוע מאד ולא מפואר כמו שציפינו והוא מעדיף להישאר מאחורי הקלעים לטובת העסקים" מספרים האדריכלים. צנוע או מובילים בתחום העיצוב? סיכויים גדולים שהזכייה בתחרות האמורה קשורה לא מעט בעובדה שמדובר באדריכלים ישראלים החולקים את אותה המולדת של היזם. כך או אחרת, מדובר בצעד משמעותי עבור עולם האדריכלות הישראלית בפלח הפרטי. שכן, ההיכרות של תושבי השכונה היוקרתית עם היד המקצועית מייד אין יזראל - צפויה לפתוח דלת עבור אנשי מקצוע נוספים.

"במהלך שלושה חודשים של עבודה על הפרויקט חקרנו את השטח. בשלב הראשון הגענו ללוס אנג'לס, ביקשנו לערוך סיור בסביבה כדי שנוכל לראות ולהבין את סגנון הבנייה העצומה. אמנם אנחנו מתככנים בתי יוקרה ונחלות בישראל, אך הפעם מדובר בפרויקט עצום וגדול שזכינו לקחת בו חלק בפעם הראשונה. נפגשנו עם המתווכת ריטה בנליאן, שאחראית על רוב בתי היוקרה בלוס אנג'לס. היא לקחה אותי בפורש האדומה שלה" משחזר דני, "היא הראתה לי את חזיתות הבתים השונות ואף הכניסה אותי לסיור בביתו של קיאנו קיבס שבירך אותי ב-"שלום". מעבר לכך, ברמה הפרקטית, חשוב להבין שחוקי הבנייה בהוליווד, על הצוק, לא פשוטים. זה שונה לגמרי מישראל והיה עלינו ללמוד גם את הנושא הזה בצורה מעמיקה".

דן והילה ישראלביץ תכננו בית יוקרה בלוס אנג'לס בעלות של 80 מיליון דולרים. הדמיות, צילום מסך
המכונית צפויה לעלות במנהרה ולחנות בסלון מאחורי קירות זכוכית/צילום מסך, הדמיות

"כמו בפרויקטים אחרים שאנחנו עושים בארץ עבור הפלח הפרטי, כך גם יישמנו את הסגנון שלנו בבית האמור" אומרת הילה. "בית צריך להתגלות אט אט לנכנס פנימה, בצורה שהוא לא יודע בדיוק מה צופן לו החדר הבא. אלמנט ההפתעה הוא מוטיב חשוב. לא הכל צריך להיות גלוי".

בחלק החיצוני שמקיף את הבית תכננו האדריכלים בריכות שחייה תלויות בסגנון אינפיניטי. יש גם גינות מיוחדות שצפויות להשתלב עם גשרים קטנים שיאפשרו מעבר רגלי ונחמד מאחת לשנייה "אין ממש אזורי גינון בסביבה ובכל זאת היה לנו חשוב לשלב את הגינון בקומפלקס כולו" מוסיפה הילה.

דן והילה ישראלביץ תכננו בית יוקרה בלוס אנג'לס בעלות של 80 מיליון דולרים. הדמיות, צילום מסך
מדרגות מרחפות מחברות בין כל חמשת המפלסים/צילום מסך, הדמיות

השטח שעליו יבנה הפרויקט הגרנדיוזי כבר הצליח לסקרן את העוברים והשבים ביניהם, ביונסה שגרה ממש ליד והביעה התעניינות ברכישה, אלא שמסתמן שליזם יש תכניות אחרות.
היזם הישראלי רכש את השטח האמור ב-2008 מידיו של איש עסקים עירקי. זה נעשה לאחר חיזורים רבים, מתווכים ושליחים ולבסוף, נסגרה עסקה במחיר שנע בין 4 ל-5 מיליון דולרים ששולמו בשיא נפילתה של הבורסה. היום, כשהשטח שוב קיבל תנופה נדלנית, היזם מתכנן לבנות את הבית ולמכור אותו לאחד הכוכבים ההוליוודיים שיצטרף לרשימת השכנים הקיימת ומונה בין היתר את קים קרדשיאן, סילבסטר סטלון, ארנולד שוורצנגר, ביונסה (כאמור), ליונל ריצ'י וג'ודי פוסטר.

דן והילה ישראלביץ תכננו בית יוקרה בלוס אנג'לס בעלות של 80 מיליון דולרים. הדמיות, צילום מסך
בריכת אינפיניטי וגינות תלויות שיקיפו את הבית/צילום מסך, הדמיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully