וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורה ומעוצבת: שיק יפואי עם חגיגה לעיניים

10.11.2016 / 0:25

45 מ"ר של חן עם גג מרווח משרתים את הדיירת שמקדישה את זמנה לעשייה קהילתית. מחיר התענוג האסתטי לחודש הוא 3,500 שקלים והתמורה? תחליטו אתם

אבי כהן

לאן הגענו?
רחוב דאנטה ביפו, לדירת 2 חדרים עם קומת גלריה, בגודל 45 מ"ר.

כאן גרים
שרי אלה (30), פסיכולוגית ויוזמת חברתית. את זמנה היא מחלקת בין "outreach" - ארגון המציע טיפול פסיכולוגי מותאם לצרכיו האישיים של המטופל, ובין "קיימנים"- מיזם העוסק בהעצמת הייחוד של קהילה בחיבור למקום. "מאז ומעולם הייתי בתחומים של עשייה חברתית. יש משהו בסיפור האנושי שהוא תמיד קרקע פורייה ללמידה והתפתחות עבורי ועבור המטופל". מלבד טיפול ומעורבות חברתית, נוכח בחייה דרך קבע העיסוק באמנות, החל מיצירת תכשיטים וכלה בצילום. ואם לא די בכל אלה, הוציאה לאחרונה הדיירת המוכשרת אל הפועל יוזמה פרי רעיונה, בשם "שישיפואי"- ארוחות שישי קהילתיות אותן מארחים תושבי יפו בבתיהם.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
חיה ונושמת עשייה חברתית, טיפול ואמנות. שרי אלה/מגד גוזני

יגעת ומצאת
לאחר מגורים ממושכים ביפו עם שותפים, החליטה שרי לפני שנה לעבור לגור בגפה. בתום שלושה חודשי חיפוש מייגעים, במהלכם ראתה אינספור "קופסאות נעליים", כלשונה, מצאה את הדירה הנוכחית וחטפה אותה מיד. "חבר סיפר לי עליה והגעתי לכאן בלי לראות את התמונות אפילו. הייתה לי תחושת בטן חזקה לגבי המקום וצדקתי".

הום סטיילינג
בימיה הראשונים בדירה עסקה שרי בחלוקת האזורים. "מכיוון שהמטבח הוא אזור מארח, נראה לי נכון לאחד אותו עם הסלון ובחדר השני למקם את פינות הישיבה והעבודה". בכל הנוגע להלבשת הבית, היא מילאה אותו בחפצים אהובים שמצאה או רכשה, כשאת חלקם הוציאה מהקשרם המקורי. כך למשל, בסלון- צלחת קש, כלי נגינה אפריקאי וחלקי פמוטים, הפכו לפריטים דקורטיביים ומצאו את דרכם אל הקיר המרכזי מעל הספה. "אני יכולה להסתכל על משהו, לאהוב את הצורה שלו ואז פשוט להניח בחדר ולראות איך זה מתקבל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
חלוקה נכונה של החלל, גורמת לדירת 45 מ"ר להיראות גדולה ומרווחת/מגד גוזני

גם מעל שולחן האוכל, נתלו ענתיקות שמצאה בשוק הפשפשים, כמו מספריים מוזהבים ישנים. חפצים אחרים כמו ספרים, נעלי בלט מילדות וספל שהכינה בעצמה, מקשטים את הספרייה הסמוכה וגורמים לה להרגיש בבית. בחדר הבא, המשמש כחלל עבודה וכשלוחה נוספת של חדר השינה, האנרגיות הן ביתיות ונעימות לא פחות. קיר שצבעה בירוק ועליו מסגרות צבעוניות, שולחן עבודה ישן ששופץ ופינת ישיבה שיצרה מתיבת עץ ישנה וספוג שרופד, עושים את העבודה. שלל הצבעים והדוגמאות משתלבים עם הקיר המרכזי המכוסה כולו בפטרן של צורות פלוס, שהודבקו על ידי הדיירת באמצעות איזולירבנד שחור. "זה לקח לי יום שלם, אבל היה מאד מדיטטיבי", היא נזכרת. הקירות הנוספים קושטו אף הם בעבודות מעשה ידיה, כמו פיל שציירה במהלך טיול בהודו וחישוקי רקמה מכוסים בד עליהם הטביעה דוגמאות עלים שהוטבלו באקריליק.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
פינת אוכל במראה נוסטלגי וספרייה עשירה בספרים, נותנים לדיירת תחושה של בית/מגד גוזני

מדרגות עץ בקצה החדר מובילות אל קומת הגלריה, בה ממוקם חדר השינה. רצפת פרקט יוצרת כאן אווירה חמימה, אותה מחזקים חלונות במראה נוסטלגי, ששופכים אור רך אל תוך החדר. בחדר הזה פזורים פריטים בעבודת יד או כאלה שנתקבלו במתנה, דוגמת שולחן פסיפס מאריחים ישנים, מעשה ידי אמה, ופוף וינטג' עשוי עור, מבית הוריה. "לשמחתי, גם אמא שלי אוהבת להשמיש דברים ישנים", מסבירה הדיירת המרוצה. את הקו היצירתי היא ממשיכה בשטח המרווח שעומד לרשותה בגג הבניין, אותו היא חולקת עם שכן. "אני מאד נהנית מהגג, מארגנת פה ערבי מוזיקה מפעם לפעם וכמובן, שהוא משמש גם לארוחות "שישיפואי". צמחייה עשירה, ספסל נדנדה ונוף יפואי, מנעימים את זמנה, כמו גם את זמנם של האורחים.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
בחדר העבודה- פריטי וינטג' ויצירות של הדיירת/מגד גוזני

מוציאים חוזה
שכ"ד- 3,500 שקלים בחודש. ארנונה- 200 שקלים לחודשיים, חשמל- 300 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"אני שומרת על הדירה נקייה באופן שוטף ואחת לשבועיים עורכת ניקיון משמעותי יותר".

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
מדף עץ ששופץ ונצבע, מכניס צבע ושמחה למטבח/מגד גוזני

דו"ח מקרר
לאחר 15 שנות צמחונות, הפכה שרי טבעונית לאחרונה וכחלק, מכך היא מרבה לבשל לעצמה. "אני מאד אוהבת לבשל אבל בגלל סדר יום עמוס, מצליחה לעשות זאת רק אחת לכמה ימים. זה בדרך כלל כולל תבשילים טבעוניים עם אורז ועדשים או עוגות טבעוניות". במקרר שלה יש תמיד טחינה וירקות, בדגש על אבוקדו.

עתידות
"אני גרה בעיר הרבה שנים ומאד אוהבת את יפו. אני חושבת שיש כאן תחושת קהילתיות וערבות הדדית, שזה שני דברים שחשובים לי". באותה נשימה היא מוסיפה שהצורך שלה לגור קרוב לטבע יגרום לה לעבור ככל הנראה בשלב כלשהו לצפון או לחו"ל. "אבל כל עוד אני גרה בעיר, אני נהנית מהדירה ולא רואה סיבה טובה לחפש דירה אחרת בג'ונגל התל אביבי".

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
טחינה ולא מעט ירקות, במקרר הביתי/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
שלל הצבעים והדוגמאות בחדר, משתלבים היטב עם קיר מחופה בשבלונות של פלוסים/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
רצפת פרקט וחלונות קשתות, יוצרים אווירה חמימה בחדר השינה/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
שולחן פסיפס, מעשה ידי אמה של שרי/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
בובת דג מפורטוגל, מבטיחה חלומות מתוקים ויש גם מצעים מודפסים בגרפיקה/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
על קיר חדר העבודה- עלים שנטבלו באקריליק והוטבעו על גבי בד/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
קישוטי סוכה זמניים הפכו לדיירי קבע דקורטיביים ומוצלחים/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
גג הבניין משמש את הדיירת לאירוח אירועים חברתיים ותרבותיים, פרי יוזמתה/מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני
צמחייה ומזכרות מטיולים בחו"ל מקשטים את הגג/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully